k-h-s Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Utstyr jeg har nå: Canon 550D med batterigrep.To batterier, div minnekort og . canon efs 18-55 3,5-5,6IS, canon ef 50mm f1.8 og canon 70-200mm f2.8L. Utsyr jeg kommer til å kjøpe inn med tida Regntrekk(er i bestillin på ebay) En god monopod.(bestilles om en ukes tid) En ny normalzoom for å bytte ut den jeg allerede har.(tenkte på noe slik somt tamaron 17-70 kanskje) Et sigma 105 mm macro er også under tanke på innkjøp. En blitz blir også kjøpt inn. Med tanke på at jeg har noe nå og vil invistere i mer med tiden så ønsker jeg en bagg/sekk jeg kan ha fremover. Allerhelst en sekk eller noe jeg kan ha på ryggen, ikke noe glad i sånne side vesker etc. Jeg kommer til å ha den med på fly så vil gjærne hatt litt plass til perosnlige eindeler slik som en genser/jakke også i sekken. Har dere noen sekker eller lignende som kan passe til dette utstyret som er og kan investeres i? Trenger ingen hel proff sekk, men en som jeg får greit plass til det i. Har kunn en liten bakk nå, og den er passe til kamera med lite objektiv. Jeg øsnker ikke å bruke mer en 1500kr på sekken. Allerhelst rundt 1000kr. Jeg tenkte litt på noe alla denne : http://www.thinktankphoto.com/products/airport-ultralight-backpack.aspx Lenke til kommentar
Marjhia Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Har du tittet på Lowepro? Jeg er under innkjøp av sekk selv, og har tittet på denne, samt lillebroren som heter Fastpack 250. Usikker på hvordan det er med stativ på dem da.. Edit: Altså henge stativ på sekken, regner med det er det du vil.. Endret 12. oktober 2010 av Marjhia Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 hørt mye bra om flipside 300 også, den ser også bra ut nederst på denne siden ser du hva han har oppi : http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=445678&highlight=flipside+300 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Flipside 300 er en veldig fin sekk. Eneste ulempe er at det ikke er noe fornuftig lomme for en ekstra genser e.l. Du kan ta en titt på Cambags.com og se om du finner noe passende. Jeg tror ikke Thinktank sekken, som du linker til, er veldig komfortabel over lengre tid. Den ser ikke slik ut ihvertfall. Endret 12. oktober 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Takk, har ikke tid å se nå men skal se litt på det dere har sagt. Ja, syntes den så litt klumpete ut å ha på seg. Jeg bryr meg ikke mye om utseende på sekken med funksjonalitet etc. Jeg har i dag et litt eldre statvi. Pappa sitt gamle stativ. Det er egentlig et videostativ tror jeg men funker jo greit med kamera også. Er veldig stort og tnugt, er vell 3 kg elns. Men utrolig stabilt. Har tenkt til å kjøpe en monopod som jeg kan ha med på fotball kamper. Både bruk når jeg sitter, og hvis jeg får en lang nok så jeg kan bruke når jeg står. Er 190 så kan være vanskelig kanskje? Hvis det kan være en fin løsning å ha med et stativ på sekken haddde det vært fint, men ikke et must. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Fastpack 350 likte jeg egentlig. Den får plass til det jeg har nå + evnt nye ting. I tilegg har den et rom der jeg kan legge andre ting hvis jeg vil ha med det. Men hvor er regntrekket? Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Mest sannsynlig følger det ikke regntrekk med denne sekken. Alle Lowepros modeller med regntrekk er merket "AW" (All Weather), f.eks Lowepro Slingshot 200 AW. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) http://www.cambags.com/bag-type/backpacks/lowepro-backpack-bags/item/46-lowepro-flipside-400-aw.html Flipside 400 AW blir jo sånn ca alt jeg vil ha kanskje? Den har regntrekk, monopod feste og nok av plass. Den har ikke eget rom for egene ting, men kan jo lage meg et rom i sekken til dette. For sekken er jo såpass stor. Får vell plass til en jakke elns i sekken. Hva tror dere om den løsningen? Blir det veldig stort og mye? Endret 12. oktober 2010 av k-h-s Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Personlig er jeg utrolig glad i min Lowepro primus minimus AW, som (bortsett fra deg morsomme navnet) er todelt. Fotorommet er stort nok til at jeg får plass til 50D m. batterigrep og Canon 70-200mm f/4 påmontert, samt canon 17-55mm og canon 10-22mm pluss litt småsnacks. I det øvrige rommet er det god plass til utstyr for en god dagstur, f.eks. et ekstra skift/jakke/etc. Skal man derimot på en kortere tur men vil ha med mer fotoutstyr pleier jeg selv å bruke dette rommet til blitz, øvrige objektiver i softcase etc. Sekken har også et godt stativfeste, regntrekk, utvendige lommer i strikkmateriale og er god å bære. Sekken har åpning inn til kamerarommet inn mot ryggen (så ingen kan plukke med seg yndlingsoptikken mens du står i rulletrappen på et kjøpesenter i Beijing), samt en sideåpning for kjapp adgang til kamerahuset (med en glidelås du kan gjemme for å hindre uønsket besøk også her). Endret 12. oktober 2010 av Caliber Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Jeg tror jeg går for fliside 400 aw jeg. Den har plass til utstyr, kan få med en jakke inne i samme rom som utstyr. Den har stativfeste og regntrek. Tar å ser om fotovideo får noen tilbudd på denne, de har jo messe nå til uka. Så tenkt å ta en tur innom de å se på strl på den Endret 13. oktober 2010 av k-h-s Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Skal til fotovideo nå. Ser på flippside 300 og 400. Fastpack serien og compu worwer aw serien. Tar en titt på street walker også. Er street walker som er min favoritt, med regntrekk og stativ plass og plass til ekstra ting. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg fikk Lowepro Fastpack 250 igår, og er veldig fornøyd! Har plass til bærbar-pc, kamera med diverse utstyr, og litt andre småting! ~ Mortis Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg så på alle sammen, men streetwalker var den eneste som jeg likte. Så går for denn nå til uka. Er 20% på den Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Da var Street Walker proo bestiit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå