Gå til innhold

Er det synd å spille skytespill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan spørre to kristne og få to forskjellige svar. Mange ateister ville også mene at en 15 åring må ut og leke, heller enn å sitte og spille blodige spill.

Poenget er; du spør om noe som ikke har svar.. Det er ikke en fasit. Men en av grunnene til at spill får 18 års grense, er nok fordi gutter på din alder helst bør styre unna.. Men det gjør de jo bare enda mer fristende, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Og bibel er skrevet for videospill fantes, så drit i den.

Fra forskjellige livssyn, er dette synd/Ikke synd? Hvorfor/Hvorfor ikke?

;)

Bibelen sier det slikt iallefall: «Han hater dem som elsker vold.»Salmene 11: 5.

Joda.. men bibelen sier også:

1Mos 19,24

24 Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra ned fra Herren, fra himmelen. 25 Han ødela disse byene og hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som grodde på marken.

Mener du at jeg skal backe opp dette? Bare lurer, er egentlig ikke interessert i å diskutere i dette emnet, men bare gav et konkret svar. (:

Lenke til kommentar

Og bibel er skrevet for videospill fantes, så drit i den.

Fra forskjellige livssyn, er dette synd/Ikke synd? Hvorfor/Hvorfor ikke?

;)

Bibelen sier det slikt iallefall: «Han hater dem som elsker vold.»Salmene 11: 5.

Joda.. men bibelen sier også:

1Mos 19,24

24 Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra ned fra Herren, fra himmelen. 25 Han ødela disse byene og hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som grodde på marken.

Mener du at jeg skal backe opp dette? Bare lurer, er egentlig ikke interessert i å diskutere i dette emnet, men bare gav et konkret svar. (:

Neida, måtte bare spille inn at bibelen ikke bare er rosenrød :) legger gjerne ballen død ;)

Lenke til kommentar

Så han poster et spørsmål, og alle skal ut og latterliggjøre kristne, dette er jo intet annet enn en samle-tråd for hat.

Personlig ser jeg ikke hva som er så galt, spillet er ikke mer enn en virtuell verden, når du dreper noen på et spill, er det ingen som dør av dette, du har ikke noe hat, så jeg tenker meg at dataspill ikke er så galt. Men skulle du spille alt for mye, og dette blir til latskap, begynner du å gjøre noe jeg tror er mindre akseptabelt.

Lenke til kommentar

Så han poster et spørsmål, og alle skal ut og latterliggjøre kristne, dette er jo intet annet enn en samle-tråd for hat.

Personlig ser jeg ikke hva som er så galt, spillet er ikke mer enn en virtuell verden, når du dreper noen på et spill, er det ingen som dør av dette, du har ikke noe hat, så jeg tenker meg at dataspill ikke er så galt. Men skulle du spille alt for mye, og dette blir til latskap, begynner du å gjøre noe jeg tror er mindre akseptabelt.

Men se hva som kan skje, ikke bare ragequit her, nei her er det ragefight:

http://www.youtube.com/watch?v=4lLWK_WwfMg

Lenke til kommentar

Godt argument, jeg mener at når dette hender, er det ikke grunnet spillet, men heller at han har alt for mye stolthet, dette er det jeg tror han gjør galt. Jeg vet ikke om jeg har rett her men det virker heller slik.

Lenke til kommentar

Lev etter ei bok du..

(Gabbe)

EDIT: En ødela alt.. skulle poste rett under innlegget.

Lever ikke etter en Bibel, lever etter mine lyster.

Som igjen er påvirket av boka?

Er ikke kristen?

Godt argument, jeg mener at når dette hender, er det ikke grunnet spillet, men heller at han har alt for mye stolthet, dette er det jeg tror han gjør galt. Jeg vet ikke om jeg har rett her men det virker heller slik.

Enig med deg :)

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...