Gå til innhold

Helt latterlig å bli utestengt i Singleplayer (Starcraft)

Anbefalte innlegg

Skjønner at du ikke har møtt hackere/cheatere i multiplayer. Hvis du hadde kjent den urettferdige følelsen av å tape game etter game mot folk som cheater så hadde du skjønt hvorfor det må være nulltoleranse.

Å si at de ødelegger folks eiendom er vel å trekke det litt langt. Fungerer vel fortsatt å spille i offline mode? Hvis de bare skal spille singleplayer likevel så burde vel det være fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Singleplayer foregår på battle.net kontoen, en konto du har akseptert at du ikke eier.

Du må skjønnte det at det ikke bryter med noe som helst av lover og rettigheter. Jeg kan gi deg en sammenligning og si at du betaler for en konsertbilett, men du kan likevel bli kastet ut av konsertlokalet før konstarten har begynt om du bryter rettningslinjene de har satt ned for oppførsel.

Å be folk revurdere prioriteringene sine fordi de gjør noe på spillet du ikke ser poenget med selv blir for lavt.

Jeg ser for eksempel ikke overhodet poenget med customgames, men jeg sitter ikke her i tråden og nedsnakker folk som utelukkende spiller customgames.

Nei, du snakker ikke ned om folk som spiller custom-game, du gjør det du bør, nemlig å la folk spille singleplayer akkurat som de vil. Hvorfor skal de ikke få spille singleplayer som de skal.

Og jeg mener seriøst folk bør revurdere sine prioriteringer, jeg mener helt alvorlig det er værre enn å cheate å sørge for at folk får spillet ødelagt for å gjøre ting i singleplayer, det ødelegger mye mer for folk en cheating gjør.

EULAer står veldig svakt juridisk, antakelig er de ikke juridisk bindene. Og selv om det ikke er ulovlig, så er det rett og slett umoralsk.

AtW

Skjønner at du ikke har møtt hackere/cheatere i multiplayer. Hvis du hadde kjent den urettferdige følelsen av å tape game etter game mot folk som cheater så hadde du skjønt hvorfor det må være nulltoleranse.

Å si at de ødelegger folks eiendom er vel å trekke det litt langt. Fungerer vel fortsatt å spille i offline mode? Hvis de bare skal spille singleplayer likevel så burde vel det være fint.

Dette er ikke snakk om multiplayer, det er snakk om singleplayer.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om begge deler. Tror du helt ærlig at average Joe laster ned hacks bare for å cheate i singleplayer som han allerede har 'lovlige' muligheter til?

Det hele koker uansett ned til at noen var dumme nok til å cheate, blir forbanna når de blir tatt, og rager over hele nettet. Blir som å sutre som en unge hvis du blir tatt for å kjøre over fartsgrensa. Det er ingen som er i tvil om reglene, men mange bryter dem likevel.

Man er selv ansvarlig for hva man gjør, og hvis man hadde fulgt litt med hadde man visst veldig godt hva Blizzards holdning til bruk av 3. parts programvare er.

Lenke til kommentar

Synes dette er helt greit og flott av Blizzard.

Hvis du cheater i Singleplayer med 3rd party software så er det for å få achievements som du ikke greier selv. Dette gir deg da achievement points som vises ONLINE. Altså cheater man i SP med 3rd party software er det akkurat det samme som å cheate i MP.

Hvis du ikke greier en mission kan du bare bruke de ingame cheat codes. Disse er helt lovlige og er lagdt inn av Blizzard. Disse er for de som har problemer med å komme seg videre eller bare vil ha fun. Da får man heller ikke achievements, men det er konsekvensen man tar - det er jo tross alt lovlig juks dette her.

Er det en annen grunn til at noen bruker 3rd party software i SP så let me know. Hvis ikke så kan de bare ha det så godt de som mister accounten sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om begge deler. Tror du helt ærlig at average Joe laster ned hacks bare for å cheate i singleplayer som han allerede har 'lovlige' muligheter til?

Det hele koker uansett ned til at noen var dumme nok til å cheate, blir forbanna når de blir tatt, og rager over hele nettet. Blir som å sutre som en unge hvis du blir tatt for å kjøre over fartsgrensa. Det er ingen som er i tvil om reglene, men mange bryter dem likevel.

Man er selv ansvarlig for hva man gjør, og hvis man hadde fulgt litt med hadde man visst veldig godt hva Blizzards holdning til bruk av 3. parts programvare er.

Det er helt sikkert en blanding, om blizzard har mulighet til å detektere disse programmene kan de også detektere om det brukes i MP eller ikke. De har sagt de stenger ute folk for singleplayer også. Og jeg tviler sterkt på at disse reglene er kjent for bermen.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er helt greit og flott av Blizzard.

Hvis du cheater i Singleplayer med 3rd party software så er det for å få achievements som du ikke greier selv. Dette gir deg da achievement points som vises ONLINE. Altså cheater man i SP med 3rd party software er det akkurat det samme som å cheate i MP.

Hvis du ikke greier en mission kan du bare bruke de ingame cheat codes. Disse er helt lovlige og er lagdt inn av Blizzard. Disse er for de som har problemer med å komme seg videre eller bare vil ha fun. Da får man heller ikke achievements, men det er konsekvensen man tar - det er jo tross alt lovlig juks dette her.

Er det en annen grunn til at noen bruker 3rd party software i SP så let me know. Hvis ikke så kan de bare ha det så godt de som mister accounten sin.

Så bare ikke vis de forbanna achievmentspoengene da, istedet for å stenge ute folk. Det er jo ikke frivillig å vise de engang, jeg gir lukt faen i om folk ser acievmentsene mine, skal jeg liksom hindres i å bruke 3rd-party-software fordi blizzard tvinger meg til å vise fram achievments-scoren online? Det er åpenbart at cheat-codsene som finnes ikke dekker alt du kan gjørle med et 3rd-party program (og det kan jeg si uten å vite en eneste av cheat-codsene som finnes)

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hverken har du b.net-konto og spillet, men du har tydeligvis ingen innsikt i saken heller.

Cheat codes er akseptert, og det skrur av muligheten til å få achievements i single player. Det som ikke er lov er å bruke 3. parti-programvare.

Hallo? Lese litt?

Alltid flott med debattanter som er nedlatende. Ikke for å synke på samme nivå, men du kan jo starte med å lese litt selv og kanskje.

Om det derimot dreier seg om juksing for å åpne achievments er det en annen sak, for det går vel også ut over andre?

Lenke til kommentar
og det å bruke juksekoder i singelplayer er noe som har vært relativt vanlig og akseptert tidligere. Det er klart at da burde man imøtegå kunden mer enn bare å slenge ut bans i hytt og gevær.

Det virket som at du ikke skjønte legite cheatcodes ikke gav ban.

Jeg innrømmer lett at jeg ikke leste hele teksten. Kanskje du burde gjøre det samme vedrørende innlegget mitt?

Lenke til kommentar

Hvorfor er antallet achievementpoeng andre spillere har så utrolig viktig? Er det ikke nok å vite med deg selv at du har fått dine på ærlig måte? Gjør det at en har mange achievements at man får fordeler? Eller er det kanskje som med andre spill, at det bare er en poengsum og kun det? Achievements gir ingen fordeler. De gjør deg ikke bedre. Hva er problemet med at noen har fått dem på en uredelig måte da? Det man gjør i single player går jo ikke ut over noen. Man ødelegger ikke opplevelsen for noen andre. Greit, man får acvhievements man kanskje ikke skulle ha hatt, men det er bare et tall. Det betyr ingenting. Spiller du en match mot en med uhorvelig mange achievments, så gir ikke det ham en fordel.

Lenke til kommentar

Hvorfor er antallet achievementpoeng andre spillere har så utrolig viktig? Er det ikke nok å vite med deg selv at du har fått dine på ærlig måte? Gjør det at en har mange achievements at man får fordeler? Eller er det kanskje som med andre spill, at det bare er en poengsum og kun det? Achievements gir ingen fordeler. De gjør deg ikke bedre. Hva er problemet med at noen har fått dem på en uredelig måte da? Det man gjør i single player går jo ikke ut over noen. Man ødelegger ikke opplevelsen for noen andre. Greit, man får acvhievements man kanskje ikke skulle ha hatt, men det er bare et tall. Det betyr ingenting. Spiller du en match mot en med uhorvelig mange achievments, så gir ikke det ham en fordel.

Enig, LOL :!:

Lenke til kommentar

Hvem bryr som om plassering på ladderen egentlig? Det er jo bare en liten bit tekst..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra at plasseringen på ladderen faktisk gjør at det blir endringer for deg. Den gjør at motstanden din blir noe som passer. Den viser hvor flink du er til å spille mot andre mennesker. Den teksten er et resultat av hvordan dine kamper mot andre mennesker har gått. Ladderplasseringen sier noe om hvor god du er, antallet achievements gjør ikke det.

Achievements gjør absolutt ingen forskjell i gameplay. Du får poeng for at du har klart en ting, du vet med deg selv at du har klart det legit. Det burde vel være nok, burde det ikke? Antallet achievments du har går ikke utover noen andre på noen som helst måte. Jeg sier det igjen, at man har achievements ødelegger ikke for noen andre.

Blizzard behandler kundene sine dårlig, når de velger å utestenge noen fra hele spillet for at de har cheatet i single player. Som ATWindsor var inne på, klarer de å oppdage cheats i single player, og de kan disable achievements dersom cheat codes blir brukt, så klarer de å kombinere dette også. Det hadde vært en mye bedre løsning å disable achevements dersom cheats blir brukt. Det er ikke rettferdig å ta fra kundene et produkt de har betalt for, bare fordi de ikke gjør akkurat slik Blizzard helst vil.

Dette er selvfølgelig snakk om single player. Banning og cheating i multiplayer er en annen sak.

Lenke til kommentar

Vel, det egentlige argumentasjonen er at det er dårlig av Blizzard å behandle sine betalende kunder slik som det. Selv om de er et stort selskap, og generelt lager gode spill, betyr ikke det at de skal få behandle kundene sine hvordan de vil. Hva blir det neste av restriksjoner? Kunder bør ikke bli fratatt et produkt de har betalt for. Det er faktisk veldig dårlig behandling av sine kunder.

Jeg synes achievements og liknende er gøy selv, men jeg bryr meg generelt lite om hvordan andre har oppnådd dem, om det er via boosting, en cheat eller på den måten det er ment å gjøres. Jeg skjønner at de føles urettferdig at andre spillere får achievements letter enn deg. Nettopp derfor synes jeg også det er en god løsning å disable achievements for de som velger å bruke en cheat. Det å ta fra de et produkt er hverken bra juridisk eller moralsk.

Jeg har ikke et eneste sted nevnt at achievments bør gis til alle. Det ideelle er naturligvis at slik cheating ikke er mulig. Det er dessverre ikke slik. Jeg har heller ikke nenvt noe dårlig om folk som bryr seg om dem. Det jeg gjorde var å stille spørsmål ved hvorfor det er så fryktelig viktig hvordan andre har fått tak i sine achievements. Du vet selv at du har fått dine. Er din prestasjon dårligere fordi andre har jukset seg til samme achievement?

Edit: Hvorvidt du mener jeg er dum eller ikke, er vel i grunn ganske irrelevant, er det ikke?

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Problemet her ligger vel ikke kun i å få achievements du ikke har fortjent, men måten dette skal løses. Hvis folk vil jukse i singleplayer for å ha det gøy så greit nok, men hold deg til cheatcodes som følger med spillet.

Se det fra Blizzard sin side, hvis de skal stoppe at folk for achievements de ikke har fortjent må de skru av achievements når noen bruker tredje parts programvare. La oss nå si at de finnes 20 sånne cheats/hacks til singleplayer, Blizzard gjør at bruk av de disabler achievements. Så kommer det 20 nye/andre/oppdaterte cheats, og Blizzard må igjen legge inn sånn at bruk av disse disables, fordi noen (sier ikke alle) bruker de for å skaffe achievements.

Blizzard er et selskap, og de vil nok ikke like å kaste penger ut vindu på å disable achievements for bruk av cheats/hacks de selv ikke har lagt inn i spillet.

"Men de må jo bruke penger på å banne de som bruker cheats/hacks!"

Ja det må de, for det er mest sansynlig noen som kan brukes online også. Dermed måtte de ha gjort noe med de uansett.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Det blir mer jobb for dem, men jeg synes de burde ta den jobben. Det fører til flere fornøyde kunder for dem. I alle fall færre misfornøyde. Så mye ekstra jobb tror jeg ikke det blir heller. De klarer jo allerede se om man cheater i single player, og de klarer å se forskjell på cheat i single/multiplayer. De kan sette som standard at hver gang det blir detektert en cheat, så disables achievements. Det må jo lages et system som klarer akkurat dette, men det burde Blizzard klare. Jeg tror de gjør seg selv en større tjeneste ved å ta den jobben, enn å bruke den løsningen de har nå.

Lenke til kommentar

Problemet her ligger vel ikke kun i å få achievements du ikke har fortjent, men måten dette skal løses. Hvis folk vil jukse i singleplayer for å ha det gøy så greit nok, men hold deg til cheatcodes som følger med spillet.

Se det fra Blizzard sin side, hvis de skal stoppe at folk for achievements de ikke har fortjent må de skru av achievements når noen bruker tredje parts programvare. La oss nå si at de finnes 20 sånne cheats/hacks til singleplayer, Blizzard gjør at bruk av de disabler achievements. Så kommer det 20 nye/andre/oppdaterte cheats, og Blizzard må igjen legge inn sånn at bruk av disse disables, fordi noen (sier ikke alle) bruker de for å skaffe achievements.

Blizzard er et selskap, og de vil nok ikke like å kaste penger ut vindu på å disable achievements for bruk av cheats/hacks de selv ikke har lagt inn i spillet.

"Men de må jo bruke penger på å banne de som bruker cheats/hacks!"

Ja det må de, for det er mest sansynlig noen som kan brukes online også. Dermed måtte de ha gjort noe med de uansett.

Det er to alternativer du skisserer

1. Blizzard prøver å stoppe alle cheats, MP eller ikke: blizzard kan banne folk for SP-bruk, eller de kan disable achievments.

2. Blizzard prøver kun å finne cheats som også kan brukes online: blizzard kan banne folk for SP-bruk, eller de kan disable achievments.

Det koster de hverken mer eller mindre å unngå å banne folk helt.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som blir effekten av dette i det lange løp.

På den ene siden kanskje folk får med seg at man blir bannet for slikt, og dermed blir det færre hacks som blir laget og blizzard kan kutte ned på bemanning i anti-hacks og dermed spare penger.

Det er mulig at folk slutter å kjøpe sc2 og at dette skaper redusert inntekt for dem. Tror lite på dette personlig. Folk som kjøper sc2 for multiplayerdelen vil trolig kjøpe spillet uansett. De som kjøper det for singleplayerdelen vil kanskje finne noe annet.

Jeg tror at mange av de som ble permanent bannet vil kjøpe spillet på nytt, og ha lært av sine feil. Profit!

Jeg tror personlig ikke at Blizzard taper penger på dette.

For folk som meg som mener at alle som noen sinne har laget / brukt en hack til slike spill kan dra et visst sted, så er dette gode nyheter.

Om det er dårlig gjort for 'noobsa' som ikke visste bedre, ja det er det sikkert. For resten så er det rettferdigheten som seirer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...