Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med D-Link DIR-655

Anbefalte innlegg

Har nettop skaffet meg en DIR-655, Extreme N Wireless, og var med det storfornøyd.

Desverre oppstod det problemer når jeg skulle fikse setup - jeg kommer meg inn i ruteren(web-siden), og alt var bra. Går gjennom hele setup uten noen store problemer, men den vil ikke gi meg nett.

Har nå koblet tilbake den gamle ruteren for å forsøke å finne ut hva som kan være problemet, men finner det rett og slett ikke.

Har Nextgentel som leverandør, windows 7 på alle pcene her i huset.

Trenger dere mer info, så si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok du må komme med mer info om oppsettet ditt for at vi skal klare å hjelpe deg.

Hvis bredbåndsmodemet ditt deler ut IP-adresser må du sette det til dynamisk IP.

Husk også at du må sette D-Linken til DHCP og det samme må du gjøre med nettverkskortet i PC-en. Antakeligvis har du satt statisk IP på det og for å få nett må det stå til "Motta IP-adresse automatisk (dhcp).

Lenke til kommentar

Satt på dynamisk når jeg konfigurerte rute.

Nettverkskortet mitt er satt til DHCP, or so i belive, funker nå uansett hvor jeg er på LAN. Men har ingen anelse hva ruteren min er satt til, ga ikkje nett til noen av pcene her anyhow.

Vilken info trenger dere, og hvordan finner jeg, er noob med ruter = )

jeg hadde samme problem når jeg hadde Canal Digital. Måtte oppgradere firmware. Du må også ha nettverkskabel fra modemet til WAN-porten på ruteren.

Bruker en ledning som har telenfon kontakt i ene enden, og sånn klassisk nettverkskontakt i andre enden.

Lenke til kommentar

Satt på dynamisk når jeg konfigurerte rute.

Nettverkskortet mitt er satt til DHCP, or so i belive, funker nå uansett hvor jeg er på LAN. Men har ingen anelse hva ruteren min er satt til, ga ikkje nett til noen av pcene her anyhow.

Vilken info trenger dere, og hvordan finner jeg, er noob med ruter = )

jeg hadde samme problem når jeg hadde Canal Digital. Måtte oppgradere firmware. Du må også ha nettverkskabel fra modemet til WAN-porten på ruteren.

Bruker en ledning som har telenfon kontakt i ene enden, og sånn klassisk nettverkskontakt i andre enden.

DIR-655 er ikke et modem. Du må koble det til med nettverkskabel i et modem.

Altså, du sier du har Nextgentel, noe jeg ikke har erfaring med, men jeg er 99% sikker på at det fungerer på samme måte som Telenor. Sånn skal det kobles:

PC ---nettverkskabel---> Ruter ----nettverkskabel----> (ruter)modem -----ledning med telefonkontakt----> Vegg

"DIR-655 ----> Vegg" fungerer ikke.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Vi har en ting som er feste i veggen, med noe som ligner på en stikkontakt. Det er inn her vi stikker inn ledningen med telefonkontakt.

Må jeg da skaffe meg et eksternt modem? Føler meg som super nabb atm = (

Hva har skjedd med modemet du fikk fra Nextgentel? Hvis det ikke virker kan du jo sikkert ringe kundeservice og si at det ikke virker lenger.

Her er det forøvrig bilde av ruterne som NextGenTel bruker---> http://www.nextgentel.no/brukerveiledning/velg_ruter.html

Lenke til kommentar

Vi har en ting som er feste i veggen, med noe som ligner på en stikkontakt. Det er inn her vi stikker inn ledningen med telefonkontakt.

Må jeg da skaffe meg et eksternt modem? Føler meg som super nabb atm = (

Hva har skjedd med modemet du fikk fra Nextgentel? Hvis det ikke virker kan du jo sikkert ringe kundeservice og si at det ikke virker lenger.

Her er det forøvrig bilde av ruterne som NextGenTel bruker---> http://www.nextgentel.no/brukerveiledning/velg_ruter.html

Ah, det har vi jo ruteren/modement vi har brukt til nå, haha. Inteno e den vi har.

Men er den bra nok i forhold til ruteren vi bruker nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...