Gå til innhold

Skjermkort med HDMI, men ingen lyd? Windows 7

Magnusha

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en HP compaq DC7800p datamaskin. Tenkte å bruke denne til å spille av litt filmer og div til tven via HDMI kabel. Har et MSI Geforce 8600GT med en HDMI- og en DVI utgang. Tenkte å bruke HDMI utgangen til å spille av både lyd og bilde til reciveren min. Problemet er at jeg kun får bilde ikke lyd. Har installert skjermkortdriveren fra geforce, men ga ikke noe lyd denne heller. Når jeg går på avspilling på lydinnstillingene får jeg ikke valget til å velge digital HDMI lyd, kun interne høyttalere i pcen.

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i enhetsbehandlingen at det er to drivere som ikke er funnet. Aner ikke hva det kan være. Kan det være noe med lyddriveren der? Hvordan finner jeg ut hva det er? Legger ved bilder fra skjermkort programvaren. der står det at lyd skal være aktivert, men det er den ikke.

post-34800-1286888445,5736_thumb.png

post-34800-1286888760,7314_thumb.png

post-34800-1286888874,0226_thumb.png

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

Mener du internt i hardwaren? På utgangen på skjermkortet der det kun DVI og HDMI kontakt. Men Windows 7 sier at jeg ikke har lydkort i det hele tatt. Det er en rød x på høyttalererikonet, trykker jeg på den får jeg beskjed om "forsøker å reparere problemet"

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Fulgte en med mitt GeForce GTX 280 i sin tid... Men dette kortet er dødt og returnert.

Men det er enkelte som selger de, finnes i allefall på Ebay, men jeg kommer ikke på navnet her ifarten, mistenker det var noe med SPDIF men ta dette med 5-6 saltbiler fra Statens Saltvesen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...