Knife Skrevet 12. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Halloen! Jeg elsker så å si det meste innenfor elektronisk musikk blanda med rock, med en liten downbeat sving (musikken går litt rolig). Men elsker også full rock som går som det suser, som foreksempel Marilyn Manson og Link Park. Jeg trenger at dere folkens, dere som elsker elektronisk musikk lister opp gode band: Noen av mine favoritt band, eller i hvertfall favoirtt band idag er: XX Phoenix (elsker best albumet - Wolfgang Amadeus Phoenix) Stroemae Røyksopp Justice MGMT Pendulum (Litt kjappere enn det jeg liker, men synes det er bra band ) Kjør på Endret 12. oktober 2010 av Knife Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Liker du Pendulum så burde du sjekke ut Prodigy og. Litt mer danselig enn Pendulum, eller egentlig samme bane og. Bare at Prodigy er litt mindre vokal-preget. Deadmau5 LCD Soundsystem Dungen Hot Chip MSTRKRFT Digitalism Crystal Castles Late of The Pier Klaxons Uffie Matthew Dear The Knife/Fever Ray Ratatat Passion Pit Mr. Oizo Daft Punk Simian Mobile Disco Calvin Harris Crookers Boyz Noize Shout Out Louds(mer i gata til Phoenix, litt mer indie-prega) New Order Jamiroquai The Avalanches Cut Copy Kent(Kanskje hørt dem ihjel, men synes at deres siste album har vært veldig elektroniske av seg) 1 Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Vi hadde en electronica tråd her, men det blir vel ikke helt det du ser etter. Selv digger jeg xx, phoenix, røyksopp og justice. andre anbefalinger elektronisk rock med downbeat (om jeg forstår deg rett), jeg kaller dette for chillwave: - Deerhunter, kom akkurat med debut-plata Halcyon Digest. 9.2 hos pitchfork. - Twin Shadow, også nylig gitt ut debut-plate, kan minne om Depeche Mode, men det er jo bare kult - Beach House, sikkelig chillern stemning på albumet, har også oppkalt en sang etter det vakre landet vårt. - Holy Fuck, litt samme sjanger som Jaga Jazzist om du har hørt på det, null vokal bare beats, halla Så er det også det som er litt mer dansbart, men ikke for heftig for ørene. - LCD Soundsystem - Hercules & Love Affair - The Whitest Boy Alive, med vår kjære Erlend Øye på vokal. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan også sjekke ut DJ Kicks-platene til Annie og Erlend Øye. De er greie, Erlend sin er best. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 - Matthew Herberts geniale album "Bodily Functions" og - Layo & Bushwacka "Nightworks"-albummet er to klassikere som jeg har sovnet til flere ganger! Utrolig digg chilla electronica. Noen artister som jeg liker som lager chill electronica, chill hip-hop, deep house: Lemon Jelly Roots Manuva Faze Action Metro Area Salt City Orchestra Nick Holder Kenny Dixon Jr aka Moodymann Matthew Herbert Kaskade Cassius Ministry of Sound har en serie som heter "Chilled", det er i alle fall to album med to CD-er på hvert album STAPPFULLT av det beste innen chill electronica fra 1991 - 2009, anbefales på det varmeste (selv for de som ikke liker kommers-stilen til MoS). http://www.ministryofsound.com/product/na/albums/cd/chilled_ii/ Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 Mini megabump. Elektronisk downbeat: Trentemøller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå