Gå til innhold

Er Tamron Di II SP 10-24mm kompitabelt med Canon 550D?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å oppgradere min aldrende Canon EOS 350D i morgen til 550D.

Har ei vidvinkellinse av merke Tamron Di II SP 10-24mm og lurer på om denne kan brukes på 550D.

Takknemlig for svar i løpet av kvelden.

Er det forresten noen som kjenner til en "matrise" på nett hvor oversikt over hvilke linser som passer hvilket kamera kommer fram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men finner ingen slike matriser - ei heller om hvorvidt Tamron'en er kompitabel. Nettet er stort, og Google finner det meste - men ALT for mye. :(

På de andre linsene jeg har, er det en hvit prikk som skal passe med huset. På Tramron'en er det kun en rød.

Lenke til kommentar

Ja men finner ingen slike matriser - ei heller om hvorvidt Tamron'en er kompitabel. Nettet er stort, og Google finner det meste - men ALT for mye. :(

På de andre linsene jeg har, er det en hvit prikk som skal passe med huset. På Tramron'en er det kun en rød.

Dra på Elkjøp i Tønsberg og spør om å få prøve på utstillingsmodellen ? Om de har... Hadde hvertfall ordnet seg i Fredrikstad ;-)

Lenke til kommentar

Den hvite prikken er EF-S mount, som ikke passer på hus med større sensor. Tredjepartsprodusenter lager ikke EF-S mount, men EF mount - man skal selv bare vite at den ikke kan brukes på kamerahus med større sensor. Så - ingen fare - den har ikke hvit prikk ganske enkelt fordi den ikke er laget av Canon.

Lenke til kommentar

Hvis du ser foran på kameraet ditt finner du både en rød og en hvit markering i objektiv-innfestningen.

Alle 7D/xxD/xxxD og xxxxD kameraer og objektiver i Canon sitt eos system passer om hverandre.

Problemene med Tredjeparts objektiver av eldre årgang kan være at man kan få feilmeldinger grunnet at softvaren i objektivet ikke er kompatibel med det nyere huset.Ofte kan man levere objektivet for og få oppgradere softvaren gratis eller for en billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...