Cervix Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg kjøpte nylig headsettet Sennheiser HD 555, alt funket bra til jeg nylig fikk en ny pc, Asus N53JN. Utstyrt med Bang & Olufsen høtalere regnet jeg med at dette ville være en god pc med tanke på lyd, uten at jeg la for mye i det. uansett, når jeg spiller av musikk på pc-en og bruker headsettet så hører jeg instrumentene relativt greit, men stemmene som synger (vokalene?) høres forferdelige ut. det høres ut som det en echo-funksjon satt på og lyden er sprukken. jeg skjønner ikke hva det kan være, siden headsettet er nytt og pc-en er ny. headsettet har jeg prøvd på andre pc-er og diverse mp3- spillere, og det funker utmerket. jeg har også prøvd koss porta pro (da det var eneste jeg hadde liggende) på den nye pc-en, uten tilsvarende problemer. har noen opplevd lignende? noen som vet om en løsning? da jeg har veldig lyst til å faktisk bruke den nye pc-en og hodetelefonene til musikk. jeg har prøvd å spille av musikken med forskjellige programmer, uten hell. jeg har også oppdatert driveren til lydkortet, men det så ikke ut til å hjelpe heller. min eldre pc klarer dette helt uten problemer, så jeg kan ikke forstå hva grunnen kan være. annet enn at min gamle pc kjører XP og den nye har windows 7 :F - Cervix Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 For bedre lyd på bærbar generelt ville jeg anbefale en av disse, billige og gjør en kjempejobb. http://www.dustinhome.no/pd_5010374820.aspx evt http://www.dustinhome.no/pd_5010469847.aspx Disse vil fungere som eksterne lydkort, og kjøres via usb. Så angående ditt problem. Siden du ikke får det samme problemet på andre enheter enn din bærbare, vil jeg tro det er der problemet ligger. Regner med at du har gått inn på sound i kontrollpanel og sjekket at det ikke står på noe fordreining av lyden? At du ikke får samme problem med portapro er rart, men jeg mener de låter som grøt uansett, så personlig ville jeg ikke brukt de som noe benchmark. Har du kjøpt pcen i butikk, ville jeg tatt den med meg, + headset (hd555) og "klagd", og sett om de fant ut noe. Om du har kjøpt via nett, er det litt mer styr, spesielt siden du ikke har samme problem med koss. Ville prøvd å fått lånt noen andre headphones, avinstalert lydkortet helt, for så å legge det inn igjen. Du har spilt av samme type musikk osv når du har testet høretelefonene på den andre pcen? Så det ikke er enkelte frekvenser den sliter med. Om så, kan jeg ikke se annet enn at det er den bærbare feilen ligger hos, og da er det reinstall om ikke annet funker, dog noe ekstremt. Lenke til kommentar
Cervix Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 For bedre lyd på bærbar generelt ville jeg anbefale en av disse, billige og gjør en kjempejobb. http://www.dustinhome.no/pd_5010374820.aspx evt http://www.dustinhome.no/pd_5010469847.aspx Disse vil fungere som eksterne lydkort, og kjøres via usb. Så angående ditt problem. Siden du ikke får det samme problemet på andre enheter enn din bærbare, vil jeg tro det er der problemet ligger. Regner med at du har gått inn på sound i kontrollpanel og sjekket at det ikke står på noe fordreining av lyden? At du ikke får samme problem med portapro er rart, men jeg mener de låter som grøt uansett, så personlig ville jeg ikke brukt de som noe benchmark. Har du kjøpt pcen i butikk, ville jeg tatt den med meg, + headset (hd555) og "klagd", og sett om de fant ut noe. Om du har kjøpt via nett, er det litt mer styr, spesielt siden du ikke har samme problem med koss. Ville prøvd å fått lånt noen andre headphones, avinstalert lydkortet helt, for så å legge det inn igjen. Du har spilt av samme type musikk osv når du har testet høretelefonene på den andre pcen? Så det ikke er enkelte frekvenser den sliter med. Om så, kan jeg ikke se annet enn at det er den bærbare feilen ligger hos, og da er det reinstall om ikke annet funker, dog noe ekstremt. Takk for svaret. dessverre har det seg slik at jeg har kjøpt både headsettet og pc-en på nett, i tillegg til at jeg ikke bor i norge for tiden, så jeg kan ikke ta med pc-en noe sted. jeg skal prøve å avinstallere hele lydkortet og installere igjen, se om det blir no bedre. har også vært innom lydinstillingene på kontrollpanel, det virker som alt er greit der. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det høres veldig ut som kontaktfeil, som om kontakten ikke er satt ordentlig inn. Har du sjekket at den virkelig sitter ordentlig inni? Evt prøvd med en skjøteledning. Lenke til kommentar
Cervix Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Det høres veldig ut som kontaktfeil, som om kontakten ikke er satt ordentlig inn. Har du sjekket at den virkelig sitter ordentlig inni? Evt prøvd med en skjøteledning. Nå som du nevner det.. ledningen til headsettet er veldig tykk rundt selve pinn-en, og kanten på pc-en stikker litt ut.. for det blotte øyet ser det ut som den sitter, godt, iaf like godt som på ipoden, men det er kanskje et lite mellomrom der.. uansett! skal skaffe meg en skjøteledning, og prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå