Gå til innhold

Går det virkelig an å oppføre seg slikt? Gjør skam på menneskeheten..

Knife

Anbefalte innlegg

Så siste uke ventet jeg på bussen. Halv åtte tiden, det var fint vær ute og omgivelsene lyste. Men jeg merka en ustabil sikkelse i mørket, det var en mann i 30-40 årene. Det hadde seg slik at tidligere på dagen hadde det hendt en stor ulykke i den byen jeg bor, og trafikken hadde stoppet helt opp. Så der satt jeg og mange andre folk som ventet på bussen. 5 minutter gikk, 10 minutter gikk, og plutselig merker jeg en rask bevegelse og et skrik. "HVOR I HELVETTE ER BUSSEN!!?"

Alle snudde seg og så på han. Noen med negative øyner, andre med veldig ovveraskende øyner, og noen var enig i han. Jeg stod mot vegen og så helt håpløst på han og tenkte "Virkelig?". Det var en annen mann ved siden av meg, en gammel og grei mann i rundt om 60-70 årene. Og jeg klarte bare ikke, jeg måtte bare slippe en komentar "For et surt menneske..".

Så kom det en buss, men det var en flybuss. Mannen var kjapp å gå på bussen og skrike mange skjellord til bussjøføren som satt der "VET DU IKKE HVOR BUSSEN ER, DIN TULLING! DU BURDE VITE DET, HVA SLAGS BUSSSELSKAP ER DETTE! IDIOT!"

Eneste mannen i bussen hadde til sitt forsvar var at det hadde hendt en stor ulykke og bussen var innblandet. Men neida, han måtte selfølgelig skrike videre. Jeg bare kjente et rassari vokste inn i meg, jeg kjente at jeg hadde lyst å gå bort til han. Ta han i skulderen, hive han ned i bakken og smadre det stygge trynnet hans.

Det hadde gått 15 minutter og virkelig..?

25 minutter seinere kom bussen og da hadde jeg og da hadde jeg vært i butikken og kjøpt meg noe å spise. Men jeg tenkte på hendelsen. Fy faen som folk tar mye for selvgitt! Samme kan man se på flyplasser, om dette hadde vært 50 år tilbake, så hdade vi ikke hatt fly engang. Hvor lang tid hadde det så tatt å reise til foreksempel Kreta? Uker, månder eller år?

Grusomt. Dette er en skam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt noe av det samme så altfor mange ganger. Så det spesielt godt da de skulle fikse opp trikkestoppet ved meg, og det ble buss for trikk på en strekning.

Dessverre ble vi litt forsinket en gang da det var noe veiarbeid samtidig og det var en eller annen maskin som blokkerte veien. Og han ene på bussen så ut som om han skulle slå til informasjonsansvarlig på bussen, som om han hadde noe med maskinen som blokket å gjøre. Og trikken stod jo og ventet til bussen kom, så det var jo ikke noe fare for å miste den heller, mener jeg.

Lenke til kommentar

De fløy som bare det på 60-tallet ;) Både med vinger og med gress!

Men ja, er mange rare mennesker.

Var på McDonalds og bestilte mat til hele familien min (alle er voksne), så jeg bestilte 5 store Double Big Mac menyer. Altså totalt 15 burgere. Jeg var den eneste i køen, og de skulle stenge om 20min, så de hadde kun 1 kasse åpen. Så kommer det inn en fyr, 2 min etter jeg bestilte.

Helt uten forvarsel, så klikket det for fyren. Begynte å brøle om at dette var det verste han hadde vært borti, og at han hadde aldri ansatt han som stod i kassen, for han var så sløv bla bla bla.

Fra jeg bestilte, til jeg fikk den siste burgeren, hadde det bare gått 5min (kudos til duden på McDonalds), og han fyren hadde ventet i ca 3min. Jeg måtte bare si noe til fyren, men fant ikke på noe bedre enn: "Jeg hadde aldri søkt jobb hos deg engang!" Følte meg som en helt når jeg gikk :cool:

Endret av Tiugama Kaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som om noen tror bussjåfører kommer for sent med vilje. Det må være en kjip jobb å ha, siden man automatisk får skylda for ting man ikke har skylda for. Å kjefte på bussjåføren kan kun forsvares hvis man vet at han har gjort det med vilje. Men det er jo ytterst sjelden.

At folk risikerer å komme for sent til noe viktig pga. av trege busser er irriterende nok, men om dette skjer ofte bør man skrive en klage til selskapet der man oppgir sted og tidspunkt for hendelsen. Det burde jeg selv ha gjort ved flere tilfeller, men jeg har dessverre ikke giddet det. Men for å få bedret servicen er det akkurat hva man bør gjøre.

Synes vi burde lære litt av folk før i tiden, som var vel fornøyde om Hurtigruten var i rute. Da man ikke hadde hverken fly eller biler.

Kan jo si at jeg ofte selv føler meg som en bussjåfør til tider, der jeg får skylda for alt mulig som andre har stelt i stand. Om folk stjeler fra meg, så er det min skyld. Om folk svindler meg, så er det min skyld. Om folk slår meg ned, så er det min skyld. Og om jeg skulle finne på det at jeg burde forsvare meg mot slike ting, ja så får jeg også skylda.. Det virker som om det er noen som har "bestemt" at jeg automatisk skal få skylda uansett hva det er som har hendt som jeg har vært innvolvert i.

Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...