petterg Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 På en vista-pc med Norman får jeg ikke koblet til noen ssh-servere med putty. Så fort norman-brannmuren slås av fungerer det. Hvordan får man laget unntak? Så langt jeg kan se står alle instillinger til at den skal spørre om mye programmer skal få kjøre, men putty blir stoppet uten spørsmål. (Den spør om andre nye programmer.) Jeg har også slettet lista over alle programmer som skal blokkeres, uten at det hjalp noe. Noen som vet hvordan man manuellt kan overstyre dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Er vel fordi Norman kun lager fw-open regler for "trusted" applications (installerte programmer). Putty er ikke en slik (er kun lokal .exe fil uten install rutine på operativsystemet. Det er to ting du kan gjøre. a) Gå i advanced/expert mode å lage en ny allow regel for inn/ut port 22(SSH). b) Prøve å kjøre installer versjonen av puTTY (putty-0.60-installer.exe) og se om Norman fanger opp applikasjonen slik at du kan akseptere den til tillatt (blir så en open regel i fw) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå