Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs West Bromwich

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uniteds storhetstid er over, Ferguson gir seg snart og er uerstattelig, Giggs og Scholes gir seg snart, Van der Sar gir seg snart.

Vi har 7 milliarder i gjeld mens Liverpool nettopp har fjernet sin og fått nye eiere, Arsenal har en sunn økonomi og går i pluss hvert år, City og Chelsea har styrtrike eiere og kan bare slette gjelden med et tastetrykk og kjøpe hvem som helst. Jeg frykter nedrykk om noen år.

Dette Manchester United laget er ikke til å kjenne igjen. Ta 2007/2008 og 2008/2009 sesongen hvor vi hadde et av verdens beste forsvar, og da Van der Sar satte rekord i å holde nullen i så så mange kamper. Den tryggheten er helt fraværende nå, hvis vi spilte mot et lag lenger nede på tabellen var jeg alltid sikker på at vi skulle vinne og jeg gledet meg til kamp, i motsetning til nå hvor jeg gruer meg og grøsser hver gang motstanderen kommer mot oss.

Innsatsviljen er heller ikke til stedet. Hva skjedde med å aldri gi seg når ting gikk i mot oss? Hva skjedde med alle overtidsmålene? Macheda mot Aston Villa, Owen mot Man City, O'shea mot Liverpool.

Dette her skjer ikke lengre, denne fighting spiriten er helt borte.

Stallen er vel ikke akkurat så mye å skryte av heller. Verdensklassespillere er noe vi ikke har lengre, kanskje med unntak av Vidic. Altså ingen spillere som skårer i hver kamp slik som Rooney gjorde i fjor. Men nå er Rooney er ferdig som verdensklassespiller og er over the top, han har ikke hatt en eneste bra kamp denne sesongen. Berbatov er fantastisk når han vil, men han er ikke noen typisk matchvinner og er for ustabil i prestasjonene.

Jeg savner Ronaldo...

Fletcher, hva har skjedd med han? Løpsmaskinen vår har jo vært helt usynlig denne sesongen. Og nå er vi alt for avhengig at Scholes presterer, og hva skjer når ikke han presterer? Sette inn på Gibson!?

Alle spillerene unntatt Nani har tatt et steg bakover siden forrige sesong.

Noe må gjøres her. Klubben er rævkjørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det der må vere det mest fantastiske innlegget eg har lest her inne på veldig lenge. Dersom det der er di ærlege og oppriktige meining, så kan vi jo berre legge inn årene og døy heile gjengen. Rooney er over the top, i ein alder av 25? Nani den einaste som har tatt steg framover, kva har Berba gjort då, med sin start på sesongen?

Er heilt einig i at det manglar vilje og fightingspirit, ting som skal vere kjenneteikn på United, men eg hoppar ikkje utfor ei bru og trur på nedrykk av den grunn. Det kan godt hende vi ikkje ender på dei to-tre første plassane i år, det er aldri mulig å garantere den slags, men 1. det er veeeeldig lenge igjen av sesongen, 2. vi kan faktisk forbedre oss ganske kraftig, 3. kanskje ville laget hatt godt av ein sesong der vi ikkje var heilt i toppen, då hadde kanskje enkelte fått opp augene ein smule og vi fekk gjort noko med det. Slik kunne eg helde fram ganske lenge, men det gidder eg ikkje akkurat no. Innimellom blir eg nesten litt einig med Limbeck, om enn berre nesten.

Størsteparten her inne er ein bortskjemt gjeng tullingar, som whinar og kjeftar ved første lille motbakke. Det er vår rett å vere kritiske og ha meiningar om klubben, men innimellom så burde ein nesten berre ta frå folk retten til å uttale seg. (Dette var i dette tilfellet ikkje retta til nokon spesielt.)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Størsteparten her inne er ein bortskjemt gjeng tullingar, som whinar og kjeftar ved første lille motbakke. Det er vår rett å vere kritiske og ha meiningar om klubben, men innimellom så burde ein nesten berre ta frå folk retten til å uttale seg. (Dette var i dette tilfellet ikkje retta til nokon spesielt.)

Da håper jeg noen trekker lisensen din også etter det ovennevnte innlegg. Bedre med noen sure utbrudd rettet mot fotballen enn minioriteten av selvgode is-supportere som syntes det er viktigere å heve seg over andre, enn fotballen i seg selv.

Jeg for min del tror vi er på vei ned og syntes det er greit å skrive hva jeg føler rundt klubben, uavhengig om det er slikt folk vil lese eller ikke. The world aint all sunshine and rainbows. Vi rykker selvsagt ikke ned, herrefred, men jeg tror vi går en Liverpool-tid i vente og kanskje er det litt sunt for den bortskjemte delen av oss. Jeg tror vi alle har blitt litt vel vandt med å vinne.

Er både rolig og i overaskende godt humør nå som det første sinnet og skuffelsen har lagt seg. Anbefaler fleksnes på nrk nå om noen få minutter. Slikt kommer man i godt humør av :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Årets PL ser ut til å bli rimelig begredelig, og United gjør faen meg ingenting for å endre på den saken. Tre av åtte kamper har vi kastet bort sikre trepoengere... Seks poeng i dass på grunn av ræva innstilling og null innsats på banen. Hadde vi klart å sikre inn kamper hadde vi ledet ligaen. Go figure...

Jævla skuffa etter kampen i dag. Det United-laget jeg kjenner og elsker kaster ikke bort poeng på tull og vås. Det er åpenbart at vi mangler både ståpå-vilje, kynisme og attityd når vi går opp i ledelsen, og man vinner faen ikke ligaen uten. Kamper som den i dag skal være drept lenge før andre omgang blåses igang. Det burde stått 4-0 til pause. WBA rakna i forsvar hver jævla gang de fikk et angrep imot seg.

Lenke til kommentar

Frustrerende, men en slik sesong som dette så vel de fleste komme? Vi har jo ikke stallen pdd til å konkurere, og nå er vi a poeng med Spurs. Gidder ikke å komme med noen stor reaksjon her, kan vel bare nøye meg å si at jeg begynner å bli av å stå opp grytidlig for å se United rote bort poeng nå.

Da jeg reagerte på slike poengtap i fjor ble jeg stemplet som en dårlig supporter av Wisbatov, da regner jeg med at det er mange dårlige supportere her i dag....

Vil gjerne at du skal rote frem det innlegget, for jeg kan ikke huske å ha stemplet noen som dårlig supporter i fjorårssesongen. Godt mulig jeg tar feil, tross alt er jeg menneskelig jeg også. Det er lov å reagere, enormt skuffet etter dagens kamp, men jeg prøver å finne det positive. Vi er fortsatt ubeseiret, det offensive spillet flyter bedre enn fjorårssesongen,. Berbatov er tilsynelatende i bedre form, Nani stråler og tilfeldigheter (det hjelper selvsagt ikke med holdningen vår) gjør at vi ikke tar flere poeng. Chelsea virker langt fra uslåelige i år, til tross for noen flotte resultater tidligere i sesongen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Liverpool(med seier imorgen) ligger bare 5 poeng bak andreplass. ALT er åpent enda.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Nå viser jo også Chelsea ganske ofte at de sliter med en gang de spiller mot god motstand. De tok Arsenal, men det er vel det eneste litt større lag de har slått.

United har tilgode å tape, selvom det har vært flaks til tider. De kampene de har rotet bort har de rundspilt motstanderne, fått et heldig mål imot og ikke klart å snu kampen igjen. Der er problemet. Midtbanen virker helt paralysert når de får mål imot og motstanderne plutselig får guts og skjønner at kampen ikke er tapt. De taper midtbanekampen som de i første omgang/tidligere i kampen (gjelder flere kamper) hadde stålkontroll på, og surrer det til for seg.

Ingenting er tapt i PL enda. Vi er 5 poeng bak Chelsea enda. Vi er a-poeng med Arsenal. City potensielt 3 poeng foran. Ser ingen grunn til krise når man ser på tabellen. Problemet ligger i at vi roter bort "enkle" seiere. Vi har de i lomma, så er det noe som skjer i hodet på spillerne, innsatsen faller og vi roter bort poeng.

Det går ikke på ferdigheter, for WBA er utspilt, men i hodet, fordi WBA får mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...