BreakingLindholm Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hei! Jeg er en gutt som nylig har fyllt 14 år og går i 9. Jeg klarer ikke og finne riktig lese teknikk for meg. Har prøvd og lese vanlig og notere stikkord/faktasetninger. Vi har stor naturfagsprøve på torsdag, så jeg lurer på om det er noen som har en bra måte og øve på? Hilsen Martin Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg er nå ferdig utdannet sivilingeiør, og måten jeg er kommet meg gjennom studiene på er hva jeg kaller "taktisk-lesing" du finner ut hva læreren din forventer at dere skal kunne og lærer deg dette. er så mange som leser pensum bøker fra perm til perm, blir helt meningsløst for meg. fokuser på de viktige tingene, på helheter og forståelse fremfor pugging av tekst. Med denne metoden har jeg gått opp i mange fag og fått toppkarakter med minimalt av lesing. Notater fra timen er alltid veldig nyttig for å finne ut hva faktisk læreren din forventer at dere skal kunne. Lenke til kommentar
BreakingLindholm Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg er nå ferdig utdannet sivilingeiør, og måten jeg er kommet meg gjennom studiene på er hva jeg kaller "taktisk-lesing" du finner ut hva læreren din forventer at dere skal kunne og lærer deg dette. er så mange som leser pensum bøker fra perm til perm, blir helt meningsløst for meg. fokuser på de viktige tingene, på helheter og forståelse fremfor pugging av tekst. Med denne metoden har jeg gått opp i mange fag og fått toppkarakter med minimalt av lesing. Notater fra timen er alltid veldig nyttig for å finne ut hva faktisk læreren din forventer at dere skal kunne. Ok! Vi har fått målark, så da tror jeg at jeg leser igjennom pensum 1-2 ganger og pugger de tingene på målarket. Om det virker for meg, er det karakteren som vil vise. Har 5 i naturfag, så hvis jeg får 5-6 så er jeg storfornøyd! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg tar bachelor i petroleum, og der er det mye realfag. Jeg har funnet ut at den beste måten for meg å lære, er å gå på forelesningene, ta notater, for så å bruke lærebøker og internett for å få mer "kjøtt" på notatene. Jeg passer på at jeg forstår alt som læreren har gått gjennom på forelesningene, siden ikke alt i lærebøkene er pensum uansett. Ellers går mesteparten av studeringen min ut på å gjøre oppgaver, siden det er dette vi blir testet i på eksamen (og ikke det å kunne gjengi informasjon, dette har vi uansett tabeller og formelsamlinger til). Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det vikigste, som nevnt, er å forstå hva som forventes av deg og rette deg etter det =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå