DGN Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Sitter å sliter med en liten snutt som jeg ikke får til å fungere. noen som kanskje har noen innsikt i hva jeg kan ha gjort feil, eller som kanskje ser en logisk feil. Kommer til å slite håret av hue snart EDIT: fikk noe tilbakemeldinger om at pastie.org gir noen virusvarsler. Har endret til pastebin.org etter forslag fra forummod =D http://pastebin.com/FDAh0BQt EDIT2: Fant ut av hvorfor den ikke fungerte også. Manglet nemlig variable for tekst input. Hadde greid å slette den ved en feil tror jeg if (isset($_POST["submit"])) { //hent tekstboksen abc og gjør om til små bokstaver $abc = $_POST["abc"]; $abc = strtolower($abc); //hent tekstboksen morse og gjør om til små bokstaver $morse = $_POST["morse"]; $morse = strtolower($morse); } Nytt problem er behandling av æøå. I funksjonen function abc_til_morse($abc) Så ligger koden på linje 86 i pastebin.org linken: $bokstav = substr($abc,$i,1); Denne koden lager en ny streng av bokstavene, men her blir tegnsettet endret til ansi av en eller merkelig grunn. finner ingen UTF8_encode som gjør jobben heller =/. Det er heller ikke substr som gjør det, da følgnde hurtigkode har samme effekt. $bokstav = ($abc{$i}); Endret 13. oktober 2010 av DGN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå