corsa91 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hei Jeg lurer på om man kan bruke pcen som server og som vanlig pc. Evt. så har jeg så har jeg en ekstern harddisk som jeg kan bruke. Er det mulig å få den til å fungere som server.Pcen er alltid på. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det er mulig å få en hvilken som helst PC til å være en server. Spørsmålet er vel hva slags server du ønsker å kjøre. (Webserver, databaseserver, filserver/ftp-server, mailserver osv) Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Det er mulig å få en hvilken som helst PC til å være en server. Spørsmålet er vel hva slags server du ønsker å kjøre. (Webserver, databaseserver, filserver/ftp-server, mailserver osv) Skal bruke det som webserver. Jeg har en side men alle filene skal ligge på serveren slikt at når jeg logger inn så har jeg tilgang. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Da er det vel bare å velge seg et serverprogram og kjøre i vei. Jeg skjønte ikke helt forklaringen din med side/filer/tilgang, men det er jo abre å forsøke og se hvor langt du kommer. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Da er det vel bare å velge seg et serverprogram og kjøre i vei. Jeg skjønte ikke helt forklaringen din med side/filer/tilgang, men det er jo abre å forsøke og se hvor langt du kommer. Hvilken server program?. Går det an å bruke en pc som server og som vanlig pc samtidig?. Feksempel så driver jeg med andre ting mens en del blir brukt som server. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det gjør det. Det blir akkurat som å kjøre 2 programmer samtidig, begge vil ha ressursene, men dersom PCen er kraftig nok og du ikke kjører allverdens med programmer så bør det gå greit. Av webservere er det vel Apache som er blant de mest brukte, men finnes vel sikker andre små raske oppsett. Hvis du er helt blank ville jeg søkt og lest litt, feks her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article554386.ece Lenke til kommentar
Zenil Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei Jeg lurer på om man kan bruke pcen som server og som vanlig pc. Evt. så har jeg så har jeg en ekstern harddisk som jeg kan bruke. Er det mulig å få den til å fungere som server.Pcen er alltid på. Nei, dette bør du ikke kaste bort tiden din på Høres ikke fornuftig ut å bruke en bærbar til server. Disse maskinene vil ikke tåle belastning som er server vil gi. Bruk den heller til noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå