hubbix Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Som tittlen sier sletta jeg en film av min 34 uker gamle sønn trodde det var et bilde som var i ufokus.. Hva nå er det mulig å få henta fila ut på noen måte.. bruke mac Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Har du tatt opp noe mer på minnekortet? Har du bare slettet det fra kortet eller formatert kortet kan det være du kan hente den inn igjen. Har du brukt kortet til å ta flere bilder oppå etter sletting/formatering er det ikke så sikkert at du kan få det ut lenger. Recovery av filer på Mac lar jeg andre svare på... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Det viktigste er at du mer eller mindre tar ut kortet, å ikke skriver til det igjen noen gang. Nå starter søken etter programvare som kan gjenopprette den typen filer. Jeg har samme kamera, så det er vel *.MOV filene lagres i? Eventuelt, vist du er lat. Så kan du bare sende kortet til http://www.ibas.no/. Det burde ikke være altfor dyrt. Endret 12. oktober 2010 av Algific Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Har du tatt opp noe mer på minnekortet? Har du bare slettet det fra kortet eller formatert kortet kan det være du kan hente den inn igjen. Har du brukt kortet til å ta flere bilder oppå etter sletting/formatering er det ikke så sikkert at du kan få det ut lenger. Recovery av filer på Mac lar jeg andre svare på... Sluttet å ta flere bilder, ikke formatert bare sletta fra kamera.. Det er Mov ja Endret 12. oktober 2010 av hubbix Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Da skal du bare ha programvare for å hente det inn igjen - så kan den nok finnes. Til Sandisk-kort følger det med programvare. Bare pass på at du ikke bruker kortet noe mer før du får hentet ut filen igjen, og så skulle du kunne få den ut igjen uten noe mer problemer. Vel - utover problemet å finne riktig programvare for å hente ut fila, da, men det er et problem som kan løses. Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Vet du om ett prog til pc bruker vell egentlig det og bootcamp Hmm fant noen lapper jeg hadde som fulgte med sandisk extreme korta mine med serial til noe som heter rescue pro det finnes vel til mac og Endret 12. oktober 2010 av hubbix Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg måtte teste dette scenario selv med mitt eget kamera. Hadde noen filmklipp og bilder på kameraet. Gikk inn og slettet diverse bilder. Testet også med "quick format". Og da klarte photorec på linux å finne igjen alt. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) RescuePro fra Sandisk som følger med de kortene fungerer meget bra. Faktisk finner Mac-versjonen ofte flere filer, samt er mindre utsatt for å kræsje enn windows-versjonen. Dette er ihvertfall min personlige erfaring, som fotoselger (har nok hatt et par hundre kort til rescue for div. kunder) For windows kan også CardTest og PicoJet anbefales der RescuePro ikke fungerer. Cardtest er både diagnose, recovery og reparasjonsprogram i et. Endret 13. oktober 2010 av ET! Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Tenker nok at filmen er long gone.. prøvde å gjennoprette i windows, tror du ikke da itunes skulle synkronisere og legge inn masse musikk og allt aent tullball..inn på det.. Får frem alt på ett aent kort, jeg testa bare og formaterte (fant absolutt alt igjen) Hva gjør jeg videre? Takk for hjelpen så langt:) Ser også ut som filmen er gjort om til jpeg bilde rart hva skjer? Endret 14. oktober 2010 av hubbix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå