voidDraw() Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hei! Har en Acer Aspire 5920G, og jeg vurderer sterkt å installere Linux Mint som hovedoperativsystem. Jeg prøvde ut Mint i Virtual PC 2008 og jeg likte det veldig godt. Jeg tror dette vil dekke mine behov som bare er internett og HD avspilling. Men hvordan er det med drivere og slikt til Linux, hvordan skal man installere programvaren når den er lastet ned? Vil drivere til denne pcen fungere greit? VLC finnes til Linux har jeg sett. Hvordan legger jeg inn dette? Så det som jeg trenger drivere til blir vel: - Nettverkskort med w/lan - Skjermkort - USB Trenger ikke drivere til kortleseren. Spesifikasjoner til pcen: Operativsystem: Windows Vista Home Premium Prosessor: Intel Core 2 Duo T5550 Minne: 2048 MB Harddisk : 250 GB Skjerm: 15,4" Acer Crystal Bright Grafikk: nVidia GeForce 8600-GS 256MB DVD brenner CrystalEye 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD) WLAN 802.11g Integrert 10/100/1000 Gigabitnettverkskort mvh MB Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Last ned og lag deg en bootbar USB-minnepenn (finner guide på nettet) så kan du teste ut systemet live uten å installere. Her vil du fort oppdage om alt i PC-en fungerer tilfredsstillende, noe sjansene er relativt store for. Linux er nemlig ganske rå på å støtte maskinvare ut av boksen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå