MysticoN Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hepp, her en dag mistet jeg plutselig internet. Var vel på søndag og ikke før på mandag når jeg skulle til å ringe Canal Digital og kjefte de opp fant jeg ut at det var "PC link" lyset som ikke lyste. Fant fort ut at løsning var enkel, ta ut kabelen fra min trådløse netgear router og sette den rett i modemet. Men noen som vet hvorfor jeg ikke lengre får nett gjennom routeren? Fungerer verken via kabel eller trådløst. Legger ved noen bilder for kanskje mer info, kan relativt lite ang dette. Lenke til kommentar
loif Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Prøv en annen TP-kabel, fungerer ikke det så kan en firmwareupdate være smart. Hadde selv et problem der TP-kabelen var årsak til at pc-link ikke lyste. TP = nettverkskabel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Man ser jo at WAN ikke har fått ipadresse fra modem. Sjekk at kabelen fra modemet står i internettporten. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Prøv en annen TP-kabel, fungerer ikke det så kan en firmwareupdate være smart. Hadde selv et problem der TP-kabelen var årsak til at pc-link ikke lyste. TP = nettverkskabel. Gjordt det, med den TP kabelen som var lyste ikke signal lyset på routern, med den kabelen jeg har no lyser det. Man ser jo at WAN ikke har fått ipadresse fra modem. Sjekk at kabelen fra modemet står i internettporten. Det gjør den:) såpass vet jeg^^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Hvis den lyser med den nye kabelen, så slå av og på routeren og modem. Fungerer det ikke da, så er trolig router defekt. PS: Prøv deretter å resette routeren. Dette gjør du ved å stikke en pennespiss inn bak i ca 10 sek. Da vil innstillingene i router nullstille seg (påvirker oppsett til trådløsnett). Ja, jeg vet at spm om nettverkskabel står i WAN var et "dumt" spm, men det er mange som ikke vet bak frem på utstyr, eller har blingset i ledningskaoset. Endret 12. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå