Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prisoverslag på Audi A3 2000-modell?

Faxfinn

Anbefalte innlegg

Hei forum,

skal selge min Audi A3, og lurer på hva dere mener bilen min er verdt.

- 3-dørs

- 69.500 km

- 1,6L 102 HK

- Manuell girkasse

- Komplett servicehistorikk

Ellers er det en av de "kjipe" utstyrsvariantene, altså ikke takluke, aircondition eller fjernstyrt sentrallås. Elektriske vindu og speiler er selvfølgelig på plass.

Betalte 90.000 for bilen for nokså nøyaktig 2 år siden. Kjøpte bilen på dødsbo, og den var da kjørt knapt 40.000 km.

Det som kanskje kan få bilen til å synke i verdi er noen kosmetiske ting. Den har ett styggt hakk i venstre døren som kom etter at bilen hadde stått parkert på IKEA, og har også en bulk i overgangen mellom skjerm og dør på høyre side etter en kar som brøt vikeplikten og sneiet i bilen før han stakk av.

Med tanke på hva disse bilene ligger ute for på Finn.no tror jeg selv at den burde gå for 80.000.

Er forumet enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mer reel pris er vell rundt 65-70k tror jeg sånn ca.

Det som trekker ned er alder, motor (liten motor) og kosmetikkskade

Det som trekker opp igjen er at den har gått VELDIG lite iforhold til alder som er positivt.

Dette er bare min mening etter å ha søkt gjennom en del A3 på nettet.

Lenke til kommentar

Jeg tror at mangel på AC og at den er 3-dørs trekker ned. 1.6 motoren duger fint i A3 i Norge. Dessuten er 1.6 billig å forsikre og rimelige deler.

-Et paradoks er at Audi ønsket å bare levere 3-dørs utgave av A3en. Men markedet krevde 5-dørs. Jeg personlig syns at A3 som 5-dørs ikke er noen skikkelig A3.

Farge har også mye å si. Sort er mer lettsolgt en en gul.

Lenke til kommentar

5-dørs er helt klart mer lettsolgt i Norge.

Jeg ser f. eks i Storbritannia, der har "alle" 3-dørs. Faktisk er 3 dørs så vanlig at de som har 5 dørs ser på bilene sine som sjeldne.

Jeg solgte min 97 A3 1.8 for 50 000 for ca et år siden. Den hadde gått 230 000km. Den hadde sportspakken med automatisk klimaanlegg.

Som vivastar sier, er ca 60 000 - 70 000 en ok pris for denne, men det betyr ikke at prisen i annonsen kan være litt høyere, det er jo alltid lov å prøve seg.

De kosmetiske skadene du hadde på bilen høres dyre ut, så det trekker en god del ned.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

5-dørs er helt klart mer lettsolgt i Norge.

Jeg ser f. eks i Storbritannia, der har "alle" 3-dørs. Faktisk er 3 dørs så vanlig at de som har 5 dørs ser på bilene sine som sjeldne.

Jeg solgte min 97 A3 1.8 for 50 000 for ca et år siden. Den hadde gått 230 000km. Den hadde sportspakken med automatisk klimaanlegg.

Som vivastar sier, er ca 60 000 - 70 000 en ok pris for denne, men det betyr ikke at prisen i annonsen kan være litt høyere, det er jo alltid lov å prøve seg.

De kosmetiske skadene du hadde på bilen høres dyre ut, så det trekker en god del ned.

En lite tips når du skal legge ut bilen for salg til privatpersoner er å prise den ca 10k høyere enn det du forventer å få, fordi mange pruter nå til dags på bruktbiler, å hvem vet, plutselig får du en kjøper som ikke pruter og da har du fått litt mer enn forventet.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Sjekk =106111101&vcx1=1341&vcx2=1341&pc[0]=108100100&pos[108100100]=00000000000000001000"]denne linken

Brukte dører går for rundt 1000 kroner. Kanskje er du heldig og finner en i riktig farge.

Her er en grå dør

Lykke til!

Takk for nydelig link! Var masse interessant på den bildelsdatabasen. Er redd jeg også trenger ny skjerm på venstreside, men så ut som både dør og skjerm kunne fikses for ca 1500 kroner der. Litt egeninnsats så skulle det være bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...