Gå til innhold

Handelshøyskoler?

Gutt19år

Anbefalte innlegg

Hei, hvilke handelshøyskoler er de beste i Norge? Har hørt om Bergens handelshøyskolen er den beste, hvilken karakter trenger man å ha for å komme inn der? Jeg vil også spørre om det er vanskelig å få inn i Handelshøyskoler i England og hvilken karakter man trenger da? ... vennligst gi svar hvis dere vet noe om emnet. Tusen takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NHH er nok den beste, og snittet for å komme inn der i år var rundt 53 skolepoeng i det ordinære førstegangsvitnemålopptaket. Har du ikke gode nok karakterer burde du gå for Høgskolen i Bergen eller Trondheim Økonomiske Høgskole (TØH, tilknyttet HiST), der sistnevnte sannsynligvis snart blir en handelshøgkole.

Ang. karakterer for å komme inn på skoler i utlandet har jeg ikke peil, men Universitet i øst-London har hvertfall en god økonomiutdannelse.

Lenke til kommentar

I og med at du spør etter handelshøgskole regner jeg med at det er tittelen siviløkonom/master du er ute etter. Det kan du få på følgende handelshøgskoler, høgskoler og universitet:

Siviløkonomstudiet

Følgende norske utdanningsinstitusjoner gir både bachelorgrad og mastergrad i økonomi og administrasjon som med korrekt fagsammensetning gir siviløkonom som sidetittel til mastergraden:

•  
  • Norges Handelshøyskole (NHH), Bergen
  • BI Handelshøyskolen BI Oslo
  • HHB Handelshøyskolen i Bodø
  • UiA Universitet i Agder Kristiansand
  • UiT Norges Fiskerihøgskole/Universitetet i Tromsø
  • UiS Universitet Stavanger Stavanger
  • UMB Universitetet for miljø- og biovitenskap Ås
  • TØH Trondheim Økonomiske Høgskole/Høgskolen i Sør-Trøndelag Trondheim
  • HiBu Høgskolen i Buskerud Hønefoss/Kongsberg
  • Høgskolen i Molde

Jeg har selv gått på Norges Fiskerihøgskole/Universitetet i tromsø, og på handelshøgskolen i Bodø. NHH er vel sett på som den beste skolen, med handelshøgskolen BI på andre plass og Handelshøgskolen i Bodø på tredje plass. Vet ikke hvilke karakterkrav som stilles til disse skolene, men det skal ikke være så vanskelig å komme inn hverken i Tromsø eller Bodø. Det viktigste er uansett hva du klarer å utrette etter at du har startet på studiet.

Du kan finne mer informasjon på sivilokonomene.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...