Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir kald når jeg spiser frokost. Hvorfor?

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann.

Når jeg spiser frokost (det er ca det samme om klokka er halv åtte eller halv tolv, men gjerne litt verre når jeg spiser tidlig) blir jeg veldig kald. Jeg opplever ikke dette ved spising senere på dagen (kanskje til en viss grad, men det er langt fra irriterende (som det er på morningen)). Jeg har hørt at når man spiser og magesekken begynner å jobbe så vil blodet forsvinne fra armer og bein for å hjelpe til på en eller annen måte og dette er jo en naturlig grunn til å bli litt kjølig. Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg blir fryktelig kald, selv nå hvor det er rundt 15 grader ute om morgenen. Og selv fullt påkledd sitter jeg med teppe over meg når jeg spiser frokost. Jeg pleier også å ta meg en kopp kaffe for å få litt varme gjennom den og det hjelper vel til en viss grad.

En annen grunn til at jeg synes dette er litt rart er fordi jeg egentlig ikke er en person som fryser lett. Jeg kan sitte i t-skjorte hjemme i stua med vinduet åpent og dama kan sitte med stor genser og tøfler og klage på at det er kaldt. Men når det er frokosttid er plutselig rollene helt reversert.

Har noen en god forklaring? Er det flere som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sover du veldig lenge? Har du åpent vindu når du sover? Som du nevner, mulig at kroppen får litt sjokk når den får mat at den hast-starter forbrenningen noe som gjør at du blir kald.

Har du prøvd å spise litt senere, bevege deg litt ekstra før mat, spise varm mat, ta en dusj først?

Lenke til kommentar

Sover du veldig lenge? Har du åpent vindu når du sover? Som du nevner, mulig at kroppen får litt sjokk når den får mat at den hast-starter forbrenningen noe som gjør at du blir kald.

Har du prøvd å spise litt senere, bevege deg litt ekstra før mat, spise varm mat, ta en dusj først?

Jeg sover stort sett ca. 7-8t. Prøver å få til 8. Jeg har faktisk tatt litt push-ups før jeg har spist noen ganger, men det er ikke det jeg har mest lyst til å gjøre tidlig på morgenen :p Men det hjelper litt. Jeg har ikke noe vindu åpent på soverommet for det er noen luftelukker der som slipper inn mer enn nok luft (så det er noe kjølig på rommet faktisk (jeg hadde f. eks ikke noe "problemer" med dette i sommer da det var rimelig varmt til tider)). Stort sett er jeg litt kjølig når jeg våkner, men om jeg har litt god tid og kanskje venter opptil en time med å spise frokost så blir jeg ikke ordentlig kald før jeg begynner å spise. Å dusje på morningen er dessverre ingen god ide for meg for det fører bare til at jeg "ikke kommer meg ut" av dusjen pga at jeg er litt kjølig.

Kan det ha noe med at jeg har relativt høy forbrenning? Stort sett legger jeg meg litt småsulten for etter å ha spist middag i 19-20-tiden gidder jeg sjelden å spise noe mer før jeg legger meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...