Gå til innhold

Minne problemer

Bramnar

Anbefalte innlegg

Fikk pc`en til en kompis opp i hendene, som hadde problemer.

Pc`en er veldig ustabil sliter med instalering av xp, men etter ei lita stund sjekka ej minnet og det skulle være twinmos pc2100 cl2 256mbx2, men visst seg å være en cl2 og en cl2,5

Nå kjører eg bare med den ene brikken på cl2 og maskina fungerer fint.

Er det en måte eg kan få brukt den andre brikka også og alikavel få eit stabilt system??

Eller må eg gi han den kjipe beskjeden at han må kjøpe ny brikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett den på Cl2,5 i BIOS. Begge vil kjøre på samme CL, er ikke mulig å kjøre de på forskjellige hastigheter. Om ikke det hjelper prøv å kjør de på Cl3.

Og om han bestilte 2*256 Cl2 brikker så er det bare å returnere Cl2,5 brikken, for da har jo dere fått feil vare. Og husk at om det er tilfellet så skal butikken betale frakten begge veier :wink:

Lenke til kommentar

Det var cl2,5 den stod på før, men da var bare systemet ustabilt.

Han hadde eine brikken fra før og den andre brikken kjøpte han sjølv og trodde det var samme :). Det er tre månader siden så å bytte den er vel lite aktuelt

Lenke til kommentar

Prøv å still de manuelt til Cl3 eller Cl2 (er en bitteliten sansynlighet for at det faktisk kan gjøre den mer stabil).

Du er 100% sikker på at de kjører på 133Mhz?

Angrerett gjelder bare ved fjernkjøp (onver internett, tellefon o.l). Da er butikken pliktig til å sende med et skriv som forklarer reglene. Om det ikke følger med så utvides angreretten til 3 månder, så om han kjøpte den over nettet og ikke fikk med det skrivet (fra barne og familiedepartemanget eller noe), så er det fortsatt håp om at han kan bytte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...