MDCCLXXVI Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Her har dere et videoklip som gir en in-depth forklaring på hva mac egentlig kan brukes til:) Last ned (høyre-klikk -> save as) Enjoy Lenke til kommentar
snorri Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Tidig liten sak. Men mac har klart fetest design da... Blir dyrt om du skal matche mac'ens design med en pc. Casemoding til par tusen kroner tenker jeg.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Utrolig bra videoklipp! Jeg føler med den stakkars mannen! (Kan virkelig sette meg inn i hans situasjon.) Når det gjelder selve case'n, så er den nesten like fæl som den Suntec-case'n som tidligere har blitt diskutert her på forumet. (Tror det var det den het.) En PC er litt mer personlig enn en Mac, i og med at man kan velge case... Og at casemodding er litt mer vanlig blant PC-folk... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Han har så rett med den crashinga Det har jeg vært borti mange ganger :x Lenke til kommentar
Chief Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Utrolig bra videoklipp! Jeg føler med den stakkars mannen! (Kan virkelig sette meg inn i hans situasjon.) Når det gjelder selve case'n, så er den nesten like fæl som den Suntec-case'n som tidligere har blitt diskutert her på forumet. (Tror det var det den het.) En PC er litt mer personlig enn en Mac, i og med at man kan velge case... Og at casemodding er litt mer vanlig blant PC-folk... Greit nok så ser en MAC fin ut. Men den er jo så vanvittig kjedelig. Og har du sett en har du sett dem alle. Du ser sjelden to like PC'er, privat PC'er altså, som ikke er kjøpt gjennom bedrift, kommune eller bonus expert, elkjøp o.l. Jeg kan garantere at ingen har akkurat lik PC som jeg har. -Chief- Lenke til kommentar
macrules Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Utrolig bra videoklipp! Jeg føler med den stakkars mannen! (Kan virkelig sette meg inn i hans situasjon.) Jeg kjente meg ikke igjen. Reaksjonen min da jeg hørte var: "det er feil", "det er ikke slik det gjøres", "det du sa der går ikke ann" osv. Altså a lot of bullshit! Så hvis det er den kunnskapen du sitter inne med om mac, har jeg selvfølgelig full forståelse for din misnøye til mac. Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har du sett en casemod har du sett alle masse lys, duppeditter og plexiglass.. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hehe - morsom den da Kan langt på vei relatere den til da jeg begynte å bruke Mac i jobbsammenheng for drøye 5 år siden og ble 'lært opp' av en som hadde sitti på Mac fra tidenes morgen og bare brukte tastatursnarveier til alt, og da gjerne av typen 'Epleknapp+shift+R'... Har forøvrig aldri vært borit en maskin som kræsja så mye (dette gjaldt alle 4 Mac'ene i min avdeling) - langt mer enn noen PC jeg noengang har vært borti, og dette var i et relativt profesjonelt avismiljø med G3'er som hadde jevnlig 'tune-up' av de såkalte proffene fra Helio-gruppen ('Mac-eksperter for grafisk bransje'). Alikevel ble det prentet inn at man MÅTTE huske EPLE-S (=lagre) ofte så man ikke skulle miste arbeid man hadde gjort når maskinen kræsja. Ting ble dog mye bedre når vi gikk over til G4'er med OS 9.1 og OS X etterhvert, men det er fremdeles kræsj en gang i blant, og dette er på maskiner med KUN 'seriøse' programmer (Quark, Photoshop, Illustrator, Adobe Acrobat o.l.) og ikke noe annet. Nok om det, i det store og det hele er Mac en bra maskin å jobbe på synes jeg selv om 'tenkemåten' når man jobber i begynnelsen var ganske frustrerende for en innbarka PC-bruker. (Og det er jo nettopp den problematikken han fyren i klippet har det moro med.) Anyway, filmklippet ovenfor fikk meg til å tenke på når den hardbarka Mac'eren jeg nevnte fikk sin hånd på OS X for første gang - han var superfortvila fordi han måtte lære så mye nytt og ikke kjente seg igjen lenger og gikk nesten til det skritt å bytte ut hjemme-Mac'en sin med en PC med Win XP istedet. Han hadde det omtrent som han i denne knallbra parodien: http://www.flamingmailbox.com/maccomedy/mo...ies/pissed.html Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Du ser sjelden to like PC'er... Fordi utvalget og mangfoldet er så uendelig stort... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Utrolig bra videoklipp! Jeg føler med den stakkars mannen! (Kan virkelig sette meg inn i hans situasjon.) Jeg kjente meg ikke igjen. Reaksjonen min da jeg hørte var: "det er feil", "det er ikke slik det gjøres", "det du sa der går ikke ann" osv. Altså a lot of bullshit! Så hvis det er den kunnskapen du sitter inne med om mac, har jeg selvfølgelig full forståelse for din misnøye til mac. Jeg har sett Mac'er kræsje. Og vi snakker ikke om bare en eller to, vi snakker om rundt femten stykk... Jeg har ikke hatt særlig stor omgang med Mac utover det, og det er jeg faktisk glad for. Har selv brukt FinalCutPro og iMovie til film-redigering... Og en god del ting er veldig rare. (Hvorfor i svarte kan den ikke importere 16:9-format som DET, istedetfor å prøve å strekke det ut til 4:3-format? Hvorfor eksporterer den ikke til MPEG, men til MOV selv om jeg ber om førstnevnte?!) Inntil jeg ser en Mac oppføre seg så bra som alle Mac-folk/fanatikere sier/skriver, så er jeg misfornøyd... Om den kunne bare funke halvparten så bra, hadde jeg vært lykkelig... Men om den oppfører seg som direkte søppel, omtaler jeg den som direkte søppel. (En kræsj om dagen, er en kræsj for mye. Og joda, jeg og mine med-elever ble kjappe på Eple+S.) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Utrolig bra videoklipp! Jeg føler med den stakkars mannen! (Kan virkelig sette meg inn i hans situasjon.) Jeg kjente meg ikke igjen. Reaksjonen min da jeg hørte var: "det er feil", "det er ikke slik det gjøres", "det du sa der går ikke ann" osv. Altså a lot of bullshit! Så hvis det er den kunnskapen du sitter inne med om mac, har jeg selvfølgelig full forståelse for din misnøye til mac. Synes filmen var dårlig: feks. fordi det er andre ting man kan gjøre når macen kræsjer.... Synes filmen var kjedelig og lite underholdene Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Syntes den var festlig jeg Men har ikke opplevd alle de feilene selv...hehe, i min korte tid innenfor osx så ble jeg positivt overrasket, men også jeg fikk et par 3 klikk som jeg ikke ville trodd var mulig...kanskje min egen feil...men personlig så liker jeg fortsatt WinXP/Kde3.1.x bedre enn osx. Personlig mening selvfølgelig. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg kan garantere at ingen har akkurat lik PC som jeg har. Sikker på det? med mindre du har mekka noke spess på den så finnes det mange like Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg har faktisk ikke sett en mac live før! Har sett en, men ikke i nærheten av meg, eller påskrudd slik at jeg kunne se hva som var på skjermen. Har ikke anelse om hvordan de fungerer... Har egentlig litt lyst å prøve en, slik at jeg kan se hva alle slenger drit om... Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har du sett en casemod har du sett alle masse lys, duppeditter og plexiglass.. Du må innrømme at noen skiller seg ut Jeg ble lei av ferdigmodda kabinett så jeg bygde mitt eget lille(90 * 28* 50 cm kabinett i tre. Håper bildene snart kommer på casemodgalleriet til overklokking.no... Sendte det inn for leeeeeeeeeeenge siden. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Her er en litt uvanlig casemod for MAC: http://www.humor911.com/innslagID.asp?innslagID=513 Jeg sier bare: Apple - Shit different Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Den filmen der var jo dårlig, mye bedre den når en fyr disser spill og sånt på mac, det er godt gjennomført humor. Det at maccen plutselig skrur seg av har jeg aldri opplevde (bortsett fra strømbrudd), den splitter nye pc'en med nyeste windows derimot er en annen sak Skal se om jeg finner den andre filmen da. Fant den, her trengs det quicktime: http://webdev.o1.com/rvb/movies/switch/RvB_switch.mov Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har selv brukt FinalCutPro og iMovie til film-redigering... Og en god del ting er veldig rare. (Hvorfor i svarte kan den ikke importere 16:9-format som DET, istedetfor å prøve å strekke det ut til 4:3-format? Hvorfor eksporterer den ikke til MPEG, men til MOV selv om jeg ber om førstnevnte?!) Denne gangen må jeg nok fram med pekefingeren på ordentlig Ruthless, for her er det faktisk din egen inkompetanse som er grunnen. Hvis PROSJEKTET du jobber med er 16-9 vil FCP HELT FINT importere videoen i riktig format. MOV er da heller ikke et videoformat og en QT fil kan være mpeg1, 2, 4 eller uendelig mange andre komprimeringsformat... Her har tydeligvis dine inkompetente lærere ikke gjort jobben sin? Oops sorry aggresiviteten her, sniker meg med dette tilbake i mitt selvpålagte ferieeksil. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Den filmen der var jo dårlig, mye bedre den når en fyr disser spill og sånt på mac, det er godt gjennomført humor. Det at maccen plutselig skrur seg av har jeg aldri opplevde (bortsett fra strømbrudd), den splitter nye pc'en med nyeste windows derimot er en annen sak Skal se om jeg finner den andre filmen da. Fant den, her trengs det quicktime:http://webdev.o1.com/rvb/movies/switch/RvB_switch.mov HAHAHA... den var driiit kul da Har du noen andre morsomme mac filmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå