RWS Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 For å leve lykkelig, og finne subjektiv mening, er det kanskje derfor helt essensielt å bedra seg selv, lyve, tro på julenissen, osv. Det er det ikke alle som klarer. Noen er ikke skapt for å spise bløtkake. Jada, jeg er fullstendig klar over at alt egentlig i bunn og grunn er å bedra meg selv, smertelig klar over det og det er også grunnen til at jeg er så selektiv med grunnene jeg bedrar meg selv med! Om det ga noen mening! Men meningen lager vi jo selv ut i fra vissheten om at det egentlig ikke har noen mening med at vi er her i det hele tatt. Jeg har ikke noen problemer med dette faktisk og det er en stund siden jeg hadde det. Men alle kommer vi en dag til den konklusjonen (ihvertfall de som tørr å tenke i de baner da) og spørsmålet er da hvordan og med hvilken midler du velger å bedra deg selv.... Selv prøver jeg i det minste å bedra meg med noe JEG finner ærlig nok til å gi meg en mening... Ikke for at den er lik for alle, det driter jeg egentlig i... Men det er vel allikevel bare et bedrag ja... Artig nok... Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 hva godt har det for seg å fortsette å leve egentlig? er man "heldig" så ender man opp som 97 åring på gamlehjem, dør, og der ender det. hvorfor skal man gå gjennom livet for så å bare dø? jeg ser bare ikke noen mening i det. jeg lurer på hva som motiverer dere til å fortsette. Du legger noen forutsetninger i spørsmålene dine. Noen ganger går det å endre på forutsetningene. Første er jo høyst diskutabelt; Noen vil si at om en er heldig så dør en brått og smertefritt etter et bra liv uten tanke på at nå kommer jeg til å dø.... Det virker som om du forutsetter at det skal være et mål som skal fullbyrdes ved slutten av livet, men for at noe skal være et mål så må det være konsekvenser, og når konsekvensen blir den samme uansett mål, -alle dør, så er det det ikke det som er målet. (Om en stiller som forutsetning at døden er slutten.) Så livet er nok langt mer sammensatt en bare å oppnå ett mål. Kanskje en kan fokusere mer på veien. "Livet er en reise, ikke et mål"... En annen ting er jo hva som er alternativet, har du noe valg? Om en kan tenke et alternativ er det jo det å fremskyde det du ikke trakter etter. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ha sex, spis bacon, drikk øl. Hedonisme har hjulpet meg gjennom noen [...] Ikke spis for mye bacon og drikk for mye øl da. Da kommer du vel til slutten fortere:p Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ha sex, spis bacon, drikk øl. Hedonisme har hjulpet meg gjennom noen [...] Ikke spis for mye bacon og drikk for mye øl da. Da kommer du vel til slutten fortere:p Ee det ikke bedre å leve litt kortere og gjøre akkuratt som du vil enn å leve litt lenger og ikke fylle livet med noe som helst... Jeg vet hvem av livstidene som hadde føltest lengst, og hvilken jeg hadde valgt. 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Bedre er feil å si. Alt i universet prøver å leve. Det finnes ingen definisjon på "bedre". Vil atomer ta eller gi fra seg elektroner for å bli mer stabile eller ustabile? Vil unge mennesker studere for å sikkre seg en godt betalt jobb og ha penger til livets opphold, eller for å bli fattige og syke? Vi sier det samme, på forskjellige måter. Alt endrer seg selv i takt med omgivelsene, for å tilbasse seg ja, men til syvende sist for å øke sin egen evne til overlevelse. Evne til overlevelse kan oversettes til bedre. Derav - jobbe for å bli bedre er det samme som å jobbe for sin egen overlevelse. Eksistens kan man vel kansje si. Man tviholder på sin egen eksistens gjennom tilpassning og forbedring. Slik kan også evolusjonen forklares, for de som tror på slikt vitenskapelig tull. Lenke til kommentar
Andael Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 hva godt har det for seg å fortsette å leve egentlig? er man "heldig" så ender man opp som 97 åring på gamlehjem, dør, og der ender det. hvorfor skal man gå gjennom livet for så å bare dø? jeg ser bare ikke noen mening i det. jeg lurer på hva som motiverer dere til å fortsette. Nysgjerrighet. Jeg vil alltids finne ut av hva som skjer når jeg dør. Men dør jeg i dag får jeg aldri vite hva neste dag/uke/år måtte ha å by på, av godt og vondt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det finnes ingen meining med livet. Verken for oss, kakerlakker eller ein katt. Det er ditt valg om du vil nyte det du kan mens du lever, eller ta livet og være ferdig med heile greia. Med mindre du er religiøs er det ikkje tenkt noko liv etter døden, då er det slutt, din eksistens opphever. Eg vil påstå det finnes nok av goder her på jorda til å rettferdiggjere livet og vår eksistens. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 For min del gir tanken på at det rett og slett ikke er noen mening en stor motivasjon. Jeg er 100% fri. Jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg kan skape min egen mening, min egen lykke! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 For min del gir tanken på at det rett og slett ikke er noen mening en stor motivasjon. Jeg er 100% fri. Jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg kan skape min egen mening, min egen lykke! Ref. min signatur. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) vitsen i å leve i dagens samfunn er å dø - hvis ikke vil det gå ned i et voldsomt brak det er ett unntak - du kan leve en løgn Endret 23. oktober 2010 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Stod og vasket opp.. og der.. der gikk det opp for meg.. hva er vitsen med å leve.. hva er meningen med alt? Svaret er så innlysende: Svaret: Meningen med livet er å bruke tid med de(t) du elsker. Spør deg selv, hva har jeg virkelig lyst å bruke livet mitt på? Er ikke det mening nok? Det kan jo ikke være en fasit, da 6 milliarder mennesker har 6 milliarder forskjellige "ultimate liv" Ps. vaske opp er ikke hva jeg anser som min ultimate mening.. bare ett nødvendig onde for å holde fruen glad. Er fruen glad blir det større sjanse for hanky-panky.. som selvsagt er en aktivitet man liker å bruke livet på 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Her kommer min versjon: Mat: Du kan spise digg biff eller tørre brødskiver. Resultatet er metthet. samme faen hva du spiser, resultatet blir det samme, metthet. Tidsfordriv: Du kan sitte å se på veggen eller du kan se en begripende film, rett etterpå er resultatet det samme, du har brukt noen timer på ett eller annet. Penger: du kan opparbeide deg en formue og ha det godt hele tida, eller du kan leve i fattigdom hele livet. Resultatet til slutt er det samme, du dør. Meninga med livet finnes ikke, det er 2 sikkerheter; man blir født og man skal dø. Verre er det ikke, og sånn er realiteten. Dette er faktisk sånn jeg har det, men samtidig har jeg ett fantastisk liv! Jeg vet det blir svart når jeg dør, alikevel vil jeg bare prøve å få maks utav den tida jeg har, selvom det i det store løp ikke har noe mening overhodet! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Meningen med livet er det opptil deg selv å definere. For min del er den følelsen av en klar dag med nysnø og telemarkski på beina; opplevelsen av å utgjøre en forskjell i noens liv på jobben; latterkick under lekeslåssing med kompiser på fylla; spenningen i å flørte med ei dame; oppleve gleden hos bikkja når han hører ordet "tur!"...osv. Lenke til kommentar
ThePerfectTool Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hadde noen visst det så hadde vi vel ikke hatt dette delforumet. Meningen med livet er det du gjør det til. Hvis du vil fundere over livets mening og tenke negativt om det, så er det slik livet ditt forblir til du endrer noe. Ta tak i deg selv og gjør deg selv lykkelig. Start innenifra Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Meningen med livet, er å føre dine egne gener vidre. Men om man ser større på det, så skal vi alle dø, unvierset gå under, og vår eksistens her på jorden hadde ingen ting å si på noe som hellst. Så da er vell alt meningsløst, og vi bør ha det så gøy man klarer i løpet av de få årene man får her? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Det er ingen mening med livet. Du er her. Gjør det beste ut av det. Du får ikke flere muligheter. Endret 31. oktober 2010 av TechTiger 2 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Vi er bare et evolusjonært avkom som kan tenke selvstendig. Eneste vi er her å gjøre, som alle andre arter, er å formere seg og dø. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Meninga med livet finnes ikke, det er 2 sikkerheter; man blir født og man skal dø. Verre er det ikke, og sånn er realiteten. Det er da ingen absolutt. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Sorry da... man KAN bli født og man vil dø, siden du ikke skjønt hva jeg mente... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det er ingen mening med livet... Meningen med livet er å bli et ekte Menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå