alex100 Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 jeg sliter litt med en eldre maskin som jeg bruker av og til. jeg satt og klokket XP1600+ (jeg vet at denne ikke er noen bra overklokket). fikk den opp i 150*10.5. da jeg klokket den til 160*10.5 fikk jeg bluescreen. jeg satte da opp volten fra 1.50 til 1.55. dette gikk fint. men da jeg satte volten opp til 1.60 ville ikke maskinen starte opp. et langt beep og maskinen skrur seg av. jeg har prøvd å resette cmos som er litt vanskelig på dette hovedkortet og jeg har hatt batteriet ute i flere minutt. ingenting hjalp. jeg har testet med en annen cpu. samme resultat. jeg har testet med andre ram brikker. samme resultat. jeg har testet med et annet skjermkort. samme resultat. i manualen står det ingen ting om hva et langt beep betyr. jeg har selv prøvd, ved hjelp av jumpere, å sette volten og hastigheten på cpu ned. samme resultat. hadde vert SVÆRT takknemlig om noen kom opp med noen gode ideer om hva jeg bør prøve. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 R.I.P , kortet har ikke AGP/PCI lock.......... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 R.I.P , kortet har ikke AGP/PCI lock.......... ja? hva betyr det? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Rest in peace mener du at hovedkortet er ødelagt? edit: og en ting til: hva er AGP/PCI lock? hvordan funker det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Jepp ! Er redd for det, ja Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Jepp ! Er redd for det, ja er det absolutt ingen ting jeg kan gjøre med det? gjelder garantien for dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis du skal overklokke med kort som ikke har AGP/PCI lock, så stiger bussen til disse i takt med FSB`en. AGP bør ha 66MHz og PCI bussen 33 MHz Når du smeller til med 150FSB så klokker du AGP/PCI til 74/38-40 og går du opp til 160FSB så har du ca. 78/42-44, husker ikke helt eksakt. Men hvis kortet ditt har dividende så kan du jekka ned AGP/PCI med den. De fleste kort har også mulighet til 166, AGP/PCI 66/33, da kan du bruke MP for å justere klokkefr. Edit: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Men hvis kortet ditt har dividende så kan du jekka ned AGP/PCI med den. De fleste kort har også mulighet til 166, AGP/PCI 66/34, da kan du bruke MP for å justere klokkefr. hvordan finner jeg ut om hovedkortet har dividende? skal jeg bare prøve å stille inn multiplier på mindre ved hjelp av jumperene på hovedkortet, som 9 f.eks. og 100mhz buss? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Vet ikke om ASUS A7V-133 har det, se etter i bios, mulig det heter advancet settings elns. er ikke sikker på. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Vet ikke om ASUS A7V-133 har det, se etter i bios, mulig det heter advancet settings elns. er ikke sikker på. jeg kan jo ikke sjekke i bios når maskinen ikke starter opp! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 Vet ikke om ASUS A7V-133 har det, se etter i bios, mulig det heter advancet settings elns. er ikke sikker på. jeg kan jo ikke sjekke i bios når maskinen ikke starter opp! nei, du har rett i det, er nok tid til å "lalla sova" nå. Edit: du har vel manualer til kortet eller ? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2003 er det ingen som vet om noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2003 Edit: du har vel manualer til kortet eller ? ja. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 27. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2003 hey test med en annen vifte før du kasserer det hovedkortet det kan hende at vifta har tatt kvelden eller lignende problem opplevde dette med en 19 db glacial tech vifte i går faktisk men bytta til min gamle "støvsuger" så gikk det MEGET fint den ble bare en smule varm prøv dette først sjekk om dette går og overklokking er ALDRI bra for noe Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2003 nå har jeg testet litt. jeg har funnet ut at viss jeg stiller jumperene til mindre enn 10.5 (som er standard på cpu), kommer ikke pipelyden og maskinen skrur seg ikke av. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2003 hey test med en annen vifte før du kasserer det hovedkortet det kan hende at vifta har tatt kvelden eller lignende problem opplevde dette med en 19 db glacial tech vifte i går faktisk men bytta til min gamle "støvsuger" så gikk det MEGET fint den ble bare en smule varm prøv dette først sjekk om dette går og overklokking er ALDRI bra for noe You're the man! alt funket da jeg satt inn min 48db vifte! takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå