slinger1 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hei, jeg skal splitte en Cat5-kabel (skjult i vegg) mellom router og ny dobbelkontakt (fra ClasOhlson). Jeg har delt kabelen i fire par og koblet etter B-standard, til to RJ-45-plugger mot router. I den andre enden, mot dobbelkontakten, har jeg plassert lederne/parene i 1,2,3 og 6, men disse er fysisk plassert annerledes i kontakten enn i RJ-pluggene. Jeg får ikke kontakt med router, og routeren lyser heller ikke på de to LAN-punktene. Siden 1,2,3 og 6 er kontaktpunktene, men er fysisk ulikt plassert; er det her feilen ligger? Tenker at en kabel mellom dobbelkontakt og PC, som har 1-8 plassert kronologisk, må få feil pga dobbelkontakten har plassert 1,2,3 og 6 mer i senter (sett fra venstre mot høyre)? Noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Multimeter? eller får du ikke tak i begge ender? Jeg ble lei av feilsøking så kjøpte meg en kabeltester til 100kr på ClasOhlson. Aldri feilsøkt siden. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Må ærlig innrømme at eg ikkje vart heilt klok på kva du meinte... Uansett, ein slik nettverkstestar kan nok hjelpe deg godt på veg. Har samme typen sjøl, og den fungerer heilt flott! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå