Hårek Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det er vel Disk0 du ser på i TestDisk, ikke Disk5. Den partisjoneringen av Disk0 har jeg aldri sett maken til. Grøss. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei til alle Vi må være forsiktig en stund till, slik at vi forstår litt mer. Du har koplet disken på en annen maskin og bootet fra den. Det er windows på den. Så spørsmålet er: -var windows installert på den, allerede før du fikk problemer? Lenke til kommentar
Bato Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Den disken som jeg har problem med har IKKE windows installert på den Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Ohhh, det er bare tilfeldighet at du har en 1000GB disk på den andre maskin!!! OK Jeg tror ikke at de partisjoner du nevner er partisjoner på Den defekt 1TB disken din. Det er "rester" fra flytbar disk som du har koplet på maskinen tidligere, tror jeg. Hvis du bekrefter at den 2 GB Phone card som vi ser er som en virkelig fysisk disk, så er ikke den TB disk detektert i biosen. Derfor må du kople disken tilbake til maskinen du hadde den før, på en av de Intel portene ,ta strømmen fra de andre enhetene (dvd og harddisk) og se om disken blir detektert i biosen. Detektert betyr at du Skal i biosen, og se på main bilde (der du ser alle de port 1,2,3,4,5,6). Hvis disken etter 2-3 forsøk kommer ikke opp, så må du lage en Dos disk med verktøy fra seagate, boote fra den, og kontrollere. Code du skal få, når du kjører på seatools må du notere ned. Si i fra om du trenger hjelp videre med det, og om ellers du tror at jeg har misforstått noe. Og noe til: noe seagate disker går bananas... på grunn av bananas firmware. Det er lagt ut ...update... på noe av de hos Seagate. Det vil derfor være riktig å kontrollere den muligheten og. Endret 15. oktober 2010 av wiberos Lenke til kommentar
bat0 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Okei, for å klare opp i alt. Jeg har EN Samsung 80GB harddisk som jeg kun kjører Windows 7 på. Den fungerer. Jeg har EN Seagate 1TB harddisk som IKKE fungerer. Den finner jeg ikke på min data eller på noen andre sin. Jeg trodde jeg fant den på min lillebror sin data, men gjorde ikke det. Den harddisken med alle de partisjonene er IKKE min harddisk, det er min lillebror sin. Video av mitt oppstarts problem: Harddisken har i ALL tid stått i en Marvell SAS port, selv om det er en S-ATA disk. Det virket IKKE å bytte til en SATA port. Var hos en kompis i går og han fant den heller ikke, så det er IKKE noe med chipst. Har prøvd andre ledninger, sjekket alle ledninger, så det er ikke det. Finner den heller ikke i BIOS på noen maskiner.. Men det er liv i den når den får strøm, den jobber. Og det her problemet oppsto regelrett over natta.. Så min siste utvei som jeg ser det er å bruke garantien. Har 5 års garanti på disken Takk for all hjelp, setter utrolig stor pris på det! Bildet av harddisken er IKKE min harddisk Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Alt i orden med beskrivelsen J Hvis det var noe galt med partisjoner på den 1TB disk, vi kunne prøve å reparere, helst tilkoplet på den Intel kontroller. Det var derfor jeg valgte den. Marvell controller (SAS) vil med fordel brukes til det den er for. Dvs. du kjøper på et eller annet tidspunkt 2 SAS disker og kjøre dem i Raid 1 eller 0. Du kan da selvfølgelig installere Windows eller bruke dem til data lagring. Intell har sine muligheter og, men det er lettere å feilsøke en disk på dem eller på Marvell, fordi Marvell har sine spesielle konfigurasjoner, og når først det er problemer på et vis med en disk tilkoplet på den, så eliminere man i første omgang eventuelle feil på den, med å flytte disken på en annen. Når det gjelder disken din: -det er åpenbart at det er feil med den. Bios kan ikke detektere den, og da er det umulig å få kontakt med den. At den spinner, har ingen betydning lengre. Dvs motor i den er i orden, men det er feil på et sted på printkortet, firmware eller gud vet hva. Det er ikke bare deg som har fått en Seagate som har sluttet å virke. Det er maaaange, desverre. For deg er det best å returnere den. Oppgi at den blir ikke lenger detektert i biosen, dermed ikke mulig å kjøre noe Seagate verktøy på den heller. Om du har mye på den, som du vil helst ha, å skifte kortet på den kan være en av løsninger, men du verden for en uendelig jobb, å finne den , osv,osv, eller levere den på et verksted. Jeg har en , 1TB Barraguda 7200.11, firmware sd81. , som er ubrukelig. (den var til og med Seagate Sertified Repair ….. bare vrovl). Jeg valgte å skru opp min til små deler, fordi jeg er skuffet, og vil henge den opp på vegen. Aldri før, har opplevd noe slik, og har mange disker. Dvs en disk som ikke virker etter 2 måneder, ER for dårlig. Lykke til med din Endret 17. oktober 2010 av wiberos Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Prøv å gå inn på kontrollpanel -> administrerende verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling. Kan hende disken har samme stasjonsbokstav som en du har fra før kansje? Eller finner du den ikke der heller? Lenke til kommentar
bat0 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Prøv å gå inn på kontrollpanel -> administrerende verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling. Kan hende disken har samme stasjonsbokstav som en du har fra før kansje? Eller finner du den ikke der heller? Finner den ikke noen plass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå