Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 jeg har funnet ut av jeg skal montere en 120mm vifte i døra på min pc. Slik at det blir bedre gjennom lufting! Det jeg lurer på er hvilken 120mm vifte jeg skal ha. Den skal koste lite, støye lite og flytte en god del luft! Luft filter da? fungere en gammel nylon strøpe? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kansje en slik er noe å tenke på? -> Titan vifte, 127m³/time, 29 dB(A) Nylonstrømpe? Tja si det. Kan du ikke bare prøve? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Denne vifta og en sånnen, det kommer på 134kr + frakt.. en gammel damestrømpe er bra til filter.. Lenke til kommentar
ratm Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg anbefaler denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C12FAB&toc=5840 Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Denne vifta og en sånnen, det kommer på 134kr + frakt.. en gammel damestrømpe er bra til filter.. ok! men den 120mm vifta rett under er på 29db og gir 127m`3??? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det er derfor jeg satte opp en fanmate også, så kan du regulere vifta etter behov.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Det er derfor jeg satte opp en fanmate også, så kan du regulere vifta etter behov.. regulerer den ikke vifta selv da? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 men hva kommer prisen på? så det kom på 134 kroner, så at posten også ville ha sitt? stemmer det? da komm det på 227 kroner! stemmer det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis du bor i bergen, kan du stikke innom komplett, og kjøpe en enermax vifte til kr. 195, eller en papst vifte til 190,- Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis du bor i bergen, kan du stikke innom komplett, og kjøpe en enermax vifte til kr. 195, eller en papst vifte til 190,- bor på hånes jeg, mellom sørland senteret og kr. sand... så tror ikke det går ann! men den derre fanmate! regulerer den vifta etter varmen? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 fanmaten regulerer bare turtallet på viften, men enermax-viftene har innebygget turtallsregulering. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 du skrur på et hjul på fanmate'n sånn at du bestemmer farta på vifta til enhver tid... hmm, når jeg tenker på det, er det en sånn liten rheostat lignende knapp som du vrir på... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 fanmaten regulerer bare turtallet på viften, men enermax-viftene har innebygget turtallsregulering. Men finnes det en fanmate som regulere vifte hastigheten ettter hvor amnge grader? og hvor dyr er den? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Tror ikke det finnes... Men du kan jo prøve å koble et termometer med fanmaten. Med litt triksing og elektronisk miksing bør det kunne gå... Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 på noen vifter har du jo sånn temp kontroll uansett da.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det er nok det letteste, ja... :wink: Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 ja, men den jeg kjøper har ikke det, vil helst ha dt så billig som mulig.... har en gammel noise control... den er ganske god men ikke helt med.. og treg til å øke farten hvis det blir fler grader... neon ganger øker den ikke farten... men tror det går til mitt bruk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det som egentlig er det lureste (og mest fancye), er en viftestyring. Koster ikke spesielt mye, får plasse i en 5,25 tommers plass, og styrer enkelt optil 8(?) vifter. Det eneste er at du må manuelt skru opp turtallet (uten å åpne kabbisen) Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis du bor i bergen, kan du stikke innom komplett, og kjøpe en enermax vifte til kr. 195, eller en papst vifte til 190,- bor på hånes jeg, mellom sørland senteret og kr. sand... så tror ikke det går ann! men den derre fanmate! regulerer den vifta etter varmen? Fett, bor på hånes jeg og.... hmm Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Det som egentlig er det lureste (og mest fancye), er en viftestyring. Koster ikke spesielt mye, får plasse i en 5,25 tommers plass, og styrer enkelt optil 8(?) vifter. Det eneste er at du må manuelt skru opp turtallet (uten å åpne kabbisen) ja, det var en god ide... har menlig 2 vifter fra før av som bråker litt mye! og den tredje blir denne 120 mm vifte og så har jeg en i fronten som ikke støyer!! men hvilken anbefaler dere? hvil ikke ha en så fancy en, men en enkel, billig og står i stil med chieftec kabinettet mitt (hvit farge) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå