Gå til innhold

Helt latterlig å bli utestengt i Singleplayer (Starcraft)

Anbefalte innlegg

Jeg har hverken S2 eller b.net konto. Jeg uttaler meg på generell basis. Om man jukser i singleplayer synes jeg man skal gi ut en advarsel om mulig ban om vedkommende ikke stopper. Hvor mange er det som leser disse greiene man "godkjenner"? 10%? 1%? Mindre? Jeg tror det er færre, og det å bruke juksekoder i singelplayer er noe som har vært relativt vanlig og akseptert tidligere. Det er klart at da burde man imøtegå kunden mer enn bare å slenge ut bans i hytt og gevær.

Om det derimot dreier seg om juksing for å åpne achievments er det en annen sak, for det går vel også ut over andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hverken har du b.net-konto og spillet, men du har tydeligvis ingen innsikt i saken heller.

Cheat codes er akseptert, og det skrur av muligheten til å få achievements i single player. Det som ikke er lov er å bruke 3. parti-programvare.

Hallo? Lese litt?

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Er du virkelig for tilbakestående til å bruke google? Eventuelt lese litt før du forsøker å kommentere en sak uten argumenter basert på fakta what so ever?

Du får bruke cheatcodes som gir udødelighet, instant win, mer resurser, oppgraderinger m.m. uten å bli bannet. Det gjør kun så du ikke kan få achievements.

Så hva er det du klager over?

Endret av Pingas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et overgrep mot kundene, jeg håper de må betale dyrt for dette. Jeg er genuint overrasket over at noen synes dette er noe i nærheten av greit.

AtW

Hvorfor er det et overgrep å utestenge noen som bryter spillets EULA ved å manipulere spillet med tredjeparts programvare for å skaffe seg achievements de ikke fortjener?

Det blir jo aldri ramaskrik av at folk utestenges i multiplayer

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Dette er et overgrep mot kundene, jeg håper de må betale dyrt for dette. Jeg er genuint overrasket over at noen synes dette er noe i nærheten av greit.

AtW

Hvorfor er det et overgrep å utestenge noen som bryter spillets EULA ved å manipulere spillet med tredjeparts programvare for å skaffe seg achievements de ikke fortjener?

Fordi det er singleplayer, EULAen har ingen juridisk verdi, å legge seg opp i hva folk gjør i singleplayer for sin egen morro er 100% latterlig. Det er rett og slett ekstremt drøyt. Hvorfor i alle dager skal de banne folk for helt vilkårlige ting som ikke går utover noen andre ting enn eventuelt de selv.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er allerede innebygde juksekoder for alt mulig rart i Singleplayer, hvorfor bruker ikke folk bare disse? Jo, for de skrur av Achievements.

Edit. Du kan jo tilogmed åpne og redigere campaignmaps i editoren, så der kan folk ha det så mye moro de selv vil. Å utstenge noen for å jukse til seg achievements derimot, hvorfor er dette et problem?

Endret av Detectable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er allerede innebygde juksekoder for alt mulig rart i Singleplayer, hvorfor bruker ikke folk bare disse? Jo, for de skrur av Achievements.

Edit. Du kan jo tilogmed åpne og redigere campaignmaps i editoren, så der kan folk ha det så mye moro de selv vil. Å utstenge noen for å jukse til seg achievements derimot, hvorfor er dette et problem?

So what? Folk får da ha akkurat den moroen de selv ønsker i singleplayer, om folk vil jukse i singeplayer på en måte som ikke er innebygd i programmet, så får de da gjerne gjøre det for alt jeg bryr. Det er et problem fordi det er helt altterlig at de vilkårlig skal diktere hvordan folk bruker produktet de har kjøpt.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

So what? Folk får da ha akkurat den moroen de selv ønsker i singleplayer, om folk vil jukse i singeplayer på en måte som ikke er innebygd i programmet, så får de da gjerne gjøre det for alt jeg bryr. Det er et problem fordi det er helt altterlig at de vilkårlig skal diktere hvordan folk bruker produktet de har kjøpt.

AtW

Vet ikke om du skjønte poenget mitt. Den typen juks det er snakk om her er for å skaffe seg Achievements. Achievements som senere kommer opp på profilen din som alle kan se.

Et eksempel:

Pål sitter hjemme og skal vinne campaign på Brutal. Han prøver å feiler. Så prøver han igjen og etter en stund på første brett finner han en måte å vinne på. Han fortsetter så å gjøre dette med samtlige maps og bruker ofte flere dager på å vinne over ett enkelt brett.

Etter en måned har Pål vunnet over alle oppdragene og han ender opp med en fin medalje på profilen sin som sier Campaign Ace, samt masse kule portretter og annet spennende som viser at han har gjort det.

På andre siden av byen sitter Espen og ser på profilen til Pål. Han vil også ha disse bildene og denne medaljen, og åpner singleplayer. Her blir han fullstendig knust, og går dermed på google og finner en hack for Starcraft.

Han bruker den for å sku på godmode, og etter 2 timer er han ferdig med alle oppdragene.

I nabobyen sitter Simen og ser på profilen til Espen....

Så si meg, hvorfor er det galt å utestenge folk for dette igjen?

Endret av Detectable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem i alle dager bryr seg om achievments? Acheivments er noe man gjør for sin egen del, har folk virkelig blitt så opptatt av hva andre menensker gjør i singleplayer at de heller ser folk utestengt fra et spill de har kjøpt enn at folk akn ha det moro i singpleplayer akkurat om de selv vil? Er det så ekstremt vondt å vanskelig for folk å se noen med et portrett de ikke har fotjent? Om man er så sykelig opptatt av andres acievments, så kunne de vle bare disablet acheivments når programmene ble brukt. Å la sin egen misunnelse over folks achievments diktere hva folk gjør på singleplayer, som ikke affiserer MP i det hele tatt er intet mindre en skandaløst. Som sagt, jeg håper Blizzard må betale dyrt for dette, forhåpentligvis er det tvilsomt legalt. Dette er på samme nivå som å trekke tilbake en stol noen har kjøpt fordi de har leid noen til å male den, mens man selv har sittet i timesvis og malt den i en fin farge.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem i alle dager bryr seg om achievments? Acheivments er noe man gjør for sin egen del, har folk virkelig blitt så opptatt av hva andre menensker gjør i singleplayer at de heller ser folk utestengt fra et spill de har kjøpt enn at folk akn ha det moro i singpleplayer akkurat om de selv vil? Er det så ekstremt vondt å vanskelig for folk å se noen med et portrett de ikke har fotjent? Om man er så sykelig opptatt av andres acievments, så kunne de vle bare disablet acheivments når programmene ble brukt. Å la sin egen misunnelse over folks achievments diktere hva folk gjør på singleplayer, som ikke affiserer MP i det hele tatt er intet mindre en skandaløst. Som sagt, jeg håper Blizzard må betale dyrt for dette, forhåpentligvis er det tvilsomt legalt. Dette er på samme nivå som å trekke tilbake en stol noen har kjøpt fordi de har leid noen til å male den, mens man selv har sittet i timesvis og malt den i en fin farge.

AtW

At du ikke bryr deg om Achievements og derimot synes det er greit at folk jukser seg til det får være din sak.

Det er folk som utelukkende spiller spillet for Achievements. Selv har jeg en egen konto som bare er til Achievements og tulling i Bronzeleague.

Analogien din er forresten helt feil. Det riktige ville lbitt å sammenligne med å leie en bil for et år, og deretter klage på at den etter en måned blir trukket tilbake etter at du har lakkert den om til en annen farge, for hvem bryr seg vel om fargen?

Lenke til kommentar

Synes det er bra de gjør klart helt fra starten av at de ikke godtar noe BS. Spilte wc3 aktivt i 7-8 år, men på slutten var det så mye forskjellige hacks at det ikke var spillbart lenger.

Når man permanent mister tilgang til cdkeyen sin ved cheating og bruk av 3. parts software har det en fantastisk avskrekkende effekt som gjør at pakket holder seg unna.

Og ja, det er mange som vil cheate bare for å få achievements. Det heter e-penis, og går på samme tingen som at man vil ha god stats, kule portretter og whatnot. Alltid kult å skille seg ut fra mengden, og også kult å late som om man bedre enn man egentlig er.

En ting til: EULA ER en juridisk bindende kontrakt inngått mellom produsenten av spillet og den som installerer spillet (og som deretter er ansvarlig for at spillet blir brukt på avtalt måte). Bryter du reglene, er kontrakten brutt, og blizzard kan stoppe tilgangen. Du har selvfølgelig cden og coveret som du kan gjøre hva du vil med videre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

At du ikke bryr deg om Achievements og derimot synes det er greit at folk jukser seg til det får være din sak.

Det er folk som utelukkende spiller spillet for Achievements. Selv har jeg en egen konto som bare er til Achievements og tulling i Bronzeleague.

Analogien din er forresten helt feil. Det riktige ville lbitt å sammenligne med å leie en bil for et år, og deretter klage på at den etter en måned blir trukket tilbake etter at du har lakkert den om til en annen farge, for hvem bryr seg vel om fargen?

Å se på singleplayer som "leing" er sånn jeg ser det ikke i hehold til lovverket. Folk får gjerne kose seg med schievments, men hvorfor i alle dager skal du bry deg om andres achievments? Er det virkelig så viktig for deg at det ikke finnes mennesker som har en ufortjent achievment at du forsvarer å ødelegge spillet de har betalt for uten noe saklig forvarsel? Hvorfor er det så viktig for deg hvordan andre oppnår sine achievments? Skal de bannes for å bruke taktikker som utnytter svak ai også? Eller hva med å låne en save fra en kamerat?

AtW

Hvem i alle dager bryr seg om achievments?

TONNEVIS av folk. Inkludert meg selv. Synes det er gøy og streve litt for å få kule portretter, dekals og liknende. Ville vært helt bortkastet hvis alle bare skulle hacke seg til det.

Så fint for deg, du har fortsatt muligheten til å streve deg fram til kule protretter eller dekals. Om den eneste grunnen til at du gjør det er at andre ikke har samme portraits, så ville jeg revurdert prioriteringene mine, og i det aller minste latt være å støtte å ødelegge folks eiendom fordi du ikke liker at de ikke strever like mye.

AtW

Synes det er bra de gjør klart helt fra starten av at de ikke godtar noe BS. Spilte wc3 aktivt i 7-8 år, men på slutten var det så mye forskjellige hacks at det ikke var spillbart lenger.

Når man permanent mister tilgang til cdkeyen sin ved cheating og bruk av 3. parts software har det en fantastisk avskrekkende effekt som gjør at pakket holder seg unna.

Og ja, det er mange som vil cheate bare for å få achievements. Det heter e-penis, og går på samme tingen som at man vil ha god stats, kule portretter og whatnot. Alltid kult å skille seg ut fra mengden, og også kult å late som om man bedre enn man egentlig er.

En ting til: EULA ER en juridisk bindende kontrakt inngått mellom produsenten av spillet og den som installerer spillet (og som deretter er ansvarlig for at spillet blir brukt på avtalt måte). Bryter du reglene, er kontrakten brutt, og blizzard kan stoppe tilgangen. Du har selvfølgelig cden og coveret som du kan gjøre hva du vil med videre :)

Er det noe som ihvertfall ikke er klart, så er det at EULAen er juridisk bindene. Ellers er det vel folk som er så veldig opptatt av at andre ikke får de samme achievmentsene som de selv som er mest opptatt av e-penis. Og de er tilsynelatende villig til å ødelegge folks spill for å booste den.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Singleplayer foregår på battle.net kontoen, en konto du har akseptert at du ikke eier.

Du må skjønnte det at det ikke bryter med noe som helst av lover og rettigheter. Jeg kan gi deg en sammenligning og si at du betaler for en konsertbilett, men du kan likevel bli kastet ut av konsertlokalet før konstarten har begynt om du bryter rettningslinjene de har satt ned for oppførsel.

Å be folk revurdere prioriteringene sine fordi de gjør noe på spillet du ikke ser poenget med selv blir for lavt.

Jeg ser for eksempel ikke overhodet poenget med customgames, men jeg sitter ikke her i tråden og nedsnakker folk som utelukkende spiller customgames.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...