Gjest trådstarter Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Heisann. Er en gutt på 18 år her. Jeg har veldig få venner, og bare en som jeg bruker å henge med iblant. Velger og kalle han bestevennen min, siden han stortsett er den eneste venn jeg har. Han er en veldig ålreit person når det bare er oss to, men hvis vi er flere som er sammen er han en helt annen person. Han snakker veldig nedlatende til meg, liker å gni inn hvor dårlig jeg er i forskjellige ting, hvor mye bedre han er enn meg osv. Dette gjør jo at de andre også er veldig nedlatende. Tror de fleste som kjenner til både han og meg ser meg som en "taper". Dette har egentlig gjort slik at jeg har utviklet veldig dårlig selvtillit. Har vanskeligheter for å snakke høyt når vi er flere ilag, og tør slettes ikke ta kontakt med andre. Dette gjelder egentlig både når jeg er med han, og når jeg en sjelden gang er sammen med andre. Har egentlig bare lyst til å bryte kontakten min helt med han. Men bor på en liten plass, hvor jeg synes det er vanskelig å få andre venner. Spessielt når du har dette "taper" rykte på deg. Har egentlig bare lyst å flytte herfra, og starte på nytt en annen plass. Men jeg har nettopp begynt i ny jobb, har familie her, så jeg føler at jeg kommer til å skuffe mange om jeg bare flytter, og gir slipp på alt og alle. Ikke vet jeg om jeg tør å flytte til en ny plass heller, da jeg er redd for at det skal bli det samme der. Hva ville dere gjort i min situasjon? Beholdt bestevenn min og bare fortsette det livet jeg lever? Prøve å skaffe andre venner i byen? Flytte og starte med blanke ark? Håper noen tar seg tid til å leste dette, og gir meg noen skikkelige svar. Lenke til kommentar
knutmora Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Sånn som han oppfører seg vil jeg ikke akkurat kalle han bestevennen din. Bestevenner skal ikke gjøre sånn mot deg. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Sånn som han oppfører seg vil jeg ikke akkurat kalle han bestevennen din. Bestevenner skal ikke gjøre sånn mot deg. +1. Du kan jo alltids ta det opp med han. Nedrakking blir sett på som humor av en god del folk, kanskje han bare prøver å være morsom. Alternativt kan du finne flere venner på samme sted du bor, råder imot å flytte vekk. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hva med å bare rett og slett si det til han at du synes at han oppfører seg dårlig mot deg blant andre folk? Da vil han nok slutte med det, hvis han har litt innsikt. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Litt lett, humoristisk nedrakking blant venner må man jo tåle, men sånn som du beskriver det, så fortoner det seg for meg at det slettes ikke er av denne varianten. Selv, så ville jeg nok definitivt ikke funnet meg i dette, og sagt ifra til vedkommende at oppførselen er helt uholdbar. Ta det opp med vedkommende, og forklar at situasjonen er uholdbar for deg. Det jo ingen vits med "venner" om man blir nedfor av det. Comedy option: Løft vekter som faen, bol deg tilsvarende, og legg deg til en aggressiv, uberegnelig oppførsel - da blir nok terskelen for å rakke ned på deg en del høyere! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Snakk med han om det, hvis han ikke forandrer seg så dropp han. Du kan hvertfall ikke kalle han bestevennen din, heller en bekjent. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Bedre å ikke ha venner i det hele tatt enn å måtte ta imot dritt fra en drittsekk. Ta det opp med han og få forklart hvordan det han sier kan såre deg. Hvis han ikke endrer oppførselen så ber du han dra dit pepper'n gror. Endret 13. oktober 2010 av DNA Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Heisann. Trådstarter her. Har konfrontert han med det flere ganger, og når jeg har gjort det oppfører han seg bedre i en liten stund. Men etter en viss periode blir han på samme måten. Har lyst å droppe han, men vil ikke bli helt uten sosial kontakt heller. Hadde satt pris på om folk som har flyttet til en helt ny plass ,uten venner eller andre, kunne skrive litt om deres erfaringer. Er egentlig dette som frister mest, men redselen for at det skal bli det samme dit jeg flytter er det som holder meg tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå