marc1 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Hei! Skal ha en innlevering(fotobok) på skolen som skal inneholde en sirkelkomposisjon, fikk inntrykk av at det var å komponere bilde slik at for eksempel noen gjenstander dannet en sirkel, altså ikke bare ta et bilde av en sirkel. Vil bare være sikker på at jeg har forstått dette rett? Om det er noe mer jeg bør vite si gjerne ifra Takker på forhånd Endret 17. oktober 2010 av Simon Aldra Emnetittel endret av moderator. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis jeg har forstått deg og læreren rett så skal du ha "bokhe",dvs. lyskilder ute av fokus. Har du noe juletrelys liggende ? sett de opp mot en mørk vegg og ta bilde fra en avstand hvor alt er ute av fokus,ha gjerne noe i forgrunn som du kan fokusere på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Sirkelkomposisjon - at du har en eller flere sirkler med i bildet. Kan være bilde av noe rundt i seg selv, noe som er formet så det blir rundt - tatt bilde gjennom et rundt hull eller annet. En tekopp, en smultring, elefanter i ring - fantasien setter grenser. Kanskje en implisitt sirkel - at det er noe buet noe man bare ser litt av, så det ser ut som om det er en sirkel skjult av noe annet.. Lenke til kommentar
marc33 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Det er nok en slik komposisjon som Trondster snakker om Ser ut som den blir kalt O-komposisjon noen steder også. Takk for hjelpen, ville bare forsikre meg om at jeg leverte inn riktig type bilde EDIT: Hadde vist to forskjellig brukere her uten å tenke over det Endret 12. oktober 2010 av marc33 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ut fra brukernavnet ser det mer ut som om du har et parogtretti.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå