Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs West Bromwich

Latias

Anbefalte innlegg

Det skjer noko med laget så snart vi slepper inn det første målet. Det er elendig defensiv jobbing som fører til målet, men då må ein ta tak med ein gong og heve spelet. I staden ser det ut til at alt av aggresjon og vilje forsvinner, laget fell saman som ein ballong utan luft, samspelet manglar og enkeltprestasjonane blir for veike. Det ser til tider, som i denne kampen, ut til at interessa og vilja ikkje er til stades i stor nok grad. Når det vert kombinert med at ein har marginar i mot, så vil det også vere med på å gjere noko med sjølvtilliten. Det er rett og slett mykje tilfeldigheiter inne i bildet på måla til WBA, og med litt flaks så stoppar ballen i beina på Evra, i staden for at han styrer den inn og i alle andre kampar enn i dag, så vil ikkje Ed kløne så sinnsjukt som han gjer på andremålet.

WBA fortente likevel poenget dei får med seg i dag. Det er heilt klart at dei i det minste ynskjer å få med seg noko utav denne kampen. For vår del synest eg det litt for ofte ser ut til at eindel spelarar nesten berre er interesserte i dei største kampane og at viljen og aggresjonen fell litt på "kvardagskampane". På den måten vil vi ikkje komme til å vinne noko seriegull og det er heilt klart no at vi må få laget i gang igjen, for vi kan ikkje halde fram med å gje frå oss så mange poeng om vi ynskjer å vere blant dei fire beste i PL denne sesongen. Eg vil ikkje komme til å byrje med slakting av spelarar og sånne ting her, for det er eg heilt sikker på at andre vil komme til å ta seg av etterkvart. For min del er ikkje det så viktig så lenge vi sviktar såpass kraftig som kollektiv. Vi bør klare å vinne kampar der vi har ei 2-0 leiing og fullstendig dominerer. At vi er uheldige med ein situasjon eller to bør ikkje påverke laget så voldsomt som det gjer i dag, og det er det eg sit igjen med som det mest irriterande. Eg ynskjer å sjå vilje, vilje til å vinne uansett motstand, til å kjøre på når vi har ei leiing og til å ta tilbake kampar dersom vi får ein smell imot. Det er noko eg tykkjer må vere mogeleg å forvente. Kanskje ikkje alltid at vi spelar den mest fantastiske fotballen i verden, men at vi i det minste ynskjer å sjå ut som eit vinnarlag.

Det ser rett og slett ut som at vi trenger ei vitamininnsprøytning av eit eller anna slag, men eg har ikkje nokon slags fasit på korleis det skal gjerast. Det kjem vel gjerne forslag om både bytting av spelarar og manager, men sidan ingenting av dette vil komme til å skje med det første, så vil vel det meste av sånt prat vere som sur galle etter eit bittert poengtap. SAF blir nok til han ikkje vil meir og vi får ikkje kjøpt nye spelarar før i januar, noko det heller ikkje er nokon garanti for at vi vil komme til å gjere, men om det er slik det blir, så får vi heller prøve å støtte dei spelarane som til ei kvar tid utgjer Manchester United. Det er forjævlig skuffande å sjå slikt som skjer utover kampen i dag, men å tole skuffelsar vil alltid vere ein supportar sin vikigaste eigenskap, sidan det er noko ein aldri vil komme unna i ei eller annan form. Vi ligger no eit stykke bak Chelsea, og det stykket vil kanskje auke no i løpet av eit par timar, men det er framleis veldig lenge igjen av denne sesongen og mykje kan endå skje, både på den eine og den andre måten. For min del er det viktigaste at eg står bak denne klubben om det går til himmelen eller til helvete. Det er forbannelsar, tristheit og i det heile tatt kvar gong ting går dårleg, men eg får dessverre, eller kanskje heldigvis ikkje gjort noko med det. Det er berre å "møte opp" neste gong og satse på at ting går bedre. Det bør gå bedre. Det bør vere innsats, vilje og ynskje om å vise seg som United-spelarar, vise seg som vinnarar, men det vil ikkje vere nokon forskjell på om eg brukar desse orda på å forbanna alle som ein fram til neste kamp, så då får eg heller berre la det vere som det er.

Forever and Ever,

We'll follow the boys,

Of Manchester United,

The Busby Babes,

For we made a promise,

To defend our faith,

In Manchester United,

The Busby Babes.

We've all sworn allegiance,

To fight till we die,

To stand by United,

And the Red flag we fly,

There'll be no surrender,

We'll fight to the last,

To defeat all before us,

As we did in the past.

For we're Stretford Enders,

With United we grew,

To the famous Red Devils,

We're loyal and true,

To part-time supporters,

We'll never descend,

We'll never forsake you,

We'll be here to the end.

For we all remember,

That '58 day,

And the plane that once stood on,

That Munich runway,

As it tried to take off,

For the third fatal time,

The immortal young babes were,

Cut down in their prime.

In the cold snow of Munich,

They laid down their lives,

But they live on forever,

In our hearts and our minds,

Their names are now legend,

For the whole world to see.

Why this club's a religion,

Spelt M.U.F.C.

So bow down before them,

And lift up your eyes,

For Old Trafford's glory,

Will always survive

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poengtap mot Fulham. Poengtap mot Everton. Poengtap mot Bolton. Poengtap mot Sunderland. Jammen meg blir det ikke poengtap mot WBA også. Vi har tapt poeng mot en fjerdedel av ligaen allerede. 10 poeng har blitt kastet bort på åtte kamper. De som faktisk mener at dette ikke er ille, kan gjerne ta seg en bolle eller to.

Alt ble ødelagt etter at Giggs ble skadet, og da Anderson ble flyttet ut til kanten. Gibson er så ubrukelig at han får Poulsen til å se ut som verdensklasse. Verre drittspiller finnes rett og slett ikke. Stor tabbe av VDS, men tilgir han for den. Har mistet tellingen over hvor mange ganger han har reddet oss, så jeg tåler en sjelden feil fra hans side.

Null innsats fra spillerne etter 2-0. Null innsats etter reduseringen, null innsats etter utligningen. Hvor er viljen? Er spillerne mette etter å ha vunnet tre serier på rad? Skjønner ærlig talt ikke hvorfor de får flere millioner i uka for å stå stille i 90 minutter, hele gjengen burde få en solid trekk i lønna. Tror vi skal være godt fornøyd om vi ender på 3-4. plass, for jeg er sikker på at dagens United-stall ikke er godt nok til å klare topp 2.

Lenke til kommentar

EvdS - 3

Rafael - 5

Ferdinand - 6

Vidic - 6

Evra - 6

Nani - 7/8

Carrick - 5

Anderson - 4

Giggs - 5

Chicharito - 6

Berbatov - 7

Gibson - 3

Rooney - 2

Scholes - 4

Rafael 5? Evra 6? Hva faen. Er forøvrig enig i at Nani var best i dag.

Lenke til kommentar

Frustrerende, men en slik sesong som dette så vel de fleste komme? Vi har jo ikke stallen pdd til å konkurere, og nå er vi a poeng med Spurs. Gidder ikke å komme med noen stor reaksjon her, kan vel bare nøye meg å si at jeg begynner å bli av å stå opp grytidlig for å se United rote bort poeng nå.

Da jeg reagerte på slike poengtap i fjor ble jeg stemplet som en dårlig supporter av Wisbatov, da regner jeg med at det er mange dårlige supportere her i dag....

Utvilsomt, vil tippe at de fleste av dere ikke har opplevd motgang med manu i deres liv. Det ville vært gøy og sett hvordan enkelte ville reagert med en uvanlig dårlig sesong.

Lenke til kommentar

Alt ble ødelagt etter at Giggs ble skadet, og da Anderson ble flyttet ut til kanten. Gibson er så ubrukelig at han får Poulsen til å se ut som verdensklasse. Verre drittspiller finnes rett og slett ikke. Stor tabbe av VDS, men tilgir han for den. Har mistet tellingen over hvor mange ganger han har reddet oss, så jeg tåler en sjelden feil fra hans side.

Jeg så ikke kampen, men dette kan da umlig stemme?

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig en overdrivelse, men Gibson spilte ikke så veldig godt i dag.

Lenke til kommentar

Jeg tåler litt gnissinger og uenigheter, lidenskap var ønsket foran denne sesongen.

Men å komme med innlegg som er større mengder personangrep enn saklig debatt, det er unødvendig og medfører vanligvis utestengelse/24 timers ferie. Ferske brukere som ikke er klar over dette er herved gjort oppmerksom.

1 innlegg er slettet fra tråden. Reaksjoner kan sendes meg på pm, ikke diskuter dette i tråden.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke reaksjonene, for vi er virkelig ikke gode nok. Dette var naturligvis et ran, men når det først ble 2-2 er vi håpløse og ikke i nærheten av å score. Fergie nektet å svelge stoltheten i sommer og nå får vi kjenne det på kroppen.

Positivt av Nani og Berba igjen, samt Carrick, men gutta på topp MÅ snart begynne å sette sjanser. Misbruket gjør meg forbanna. Hernandez gjør en god match men er fortsatt litt uferdig og for svak fysisk for prem.

Negativt av Evra som igjen slokner i andre omgang, Sar som slipper inn to på to inkludert en feit tabbe, Rafael som aldri leverer godkjente kamper, Gibsons inntreden som knekker United og til slutt Anderson. Sistnevnte bør ha spilt sin siste kamp for United, for en bøtte med dritt han er.

Ellers gir jeg stryk til Fergie som ikke ber United kjøre på når vi leder 2-0 slik Chelsea i gjør. Isteden tar vi en fegis å legger oss bakpå, noe vi i alle fall ikke er god nok. Dette er ikke første gang...

Midtbanen sækker balle igjen (Anderson) og de personlige feilene er hårreisende, men jeg er mest sint på Ferguson. Selvgode gamlefar boikotter pressen som et trasig barn og hans hårreisende inkompetanse når det gjelder å spotte/gjøre noe med midtbaneproblemet irriterer meg grønn. Det har pågått i 2 sesonger nå og det har kostet oss et ligagull samt muligens en CL plass denne sesongen.

Faen heller, små tungt om dagen. Ikke siden Liverpool kampen har jeg hatt ei god helg som følge av United. Skjønner ikke hvorfor jeg gleder meg til kamper lengre, blir skuffa, sint og lei hver gang :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde kamptrådene vert i Manchester United tråden hadde vi kanskje sluppet å ha Kioffsk i denne tråden

Haha, han må jo få lov til å mene at uavgjort var ett fair resultat. Han har til og med skrevet hvorfor.

@Geir: Dere får slenge dere på oss å kjempe om CL-plass denne sesongen. Så får de to kjøpeklubbene kjempe seg til tittelen med milliarder av kroner. Det er jo det samme som doping i andre sporter. Pengedoping. Synd PL har blitt slik. Blir bedre fra 2012 da :)

Man up, det er spilt 8 kamper, vi er for pokker ikke ute enda. Og slutt og vær kompis her og gjem deg bak pengedoping unnskyldningen. Snakk om defeatist holdning.

Hvorfor det første innlegget ble slettet, forstår jeg ikke, jeg skrev ca det samme, og det er ingen personangrep, kun et lite spark til pyser som gjemmer seg bak tåpelige unnskyldninger og har gitt opp etter 8KAMPER!

Endret av Paraben
Lenke til kommentar

Nei, Poulsen er enda værre foreløpig. Gibson var bare usynlig og hadde ingen positive involveringer. For å komme ned på Poulsens nivå må han i tillegg gi bort et mål eller to ved å handse innenfor straffefeltet eller gi motstanderlaget målgivende pasning.

Skjønner ikke reaksjonene, for vi er virkelig ikke gode nok. Dette var naturligvis et ran, men når det først ble 2-2 er vi håpløse og ikke i nærheten av å score. Fergie nektet å svelge stoltheten i sommer og nå får vi kjenne det på kroppen.

Vi vet ikke sikkert hva han har å rutte med.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Noen som også har lagt merke til at mottakene til Hernandez rett og slett bare er for jævelig dårlig?

Tja, helt på slutten der når han får en pasning av Berbatov tar han seg rett og slett forbi forsvareren med mottaket, så helt håpløst er det ikke.

Lenke til kommentar

Dessverre får jeg ofte rett i mine mistanker og jeg føler meg nokså overbevist om at det blir lenge til neste ligagulll. Perioden som éner er definitivt omme, men det kunne ikke vare særlig lengre uansett nå som Giggsy og co går mot slutten. Vi har historien og suksessen, nå får vi bare prøve å bygge opp noe nytt med nye eiere og friskt blod i ledelsen. Må innrømme at jeg frykter at ligaen de neste ti årene vil bli dominert av City og andre kjøpelag dog, den biten blir bitter å svelge.

Det som derimot blir deilig er å få vist frem våre lojale supportere i en periode hvor motgangen virkelig trår til. For oss vil en evt gevinst da smake mye bedre når gode tider igjen brer seg over Old Trafford, for tro du meg, de vil komme. Jeg spår at dette (forrige og nåværende seong) er starten på vårt fall fra tronen, men som presisert, vi kommer tilbake.

United we stand, det spiller ikke noen rolle om det blir 9nde plasser eller gull, vi møter opp og laget skal støttes når det er kick off.

Med det sagt, det skal rantes og sutres i monn når det går dårlig. Få ut gallen her på forumet folkens, for det hjelper på sjela.

Håper på et godt cup-run i år. Hadde smakt med en FA-cup finale på Wembley.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...