nomore Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 http://www.dagbladet.no/2010/10/13/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/13810626/ Er det eg som ikke klarer å se problemet her? I et slikt trafikkbilde så er det veldig uvanlig at avkjørselen fra veien du er på befinner seg på motsatt siden, samtidig som at man faktisk må krysse ei dobbel sperrelinje for å komme dit. Burde ikke være nødvendig med innkjøring forbudt skilt da. Om de andre signalene ikke var godt nok tviler eg på at et skilt ekstra hadde hjulpet. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Er helt enig med deg. Nå har jeg fått inntrykk av at det er mange som har gått på samme feilen, og da kunne det kanskje ha hjulpet med et skilt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Burde ikke sperrelinjer være nok? Doble attpåtil Eg mener det viser manglende forståelse for trafikkbilde om man klarer å kjøre feil her. Det er ulogisk, ineffektivt og uvanlig å måtte krysse en slik vei for å kjøre av. Ting som blir konkret oversett: - skiltet som står 200-300 meter før avkjørselen som viser hvor man skal - avkjørselen som er på samme side rett før - motgående(ofte tett) trafikk - doble sperrelinjer - pil i veibanen som viser kjøreretning(som man kjører mot) Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 I teorien burde de doble linjene være nok for at bilister burde forstå det hele. Likevel er det flere som ikke greier å tolke dette riktig. Hva kan det komme av? Det er en viss grad manglende forståelse av trafikkbilde. Men når en simpel ting som dette gjentar seg flere ganger skader det kanskje mer å la vær å sette opp et skilt, enn å faktisk sette opp et. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Det kan eg være enig i. Kostnaden for et slikt skilt er nok betydelig lavere en kostnaden for samfunnet første gangen det går galt der. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det hadde ikke gjort noe med innkjøring forbudt-skilt, men samtidig mener jeg at hvis man klarer å kjøre over en dobbel sperrelinje og opp den påkjørselen, bør man snarest levere fra seg samtlige førerkort man måtte ha. 1 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Morsomt at du nevner det, Runar. Det er en fryktelig streng reaksjon å bli fratatt førerkortet for dette, sier Vigen til Dagbladet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Morsomt at du nevner det, Runar. Er du enig med meg eller Vigen? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Haha, folk er jo helt koko eller? Det er jo til og med en PIL på bakken som PEKER mot deg ja imot deg! Pluss når fikk man lov til å kjøre over gulestreker som er hele PLUSS det er to her. Det er bare lattskap egentlig, tror ikke han hadde sett innkjøringsforbudt heller. Uansett setter man det opp får man bare et annet problem senere at det er nytt kryss eller noe som trenger det samme fordi folk ikke klarer å tenke mer. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det hadde ikke gjort noe med innkjøring forbudt-skilt, men samtidig mener jeg at hvis man klarer å kjøre over en dobbel sperrelinje og opp den påkjørselen, bør man snarest levere fra seg samtlige førerkort man måtte ha. Dette signerer jeg også under på, helt ubegripelig for meg å kjøre over dobbel sperrelinje og et avkjøringsfelt i motsatt kjøreretning. På sånne veier er det aldri avkjøring til venstre, kun til høyre... Kan du ikke kjøre på motorvei, ta taxi eller tog til flyplassen da vel? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Er du enig med meg eller Vigen? Det glemte jeg å ta med, men selvsagt enig med deg. Å si at det er noe alle kunne gjort, og at det er strengt å miste førerkortet for en sånn overtredelse, får meg til å lure på om Vigen og Ødegaard er bestevenner. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Er enig i at ein slik form for kjøyring viser at vedkommande har særdeles dårlig oppfattning av trafikkbiletet. Når nokon først har klart å ignorere såpass mange tydelige signal om det ikkje er meininga å kjøyre på denne måten så er eg litt usikker på om eit skilt hadde vært til hjelp. Eg synest ikkje det er strengt å frata nokon lappen for å oppføre seg slik i trafikken. Som spesielt skjerpande er det at bilføreren her fortsatte til tross for at han etterkvart innsåg at han hadde gjort feil. Hadde han då i det minste svingt tilsides, stoppa og satt på nødblinklysa i det han oppfatta feilen så hadde han redusert risikoen for ei katastrofal møteulykke betraktelig. Men eg må vel også seie at eg også er litt enig i at det kanskje burde vært eit skilt der, med tanke på at norge er eit vinterland og at du ikkje burde være avhengig av vegmerking for å få med deg viktig informasjon (sjølv om det skal no nemnast at du er rimelig fjern dersom du trur at heile vegen er ei kjøyrerettning sjølv om alt er dekkt av snø og is). 1 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Nå burde jo selvfølgelig alle bilister skjønne at dem ikke skal kjøre inn der, men det er jo mange som absolutt ikke burde hatt lappen. Så om et skilt hadde hjulpet så burde dem vel sette det opp, siden det er så mange som kjører feil. BTw, doble sperrelinjer gjør det ikke mer ulovlig å krysse enn enkelt linje, men det er jo enklere å legge merke til. Endret 16. oktober 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå