Gå til innhold

hva er vitsen med å leve?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Chilln og le, gjøre det som gjør deg glad og ikke sitte å leke dyp med å "spekulere" over livet å tro at man er så mye smartere enn andre. Nehda sorry den var litt stygg. Personlig så er det vel drømmene mine, alle opplevelsene jeg har opplevd og vill oppleve i fremtiden og alle følelsene som går gjennom kroppen. Det er litt som Butters sier i en episode av Southpark (av alle steder):

Butters: Well yeah, and I'm sad, but at the same time I'm really happy that something could make me feel that sad. It's like, it makes me feel alive, you know? It makes me feel human. And the only way I could feel this sad now is if I felt somethin' really good before. So I have to take the bad with the good, so I guess what I'm feelin' is like a, beautiful sadness. I guess that sounds stupid.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meningen med livet, er å føre dine egne gener vidre.

Jeg synes ikke dette er et riktig svar på spørsmålet. Hvorfor føre gener videre? Hva er vitsen? Vi bare lever jo, og dør. Hva er poenget med det?

Personlig må jeg si det samme som mange har sagt; det er bedre å leve enn å ikke leve - selv om livet har mange nedturer.

Ikke mye skjedde da jeg var død/ikke-eksisterte i nesten 14 milliarder år, så med den erfaringen må jeg si at det å leve er jævlig mye morsommere.

…Og jeg pleier å tenke at slik er det også etter døden. Ingenting. Når man dør, finnes man ikke lenger, ergo er man ikke.

Så, det er ikke noe vits å leve, men det er bedre enn å ikke finnes i det hele tatt.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette er et riktig svar på spørsmålet. Hvorfor føre gener videre? Hva er vitsen? Vi bare lever jo, og dør. Hva er poenget med det?

Det er inget poeng, men vår funksjon, er i følge statistikken, å formere oss, før vi dør. Samtlige arter på gjorden gjør dette. Å føre vårt genmateriale vidre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...