Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet til trådløstnettverk

Anbefalte innlegg

Jepp. Noen ganger får jeg koblet til, men linjen er superustabil og jeg detter ut til slutt.

Jeg er sikker på at det er noe feil med pcen. Fordi jeg hadde samme problemet der jeg bodde før og jeg har ikke problem å koble til nettverket med min bærbare pc. Jeg trodde først at det var noe feil med nettverkskortet derfor kjøpte jeg nytt. Jeg har nå http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41934 <- dette kortet.

Altså, jeg tror ikke at det er noe feil med nettverket. Det er ikke noe feil med selve nettverkskortet. Hva kan det være? Kan det være driverfeil? Virus? Noen rare obskure instillinger? Halp plz!

Edit: glemte å nevne at jeg kjører windows xp.

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du opp flere WiFi signaler fra naboer? Dersom så, er det stor sannsynlighet at disse alle er på samme Channel og driver å dunke ut signalet, og derfor får du ustabilt signal/linje.

Bare gå inn på routerens wifi innstillinger og forandre på Channel. Den står sikkert på 1. Forandre det til 6.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tilgang til routeren, men jeg tviler på at det er routeren med tanke på at jeg hadde samme problemet på samme maskin med forskjellige nettverkskort og at jeg hadde noe lignende problem på et annet nettverk med samme pc og at nettverket funker perfekt på min bærbare pc.

Lenke til kommentar

Ok, får å spørre veldig enkelt: Brukte du den samme routeren på de ulike lokasjonene du opplevde problemet, selv om du har byttet nettverkskort?

Det lukter egentlig router issue lang vei, så jeg hadde gjort følgende:

- sjekk om det er samme problemet over kablet nett.

- reset router til default factory, legg inn siste firmware.

- sjekk sendestyrke på router

- troubleshoot fra klient, ping, event logs etc.

Det eneste jeg har vært borte i av problemer når det gjelder trådløst på xp, er wireless zero configuration som ga meg et helvete når jeg spilte BF2 over trådløst for noen år siden.

http://www.home-network-help.com/wireless-zero-configuration.html (slå av og se om det hjelper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...