pjuik Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Har en Sony EX500 TV hvor jeg vil overføre lyden til en gammel NAD 7240 stereoforsterker. Kobler til phonokabler (rød og hvit) mellom tv og forsterker men det er umulig å få lyd. I menyen på tv'n har jeg valgt "lydanlegg" framfor Tv'ns egen lyd. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 sikker på at du ikke har koblet kablene til "input" (feks der man kobler til en spillkonsoll) i stedet for output? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 I og med at tv'n henger på veggen er det litt vanskelig å se hva som er hva av kontaktene, samtidig som de (som vanlig) ikke er merket med hvit skrift/symboler. Men har prøvd alle sammen uten å få lyd. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Høres nesten ut som du har plugget dem i component inngangen. Dra frem manuelen, så ser du hvor du skal kople, selv om du ikke ser bak, det er bare å føle seg frem. EDIT: Sjekket manualen på nettet selv. Men på den amerikanske modellen, siden de idiotiske norske (europeiske) sidene kun ga ett garantibevis når jeg skulle ha manualen. Her er audio utgangene du skal bruke ved siden av HDMI kontaktene bak på. Når du kjenner de 2 HDMIene bak, så rett mot senter for den øverste, så sitter de. Du kan også laste ned manualen selv her: http://esupport.sony.com/US/perl/model-documents.pl?mdl=KDL-40EX500®ion_id=1 Under operation instructions Endret 16. oktober 2010 av AndersT2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Mulig du har koblet feil. Mange tver har RGB tilkobling som har en del like farger som lyd kontaktene.Du kan prøve deg på å bruke scart istedenfor. Da er sjangsen for å koble feil på tvsiden mindre. Endret 16. oktober 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå