Gå til innhold

Mistet lappen, hva kan jeg forvente av bot?

Jobbmann

Anbefalte innlegg

Var uheldid og ble stoppet av UP med "police pilot"-eller noe.

De hadde målt meg til 119 i 80-sona. (Grensa for å miste er 116).

Jeg vet jeg det er min egen feil, så ikke gidd å poste om du bare skal være moral-politi!

Jeg har ikke noen andre uoverstemmelser med politiet og heller aldri tatt i noen fartskontroll, om dette teller "positivt".

Jeg godttok alt på stedet, for at ting skulle løse seg raskere og virke "formildende", som politimannen kalte det. Var dette dumt?

I tillegg har jeg i ettertid tenkt på den lille "måle-saken" til politiet.

Der stod det såvidt jeg husker kun målestrekning i antall meter og gjennomsnittsfart.

Men ikke noen "dokumentasjon" om at det var min bil de hadde fulgt. Kanskuje litt sent nå, men har politiet noen annen dokumentasjon på den boksen som jeg ikke så? Eller er det rett og slett bare politiets ord om at de har målt meg med den boksen som holder?

Det var lett trafikk og oppholdsvær der jeg ble tatt.

Trafikken begynte å stoppe opp litt pga en bakke og trailere. Da det kom et ekstra felt, la jeg meg ut, og gassa på for å komme forbi. Etter bakken, og forbi trailere holdt jeg meg til trafikkflyten. Politimannen påpekte også dette, men jeg ble stoppet pga det var så tydelig at jeg kjørte raskt opp bakken :(

Jeg er i kategorien 3-5 mnd uten lappen og bot. Men er jeg nærmere 5mnd eller 3?

Sur og dyr lærepenge, og etter min menig en helt idiotisk sted å "ta folk på", men men, det er tross alt Norge :p

De skulle heller ha tatt han idioten som kjørte forbi folk både lovlig og ulovelig 45 min tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke skyt meg nå men tror ikke man får prikker når man mister lappen.

Prikkene er vel der for at hvis du kjører for fort mange ganger så mister du lappen til slutt og siden du hoppet over alle de stegene så vil jeg ikke tro du fikk noen prikker.

Politimannen som stoppet meg sa 3 mnd og jeg fikk den tilbake når tiden var over. Hva som skjer i ditt tillfelle har jeg ikke peiling på.

Om du var "dum" som godtok boten vet jeg ikke, jeg gjorde det samme og jeg ble tatt i 1 km over grensen hvor man mister lappen. Så jeg vil vel tro jeg var dummere enn deg som godtok boten.

Lenke til kommentar

Hva ble du "tatt" med?

Noen som har litt kunnskap om "beviset" de har med Police Pilot-saken?

Blir det lagret ved starten at det er min bil de følger?

Eller er det politimennenes ord som er "bevis" på at det er min bil de har målt?

Jeg får "dommen" i løpet av uka nå, så det er forsent å trekke tilbake tilståelsen for min del,

men kan være kjekt å vite for andre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...