ratm Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har lest omtale til gamer.no. Var bra den, men vil gjerne ha litt mer informasjon om spillet. Har sjekket ut den offisielle siden (planteside.com), ikke spesiellt mye stoff der enda. Jeg lurer på om det er noen her på forumet som har spilt spillet. Hvordan er det egentlig? Grafikken ser nydelig ut og gameplayet høres enda bedre ut. Håper at noen har spilt spillet og kan besvare en rekke spørsmål En rekke spørsmål: 1) Er det mange som spiller planetside enda? 2) Hvordan er serverene? Ping osv... 3) Hvordan er det å være noob i spillet? Fikk nntrykk av gamer.no at man har gode muligheter selv om man ikke har en spesiellt rank/rank points og sertifiseringspoeng... Er dette sant? 4) Tar det lang tid å stige i rank? Vanskelig? For å få rankpoints må mn altså være med på å ta over land.. Vi det si at hele teamet får rankpoints hvis eks 1 person tar over et stykke land? Eller må man være med på selve operasjonen? 5) Er det bra teamplay? Viktig får å stige i rank? 6) Kan man både være pilot, sjøfår og infanterist? Eller kan man kun ta en sertifiserings gruppe? 7) Noen erfaringer mellom de tre teamsa? 8) Er det mye skyting i spillet, eller er det mer strategisk? Dette kommer kanskje litt ann på størrelsene på kartene? 9) Er kartene store? For stor/små eller passe ? 10) Hvordan fungerer spawningene? Blir det mye gåing for så å bli skutt igjen? Kommer helt sikkert på mer etterhvert... Takker for alle svar.. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Herregud, nå begynner det å bli like mange PS-poster som det er CS-poster, ikke at det gjør meg noe :wink: Anbefaler deg til å søke litt i forumet, du finner svarene på nesten alle spørsmålene dine. Men så over til saken. (kan jo ikke bare poste her uten å gjøre noe nyttig ) 1) Er det mange som spiller planetside enda? Er en del som spiller PS ja. Her på forumet vil jeg vel forsiktig anslå rundt 50, kanskje mer. Hvis du mente world-wide så er det en del ja 2) Hvordan er serverene? Ping osv... Tror vi sier serverEN! Hvis du begynner å spille så er det lurest å spille på Werner, selvom enkelte hevder at de ikke merker noe lag fra US-serverene. Pingen er god den, men jeg merker noe "etterslep" når det er sinnsykt mange mennesker i en base (600 eller.no).. Da begynner det som er gøy, men samtidig utrolig irriterende. Dører som ikke åpnes, skade som ikke blir gjort før 3 min etter du egentlig er dø osv.. 3) Hvordan er det å være noob i spillet? Fikk nntrykk av gamer.no at man har gode muligheter selv om man ikke har en spesiellt rank/rank points og sertifiseringspoeng... Er dette sant? Hvis du har litt erfaring ifra andre spill som som Tribes og BF1942 så vil jeg ikke kalle deg noob.. Det er en offline bit som du kan gå igjennom som tar for seg ALT som du kan gjøre i spillet. I betaen var det riktignok ikke så lett, så vær glad du ikke begynte da.. PS er heldigvis bygget opp slik at en grunt (hardbarska kriger) ikke kan klare seg på egen hånd før man kommer opp i de høyeste leveler, slik at støttespillere er nødvendige. De våpnene du starter med suger mildt, men de fleste er vel smarte nok til å gå for medium assault med en gang uansett. 4) Tar det lang tid å stige i rank? Vanskelig? For å få rankpoints må mn altså være med på å ta over land.. Vi det si at hele teamet får rankpoints hvis eks 1 person tar over et stykke land? Eller må man være med på selve operasjonen? De første br'ene (battle ranks) kommer du bokstavelig talt til å få gratis. Du som ny spiller får en slags bonus for å oppdage nye ting. Det gjelder våpen, kjøretøy, armor, annet utstyr å alt annet som en base inneholder (lockers, CC, terminal, vehicle term osv). Å nå BR10 skulle selv den mest uerfarne spiller klare på 2 dager, men etter dette er det VANSKELIG å gå opp i leveler. Er nå selv på br19 og mangler mye for å nå br20.. Har anslått rundt 200k eller.no.. Resten av spørsmålet ditt hær får du besvart på nettet, i manualen og med en gang du begynner å spille så det går jeg ikke innpå. 5) Er det bra teamplay? Viktig får å stige i rank? Som i alle spill finnes det drittsekker og hyggelige folk. Du vil møte på begge. Men uten en god squad så kommer du ikke til å tjene mye på å gå solo, med mindre du er god til å snipe, eller har l33t fly/tanks skills.. Teamplay er alt! (Kontakt meg hvis du begynner å spille så kan jeg få deg inn i en meget god outfit.. Ringer TFZ en bjelle? Hvis du spiller TR da) 6) Kan man både være pilot, sjøfår og infanterist? Eller kan man kun ta en sertifiserings gruppe? Jeg er alt dette selv så spørsmålet er vel besvart der.. 7) Noen erfaringer mellom de tre teamsa? Har prøvd meg som soldat i alle tre faksjoner og jeg likte TR best, men det er da meg. Hva du liker er ditt eget valg.. Lag deg en "test" karakter på 3 forskjellige servere( du kan ikke ha karakterer på tvers av faksjoner på en og samme server) å se hvilken du liker best. Hva som er fordeler og ulemper med hver og en går sikkert noen andre innpå.. Hvis ikke send meg en PM i morgen. 8)Er det mye skyting i spillet, eller er det mer strategisk? Dette kommer kanskje litt ann på størrelsene på kartene? Det er et FPS! HALLLLOOO Neida, spørsmålet var godt nok det. Det er nesten bare pang pang, som min far sier det. Det er egentlig lite strategiskt i kampens hete for de fleste gode squader og squadledere lager en kamplan før du havner i !helvette! 9) Er kartene store? For stor/små eller passe ? De er veldig varierte. Noen er mindre enn andre, men ingen er små i den forstand. De har alle sitt eget klima, eller scenery slik at de ser forskjellige ut. Forskjellige planter of trær på forskjellige kontinenter (ikke kart) og mye annet. Sandstormer i ørken, regn i et fuktig kontinent, snø i ett snølandskap osv.. 10) Hvordan fungerer spawningene? Blir det mye gåing for så å bli skutt igjen? Spawningen er helt lik spawningen i BF1942, hvis du har spilt det. Du får opp forskjellige spawnpointer du kan spawne på å så velger du ett. Hvor langt tid det tar før du har trykt til du har spawnet variere etter hvor mange ganger du har blitt drept tidligere og hvor du spawner (tårn, base eller ams). En ting som er UTROLIG dumt med PS er at du får ikke en oversikt over alle tilgjengelige spawnpoint, men du får en random liste over spawnpoint nær deg. Når de nært deg er borte kan du spawne lenger og lenger unna, men du kan også være så uheldig og ikke kunne spawne på et kontinent selvom det er mange spawnpointer. Har skjedd med meg og andre titt og ofte! Håper du velger Planetside! Hvis det skulle være noe mer så send meg en PM eller bare fortsett i tråden :wink: (Beklager for alle skrivefeilene) Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hmm..for vel prøve meg her...en utfordring!! 1) Vet ikke faktisk , men det er en del. Personlig har jeg ike spilt så mye, men la oss si det slik, det er sjelden du er alene på radaren med mindre du befinner deg midt uti "nomansland!" Det kan bli både mer og mindre på en gang, også avhengig om du er med i en Outfit. 2) Det er en Europa server, pingen der varierer. De andre er USA, og Pingen der kan være høyere, men også lavere...I don`t know. 3) JA!! Trening gir deg grunnleggende kunnskaper i spillet, og når du er med i en kamp, så lar du deg rive med! 4) Nei, har spilt svært lite, men har BattleRank 4 nå. Den første fikk jeg så å si med en gang. 5) TEAMPLAY er VELDIG viktig i PS, belive me! No team, no gain! (almost) 6) Ja, det er mulig, selv kan jeg kjøre, og fly. Du kan ha ganske mange skills. 7 & 8) Hmm..spiller Vanu, og de er de som jeg så som de mer balanserte laget, fordi de er en hybryd, mens TR er kortest reload time, og NC er mest damage. MYE SKYTING! DON`T worry...be happy !! (måtte bare) 9) Kartene er store, men ikke så store at du må gå langt i flere timer, pluss at hvis du er lost, ESC, "Recall to Sanctuary" og du kan raskt kome deg ut igjen med en fartøy, eller alene! Anbefales i flere situasjoner! 10) Det kommer ann på hvor du spawner, og hvor god du er til å takle fiender, men som det står i Installen, " er du et menneske, og støter på et kjøretøy med våpen, LØP!" Det dekker masse av de sakene. kunne skrevet mer, men gadd ikke! -Atomics Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Du skal være en innbitt FPS fan hvis du gidder å punge ut med omkring 90 norske i måneden for å spille et spill uten dybde eller holdbarhet. Selv har jeg spilt Counter-Strike siden beta 7 og likte Planetside betaen veldig godt, men etter at jeg punget ut en halv tusing for spillet og hev meg på Emerald serveren, har det bare gått nedover. New Dawn blir ansett som en av de beste Outfitene blant NC på Emerald og storparten har gått lei av spillet, inkludert meg selv. Lenke til kommentar
ratm Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Ja jeg er en innbitt hardbarka Fps gamer. Vuderer derfor å kjøpe meg PS når jeg får internett forbindelse på hyblen min. Jeg har fått inntryk at det er mye kulere å spille online spill enn "vanlig multiplayer", dette grunnet at folk er mer seriøse, at gameplayet er bedre osv... Lenke til kommentar
ratm Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hvis det er noe som har mulighet i å poste noen action scener hadde det vært fint. Finner nemlig ingen skikkelig close combat bilder noen steder... Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ingen spesifikke action scener, men leter du litt kan du kanskje finne noen. http://www.xs4all.nl/~sirius81/screenies/ps/ Disse bildene er det en kompis av meg i Nederland som har tatt. Lenke til kommentar
Acolyte Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Kjøpte planetside for ca 2 uker siden og er egentlig ganske skuffet. Hadde håpet på at man behøvde aim for å kunne drepe noen, men man trenger egentlig bare basiske aim kunnskaper for å kunne fragge (laservåpen som skyter hulter til bulter men aldri rett frem. I tillegg kan bestemora mi løpe fra dem). Planetside fungerer ikke som en erstatning for CS. I Planetside trenger man taktikk som en squad, selv liker jeg spill der jeg kan soloe og være uavhengige av andre. Lenke til kommentar
ratm Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hadde håpet på at man behøvde aim for å kunne drepe noen, men man trenger egentlig bare basiske aim kunnskaper for å kunne fragge (laservåpen som skyter hulter til bulter men aldri rett frem. Hva er dette for noe piss?? ikke aim? Er jo ikke noe kult da.... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Aim'n er vel noe av det de flest har klagd på. Får å fragge trenger du bare å spraye som fy og håpe på d beste.. noe recoil er det ikke, men crosshair blir større å spredningen blir da, vell spredere Hvis du var på utkikk etter en CS erstatter så er PS langt i fra noe for deg, derimot en slags anti-cs.. Er lite som kjennetegner CS som du finner i PS! Men en sak er hvertfall klinkene klar fra min side, om du liker det eller ikke, du må prøve først, la ikke noens subjektive meninger fortelle deg hva du skal gjøre eller ikke. Prøv, spill eller dump! Lenke til kommentar
ratm Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Aim'n er vel noe av det de flest har klagd på.Får å fragge trenger du bare å spraye som fy og håpe på d beste.. Dette minner egentlig litt om cs. Spray and pray.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå