abene Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Majoriteten av Twitter-meldinger får ingen reaksjon. Les mer Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Er det jeg sier hele tiden.. Twitter er for selskaper eller fjortis"kjendisbloggere som vil ha oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jau. Har i grunnen aldri fulgt med på en eneste Twitter-"tråd" selv. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Nå er vel hele cluet met tweets at de skal bli lest da. Har selv lest en haug med tweets fra utviklere og den slags, men har aldri videresendt en eneste en. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Trenger man virkelig svar på alt som blir lagt ut? Som nevnt, mange av de er fra bedrifter og kjente ansikt/organisasjoner som bruker det i PR-sammenheng. For de som forteller når de legger seg eller lager mat, WHO CARES?! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Twitter er bra for selskaper som poster nyheter og andre ting noen faktisk bryr seg om. Privatpersoner som bruker det om seg selv er så trist som det kan få blitt... Som facebook egentlig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg skjønner ikke helt problematiseringen her. Jo færre meldinger som blir reagert på og sendt videre jo tøffere blir "kravene" til kvaliteten. Liten prosentandel betyr altså høy kvalitet på det som blir reagert på. På facebook er det litt annerledes. Det tror jeg prosenten er langt høyere og dermed blir det høyere andel "spam" som blir videresendt. 2 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Folk må gjerne tvittre meg midt i feisboka. Kunne vanskelig brydd meg mindre om trivia og kanaler med negativ SNR. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Bruker kun Twitter som en feeder til nettserverene mine! Det er greit å melde fra om nedetider eller status på hjemmesiden via en Twitter-feeder. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 @gavekort: blir som en offentlig Growl notifikasjon da. hehe er jo mange som bruker Growl til å bli informert om server status også. får jo Growl til iPhone også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Twitter, barker, growler, rauter. Det er det samme hva jeg bruker, bare den gjør jobben sin. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Er det jeg sier hele tiden.. Twitter er for selskaper eller fjortis"kjendisbloggere som vil ha oppmerksomhet. Hvilken artikkel leste du egentlig? For det er vel over hodet ikke det som er konklusjonen. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Som veldig mange andre, så bruker jeg Twitter som en kilde til informasjon, ikke som et sted for å lire av meg diverse svada (det gjør jeg jo her!). Dermed så blir det helt uinteressant med en slik undersøkelse. Hvor mange er det som sender brev, epost eller ringer TV2 etter at de har sendt en nyhetssak? Sikkert ikke mange, men det betyr jo ikke at folk ikke bryr seg om saken. Selv om det er mer lettvint å svare på eller videreformidle en twitter-melding, så er det strengt tatt ikke nødvendig å gjøre dette hver gang. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Twitter faller mellom for mage stoler spør du meg. Det finnes liksom et bedre alternativ uansett hva man håper og få ut av å bruke Twitter. Tipper det flopper og dør i løpet av et par år. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Her var det mange som ikke har brukt Twitter i mer enn to sekunder ser jeg. Jeg bruker Twitter både til å få informasjon (i form av lenker til interessante artikler), dele informasjon, meningsutbrudd og meningsutvekslinger med en variert gruppe mennesker. Og av og til så deler jeg trivielle betraktninger og observasjoner også. Håper det ikke gjør meg til en fjortiss. 2 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Først: For mager artikkel, dette sier veldig lite annet enn å sette konkrete tall på noe som har vært åpenbart siden dag 1 av twitter. Det med sansynligheten for at det aldri kommer noen respons om det ikke har kommet innen 1 time var egentlig fint å få bekreftet (har hatt mistanke). Om man hadde tatt med hvilke brukere og hva slags tema som blir svart på på og videresendt illustrert med grafer, søylediagrammer eller kakediagrammer og en medfølgende analyse av dette hadde jeg gitt mange tomler opp, men slik som denne artikkelen er nå får den et "meh." Som normalt for artikler på 1 side på HW.no er responstråden mer interresant enn artikkelen. Jeg har selv ikke twitter, enda, men vurderer det for å få korte informasjonsbiter og linker fra produsenter eller selskaper jeg følger med på. Om Simen1, Anders Jensen, og et par andre her har Twitter konto vil jeg bli tilhenger der med en gang Endret 12. oktober 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Twitter er strålende! Brukt det i over et år, det er utrolig hyggelig nettsamfunn med stor kunnskap og meget mange hyggelig meningsfeller og fiender. Og si at det kun blir brukt av "fjortisser" viser at man har liten eller ingen kunnskap om ha Twitter er eller handler om. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Twitter er strålende! Brukt det i over et år, det er utrolig hyggelig nettsamfunn med stor kunnskap og meget mange hyggelig meningsfeller og fiender. Og si at det kun blir brukt av "fjortisser" viser at man har liten eller ingen kunnskap om ha Twitter er eller handler om. Twitret ganske aktivt i den perioden twitter kom ut. rundt 1000 tweets, det du beskriver stemmer til en viss grad. Til jeg fant ut at de aller fleste bare vil promotere seg selv. Godt hende mye har endret seg nå, men tviler. Nå er jeg bare innom twitter 2-3 ganger i uken for å lese hva som er nytt hos de jeg follower (selskaper osv.) Men mesteparten av de nyhetene får jeg på facebook uansett av samme selskaper / personer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Blir ofte smak og behag. Perosnlig kan jeg ikke fordra Facebook og vil ikke bruke denne. Mens andre har det slik med Twitter og sverger til Facebook. Hva angår Twitter har du helt korrekt i at det er mange bedriftskonti som ønsker å reklame for seg og sine tjenester. Men disse trenger man aldeles ikke å følge eller å bruke tid på om man ikke ønsker så. De aller fleste konti på Twitter er privatpersoner som ønsker å delta på forskjellige plan. Nå skal det sies at Twitter har eksplodert hva angår brukere de siste årene (og det siste spesielt), det var langt mindre kvittere fra Norge for noen år siden. Men nå er vi en av de mest aktive nasjonene på Twitter i Europa. Twitter er gøy! Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 twitter er da virkerlig ikke laget som en chat.. jeg bruker det istedet for RSS. News travels faster on twitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå