Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig å kombinere Vallergan med Paragin Forte og alkohol?

Gjest Gutt16

Anbefalte innlegg

:) Hei, sliter litt med søvnen for tiden og har fått vallergan. Er det ok å ta alkohol sammen med det? Hva er det værste som kan skje om man tar for mange Vallergan og drikker? Takk for svar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:) Hei, sliter litt med søvnen for tiden og har fått vallergan. Er det ok å ta alkohol sammen med det? Hva er det værste som kan skje om man tar for mange Vallergan og drikker? Takk for svar

Jeg vet at du kan kombinere Paralgin Forte med alkohol, selv om det er utrolig sterkt på leveren, så skal normale doser være relativt ufarlige.

Nå Vallergan er en litt annen sak, man skal jo ikke blande sovepiller med alkohol av åpenbare grunner. Jeg har ikke hørt noe om at det skal være kjempefarlig å ta Vallergan med alkohol, men det kan føre til at du vil få en utrolig dagen derpå, med puste-problemer, svimmelhet, kvalme og muligens (i ekstreme tilfeller, død).

Jeg vet ikke om Paralgin Forten er skrevet ut av lege, men jeg vil ikke anbefale deg å ta den sammen med Vallergan ettersom at de begge er sterke på leveren, og du sannsynligvis vil utvikle skader på leveren etter kort bruk ved dette. Om Doktor har sagt noe annet, går det selvfølgelig over meg, hør heller på doktor.

Om du skulle ha inntatt disse stoffene allerede, ta kontroll med;

Gift-Informasjonen: 22 59 13 00

Lenke til kommentar

Det skal mye til å skade seg på Vallergan, men sammen med alkohol blir effekten forsterket. Ikke på den måten at du blir gladere av alkoholen, du blir bare sykt trøtt, og effekten varer lenger - og et problem med Vallergan er at den ofte varer litt lenger enn den skal så du er groggy noen timer etter at du har stått opp. Legger du til PF blir du enda trøttere og vanskeligere å vekke. Og som Notelitten sier er det mye for leveren å takle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...