bobhaakon Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hei, jeg har en pc hvor verken dvd eller usb vil fungere, maskinen finner ikke enhetene (virus?). Denne pcen har to hard disker, en med operativ system, og en med dokumenter. Nå har jeg fått tilgang til en annen pc. Jeg lurer på om jeg kan flytte harddisken (med operativsystemet på) fra denne nye til den gamle? Og hvordan Har null peil men ser at harddisken må ha strøm og være koblet til hovedkortet. Kan jeg ha tre hard disker i en pc? Hvordan finner jeg ut begrensningen på det? Kan jeg også flytte over ram brikkene til den gamle pcen? Mange spørsamål, håper jeg får like mange svar Takk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Hvor mange harddisker du kan ha i en PC som absolutt maks er i ditt tilfelle mest sannsynlig avgjort av disse faktorene. Hvor mye plass du fysisk har inne i kassa til diskene og sist men ikke minst, størrelsen på lommeboka di. Det vil si at om du hadde løst plassproblemet og ville ta den helt ut, så kan du få 256 harddisker, men utenom disk prisen så snakker vi da mest sannsynlig utstyr til minimum 5 sifferet pris på en god dag, og mest sannsynlig 6 sifferet! Minne kan du også overflytte om de er samme type... Men da må du gi oss mer info om maskinene om du vil ha ett eksakt svar av oss. Endret 12. oktober 2010 av 007CD Lenke til kommentar
bobhaakon Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Takker for svar Er det sånn at maskinen med to hardisker booter fra den ene av de, og om jeg bytter ut den som det bootes fra med en annen, som det også ligger ett operativsystem på, så starter bare det istedet? Eller må jeg inn i biosen og styre? Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ville vel gjette at det ikke er noe særlig mye vanskeligere enn og gå inn i bios'en boot menu og boot from harddrive 1 eller harddrive 2... Er jo ikke noe farlig og bare fyre opp pcen og tappe bios knappen og se Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Dette er fint mulig, men om det ikke er eksakt samme hardware kommer drivere til å gå mot hverandre, så det beste blir å formatere harddiskene, for så å innstalere OS på nytt. Om det i tilfelle da bare er et virus som er ute og leker blir du også kvitt dette Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er ikke helt optimalt å starte opp et OS med helt andre chipset drivere osv.. Så når du først får den opp bør du formatere og installere OS på nytt på OS disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå