Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs West Bromwich

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi ligger fem poeng bak. Det er fortsatt 90-poeng kjempe om. Kan ikke gi opp bare fordi vi har fått en dårlig start, det er tapermentalitet.

Tror nok samtlige forventer innsats og kvalitet i hver bidige kamp fordeom, så det er ikke snakk om å rulle inn sjappa og frivillig legge oss ned ved første hinder. Håper og tror vi kan vinne mot bortimot alle på en god dag, så går til hver kamp med friskt sinn. Men har jeg (og mange andre) gitt opp gullet? Ja. 5p bak er absolutt ingenting i Oktober, herrefred, men jeg ser såpass store mangler i dette laget at det ville være urealistisk å ha forhåpninger om gull. Håpet dør til slutt, men jeg gidder ikke påføre meg ekstra smerte ved å sette et (imo) uoppnåelig mål for klubben denne sesongen. Vi har 5 poengtap på 8 forsøk, noen som tror det er kun uflaks og tilfeldigheter? Det er en grunn til at marginene ikke går vår vei, det kalles tapermentalitet. Du snakker om sola...Spillerne er blottet for det som er av vinnerskaller, det virker til å være en manglende lagånd (basert på den platte innsatsen) og rett å slett en manko på kvalitet. Vi har minst fire-fem passasjerer i denne troppen, hvorav alle får hyppig spilletid. Av respekt for at det ikke ønskes skarp kritikk av enkeltspillere skal jeg unnlate å nevne navn, så kan man heller gjette seg til hvilke disse er.

Jeg registrerer at Evra kritiserer det jeg anser som kjernen i ondskapen, nemlig at vi blir slappe og legger oss tilbake når vi leder kamper isteden for å kjøre på i samme stil. Jeg mener Fergie er på bærtur når han snakker om å drepe kamper, for på 2-0 hjemme mot WBA skal oppgjøret allerede være kjørt. Vi skulle ikke trenge en 4-0 ledelse for å være sikre. Det er kun mangel på kynisme, konsentrasjon og kvalitet (kontringer, sette sjansene vi fikk)

Topplagene i PL har tapt seg stort de siste to årene. Årets Chelsea lag er en fuckings vits i forhold til maksiner vi har kjempet mot og slått tidligere.

Endret av Goldwing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Årets Chelsea lag er en fuckings vits i forhold til maksiner vi har kjempet mot og slått tidligere.

Enig i mye av det du skriver, og akkurat det jeg har trukket ut er mye av grunnen til at jeg tror vi fortsatt har mulighet på å ende på topp til slutt. Men da må spillerne og laget heve seg betraktelig. Kanskje er vi spesielt avhengig av at vi får igang motoren vår på midtbanen skikkelig, Fletcher.

Nå som vi sliter på venstrekanten (Giggs blir vel ute noen kamper?) tror jeg vi kan bli veldig forutsigbare i trekkene våres.

Jeg har også lagt merke til fraværende vinnermentalitet.

Lenke til kommentar

Topplagene i PL har tapt seg, mens bunnlagene og de ved midten har blitt bedre. Tror tiden med CL-dominans fra England er over og tipper på maks 2 lag i semien i år også.

Chelsea, Man Utd og Arsenal kommer til å gå på flere smeller i år, det er jeg sikker på. Akkurat nå ser Man City skumle ut for min del. De har hatt en generelt god start på sesongen, selv om jeg tviler på at de holder hele året.

Lenke til kommentar

Topplagene i PL kommer til å gå på flere smeller enn normalt i år. Kampen om tittelen er hardere enn noen gang, det så vi sist på søndag, da nyopprykkede Blackpool store deler av kampen kjørte over Manchester City.

Arsenal og United har allerede gitt bort noe som kan bli skjebnesvangre poeng, ikke minst i forhold til Chelsea, som også har hatt en mindre skadeliste. Vil likevel legge til at Chelsea har hatt den soleklart enkleste åpningen for storlagene. Med en gang Ancelotti's mannskap har møtt motstand har de slitt. Gode eksempler er Arsenal, hvor de vant, men likevel sleit i store deler av kampen frem til 2-0. Nå i helga mot Aston Villa fremsto Chelsea som et middels lag som nesten ikke ofret noe fremover på banen. Dette når Drogba var uteværende med skade. Om Chelsea får flere skader tror jeg ikke de er så skumle som veldig mange skal ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...