snartenkt Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 nei det er ikke bevis på uviten. jeg sier jo at jeg ikke trenger å argumentere for det er jo så åpenbart at de er av samme ulla. og i løpet av 1980- og 90-tallet ble reduksjon av innvandringen fra ikke-vestlige land også en hovedsak for partiet. Det mener videre at arbeidsinnvandring fra land utenfor EØS-området kun må skje i begrenset omfang og med en innskrenket mulighet for varig opphold i Norge Frp mener at innvandring av asylsøkere vil kunne føre til alvorlige motsetninger mellom folkegrupper i Norge, og at denne innvandringen må begrenses for å forebygge konflikter i det norske samfunn. Frp vil også at kriteriene for å gi asyl skal tolkes strengt Fremskrittspartiet ønsker å stramme inn reglene for familiegjenforening, og vil begrense dette til ektefelle og egne barn under 15 år. Det ønsker også en aldersgrense på 24 år for ektefeller, og at det må være en samlet tilknytting til Norge som er større enn den samlede tilknyttingen til det andre landet Frp har i partiprogrammet foreslått at Norge maksimalt skal ta i mot 1000 personer i året fra land utenfor den vestlige kulturkrets, og at denne kvoten skal omfatte flyktninger, asylsøkere, de som kommer innenfor reglene om familiegjenforening og de som gis opphold av humanitære årsaker.[8] I 2008 foreslo partiet en enda høyere terskel for asyl, og foreslo å redusere antallet asylsøkere som får opphold i Norge til under 100 i året Dette forandret seg drastisk under kommune- og fylkestingsvalget høsten 1987 da Hagen mottok det omtalte mustafa-brevet. I innspurten av valgkampen leste Carl I Hagen høyt fra brevet, som angivelig skulle være skrevet av en muslimsk innvandrer for å vise hvor ondsinnet og farlig innvandrerne er. «Asylsøkerne er på vei å ta over vårt fedreland» proklamerte en rystet Hagen, før han leste om hvordan en gruppe muslimer skulle forvandle Norge til en muslimsk stat, der kirkene skulle rives og erstattes av moskeer. Brevet viste seg senere å være falskt. Selv om Anders Lange var negativ til norsk innvandringspolitikk, var det ikke før i 1987 at FrP og Hagen oppdaget hvilket velgerpotensiale som lå i dette samfunnsspørsmålet. Etter valget i 1987 ble innvandring en like markant sak for FrP som det «sterk nedsettelse av skatter og avgifter» hadde vært tidligere. 1987 representerer en milepæl i FrPs historie da innvandringsproblematikken for alvor ble en frontsak for partiet. Alle kilder Wikipedia. Som jeg sa, samme ulla! kanskje følger mer. Du er klar over at det meste av dette også stemmer for f.eks. Arbeiderpartiet? Frp er ellers et helt annet parti enn ALP var. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 de virker nok ikke så mye annerledes enn ALP...At det der stemmer for AP er rett og slett tull. jeg tror at slike tanker er mer god fantasi enn det har rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 de virker nok ikke så mye annerledes enn ALP...At det der stemmer for AP er rett og slett tull. jeg tror at slike tanker er mer god fantasi enn det har rot i virkeligheten. Jo, det er et helt annet parti enn ALP, og AP kommer stadig nærmere Frp i innvandringspolitikken. Så ulike begrengsninger i innvandringspolitikken som listes opp i artikkelen er ting AP også driver med, for det meste. Du er klar over at vi har innvandringsstopp, ikke sant? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 innvandringsstopp?tviler jeg på. link? stadig nærmere? AP sender ut de som ikke har grunnlag, FRP har det som hovedregel å nekte flest mulig innvandrere opphold. ser ikke hvordan det er å nærme seg. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Du er klar over at vi har innvandringsstopp, ikke sant? Det er kanskje det teiteste argumentet som eksisterer. Å ikke ha fri innvandring betyr ikke at vi har innvandringstopp. 1 Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Sosialister, de som ikke kan ta vare på seg selv. FRP er fult av mye tull, men hva med de kriminelle som styrer nå da? Er det bedre at selskap kan kjøpe konsesjoner, og at politikere kan gå gjennom tollen med hva faen de vil. (Unntak tobakk faktisk?) Hadde jeg tatt et teppe eller gullsmykke av høvelig verdi ulovlig igjennom tollen, så ville staten voldtatt økonomien min med fengsel/ skyehøye bøter Dessuten så vil FRP gjøre noe med kriminelle eller lite nyttige innvandrere, og jeg mener å påstå at innvandrer som gjør det bra i Norge ville vært enig med FRP sin politikk angående dette temaet 2 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 så stempler du de med armbåndene som kriminelle? FRP vil gjøre noe med innvandrere i sin helhet, uten å se på om det er asylgrunnlag. generalisering og rasismeprat som jeg sa, søsterparti! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 forresten så støttet FRP apartheid. Jeg bare nevner det... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 forresten så støttet FRP apartheid. Jeg bare nevner det... kilde? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) forresten så støttet FRP apartheid. Jeg bare nevner det... kilde? Det er lenge siden, men det viser at FRP har ikke den beste historien de heller. Men man kan ikke dømme et parti etter hva de mente for 10-30 år siden. Spesielt ikke når de var små knøttpartier. Her er en kilde. Du finner det fra et minutt. Endret 30. oktober 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Her er en kilde. Du finner det fra et minutt. Skammer meg over at dette ble vist på en kanal jeg har betalt for hele mitt liv. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Personlig kan jeg ikke fordra FrP og deres politikk, men jeg synes det er skammelig at NRK som statsfinanisert kanal lager noe så usaklig som dette. Forutsatt at det ikke var i en serie hvor alle norske partier ble utsatt for samme skråblikk. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Personlig kan jeg ikke fordra FrP og deres politikk, men jeg synes det er skammelig at NRK som statsfinanisert kanal lager noe så usaklig som dette. Forutsatt at det ikke var i en serie hvor alle norske partier ble utsatt for samme skråblikk. Hva er dere snakker om? Dette var for valget i 2009 og alle partier fikk samme behandling. Man må da få ha litt humor. Det er langt verre hva vi f.eks. finner i Dagsavisen hvor Arne Strand beskylder alle innvanderkritiske for å vare rasister og FRP driver med apartheidpolitikk og oppfordrer til rasisme. Det var ikke ment som humor og Dagsavisen er i stor grad statsfianisert. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article400836.ece Uansett, her er KRF sin. Endret 30. oktober 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Personlig kan jeg ikke fordra FrP og deres politikk, men jeg synes det er skammelig at NRK som statsfinanisert kanal lager noe så usaklig som dette. Forutsatt at det ikke var i en serie hvor alle norske partier ble utsatt for samme skråblikk. hvorfor det? jo mere de viser at FRP er videreført med Anders Langes verdier, apartheidstøtten, og Amundsen sin ghettostempling av innvandrere, jo bedre. jo mere de viser FRP sitt sanne jeg, jo bedre er det for da kan kanskje alle de som stemmer på FRP endelig oppdage deres sanne ansikt og vise at det ikke er så mange rasister i dette landet. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Personlig kan jeg ikke fordra FrP og deres politikk, men jeg synes det er skammelig at NRK som statsfinanisert kanal lager noe så usaklig som dette. Forutsatt at det ikke var i en serie hvor alle norske partier ble utsatt for samme skråblikk. hvorfor det? jo mere de viser at FRP er videreført med Anders Langes verdier, apartheidstøtten, og Amundsen sin ghettostempling av innvandrere, jo bedre. jo mere de viser FRP sitt sanne jeg, jo bedre er det for da kan kanskje alle de som stemmer på FRP endelig oppdage deres sanne ansikt og vise at det ikke er så mange rasister i dette landet. Du stemmer på Venstre? Og er irritert fordi FRP ikke vil vare støttepartner til Venstre? Og du kan ikke forstå at noen kan vare imot å ta imot titusener av asylsokere hvert år. Enten må majoriteten av befolkningen vare lurt, eller så må de vare rasister. Og du skulle ønske at Norge hadde svensk sensur, ikke sant? Det er 30 år siden og de var et parti på 4%. For 30 år siden drev SV og støttet massemordere, bare fordi de var kommunister. Og de var større da enn de var i dag. Det har absolutt ingenting med hva slags parti FRP er i dag, skjerp deg! Endret 30. oktober 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 hvorfor det? jo mere de viser at FRP er videreført med Anders Langes verdier, apartheidstøtten, og Amundsen sin ghettostempling av innvandrere, jo bedre. jo mere de viser FRP sitt sanne jeg, jo bedre er det for da kan kanskje alle de som stemmer på FRP endelig oppdage deres sanne ansikt og vise at det ikke er så mange rasister i dette landet. Det er ikke NRKs rolle. NRK skal være en statskanal for hele Norge, de skal ikke være partiske mot eller for parti på den måten. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 camlon:hva jeg stemmer har ingenting med saken å gjøre og det tror jeg ikke at jeg kommer til å si heller. dette handler heller ikke om SV, og om de i hele tatt har gjort det der så er SV ihvertfall helt annerledes i dag, mens FRP fortsatt holder på med den samme politikken. Tabris:jeg synes ikke dette handler om å være partisk, men å faktisk belyse viktige sider ved ett parti... Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 > Ordet rasisme er oppbrukt og missbrukt. Hver gang det hender noe innvandrerene ikke liker, er rasisme det første de skriker ut. > Norge er for nordmenn. Jeg har absolutt ikke noe imot at vi hjelper folkegrupper i problemer, men at de påtvinger seg deres kultur i vårt samfunn har jeg problemer med. Det skal heller ikke være lett å komme inn i andres land, Norge er ikke og skal ikke være et 320 000 km² stort hotell eller fristed. > Nå har vi forsøkt alt det andre, så hvorfor ikke se hva FRP kan frembringe? I dag er vi for opptatt med andre land, at vi helt glemmer våres bestefedre og bestemødre som satte sine liv som innsats for at Norge skal være et fritt land å bo i. At det Norske samfunn er så respektløs at de ikke lar våres eldre leve sin siste tid med verdighet er noe jeg ikke forstår meg helt på. Det at personer skal bli nektet behandling for sin sykdom/skade, bare fordi det koster noen kroner er heller ikke noe jeg forstår meg på. Norske sykehus går med dundrende underskudd, når et sykehus egentlig ikke burde hatt økonomi som sin daglige bekymring. Reportasje i nyhetene om at Ullevål universitetssykehus har fått en ny Computertomografi eller Magnetresonanstomografi maskin. Flagget heises og Sjampanjekorken spretter, når alle sykehus i det minste alle sykehus i de største Norske byene til enhver tid burde hatt siste skrik innen og av alt som kan hjelpe legen og pasienten. Jeg kan forsette slik i timesvis, så for å si det kort er det utrolig banalt å tro at vi kan redde andre, når vi ikke helt og holdent klarer å ta vare på oss selv engang. 2 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Neida, FRP og SD er ikke helt like. Men de har sterke fellestrekk, da selvsagt innenfor innvandringspolitikken (eller anti-innvandringspolitikken heller). Bare å lese kronikken til Tybring-Gjedde det, fremmedfiendtligheten til hans like i partiet er skremmende. Eller lese Siv Jensens uttalelser om snikislamisering, hvor hun mistenkeliggjør en hel muslimsk befolkningsgruppe. 2 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Svenni212000:vel, nå handler denne tråden og Siv Jensen og FRP. ikke det du tror om det du skriver nedover. det øverste stemmer rett og slett bare ikke. men mange av oss nordmenn ser heldigvis FRP som ett fremmedfiendtlig parti hvilket også handlingene deres er. Endret 30. oktober 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå