Gå til innhold

Noen få varmeproblemer med Abit Nf7-s v2.0

Jeremy

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp Abit Nf7-s v2.0, XP2500+ og ThermalTake Volcano 9, noe som burde passe sammen, ikke sant? Men da jeg kjørte Winbond Hardware Doctor, så begynte system-speakeren å pipe og jeg fikk fram en melding: "Warning! Your Vbat voltage exceed the limit!" Vbat'en står på ca 3.60 og idle-temperaturen på cpu er 50 (!). :shrug: Dette er da ikke normalt?

Oppsettet:

Abit Nf7-s v2.0

AMD XP 2500+ (ikke overklokket)

ThermalTake Volcano 9 (kjører på 4200 RPM)

Geil DDR400 512 MBRAM

Gf4 ti-4200 128mb

Seagate Barracuda 80gb

Western Digital 120gb 8mb cache

Chieftec 360W PSU

Eagle Aluminium Kabinett m/dørvifte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det burde passe sammen.

Vbat tingen skal du bare skru opp, bare ignorer meldingen og skru opp til den slutter å hyle. Holder på sånn på mitt kort også. Min har jeg på 3.7 men standard var på 3.6

Det med temperaturen på CPU kan jo komme av at kjøleribben ikke har ordentli kontakt til CPU, prøv å ta av å legg en ny desj pasta på. Se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp alt, så det er nok en eldre bios-versjon. Noen som vet hvor man kan finne en detaljert guide til hvordan man flasher og oppdaterer bios'en på kortet? Eller kanskje noen her på forumet som kan spre litt kunnskap? :smile:

Er redd for å prøve meg fram, ettersom kortet kan bli helt ubrukelig dersom noe går galt.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp alt, så det er nok en eldre bios-versjon. Noen som vet hvor man kan finne en detaljert guide til hvordan man flasher og oppdaterer bios'en på kortet? Eller kanskje noen her på forumet som kan spre litt kunnskap? :smile:

Er redd for å prøve meg fram, ettersom kortet kan bli helt ubrukelig dersom noe går galt.

det står grundig beskrevet på hjemmesiden til hovedkortprodusenten og i manual.

Lenke til kommentar

Hjemmesiden til Abit er meget dårlig (jeg fant ihvertfall ingen guider der). I manualen står det at man skal gå til hjemmesiden og laste ned nyeste bios-oppdatering (som jeg faktisk fant :woot: ), men så snakker den plutselig om bios-flashing.

Og for å oppdatere bios'en sto det at jeg måtte oppdatere flash-tools... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...