frustrert??? Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Jeg avla i dag en oppkjøring. Følte det gikk kjempe bra, til og med bedre enn på kjøretimene. Da vi var ferdige skrev sensoren følgende: - ofte ikke god nok kjøretøybehandling, eksempler på dette er rattgrep ved sving ser på girspaken kløtsj før brems plassering venstrefot ofte plassering for langt til venstre Han sa det at dette gjorde at jeg ikke var trafikk sikker.. under kjøringen lagde jeg ingen farlige situasjoner, holdt meg på fartsgrensen, lå aldri så feil at dett var farlig for noen, ingen vikepliktsfeil. Jeg så heller ikke så mye på girspaken at jeg mistet kontroll på noen måte han nevnte kun dette tekniske, han sa INGENTING om kjøringen, fart, vikepliikt, trafikk etc.. er dette grunn nok for meg til å klage på at jeg ikke bestod? Endret 12. oktober 2010 av frustrert??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det høres ut som om du trenger litt mer trening før du prøver igjen. Ta med disse punktene til kjøreskolen din, og be om å øve spesielt på dette et par timer. Neste gang går det sikkert fint :-) Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Det som jeg syntes er litt rart er at kjørelæreren din ikke har kommentert(eller har han?) clutch før brems etc? Det er noe min kjørelærer kommenterte første kjøretimen jeg hadde. Og se på girspaken fikk jeg faktisk kjeft for å ha gjort en gang. Endret 12. oktober 2010 av xaco Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Høres ut som det er kjørelæreren din som ikke har gjort en god nok jobb her, ja. Husker selv at når jeg så på girspaken var dette noe jeg måtte legge av meg med en gang, og plassering i veibanen mente han var det aller viktigste- du skal ligge midt i veibanen, ikke for mye til høyre eller venstre. Å clutche inn før brems er også en dårlig uvane du burde prøve komme deg over. Høres ut som du er blitt feillært. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 I min mening så har du ikke noe å klage på. Alle punktene som kjørelærer kom med er etter min mening stryk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Klag på kjørelæreren din om h*n aldri har kommentert disse feilene. Sensoren har helt rett i å ikke gi deg lappen, dette er ganske grove feil. Kjøring er MYE mer enn bare det tekniske, såkalt kjøretøybehandling er minst like viktig som alt teknisk. Endret 12. oktober 2010 av aklla Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Høres ut som det er kjørelæreren din som ikke har gjort en god nok jobb her, ja. Husker selv at når jeg så på girspaken var dette noe jeg måtte legge av meg med en gang, og plassering i veibanen mente han var det aller viktigste- du skal ligge midt i veibanen, ikke for mye til høyre eller venstre. Å clutche inn før brems er også en dårlig uvane du burde prøve komme deg over. Høres ut som du er blitt feillært. Clutch før brems kommer vel an på situasjonen? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Høres ut som det er kjørelæreren din som ikke har gjort en god nok jobb her, ja. Husker selv at når jeg så på girspaken var dette noe jeg måtte legge av meg med en gang, og plassering i veibanen mente han var det aller viktigste- du skal ligge midt i veibanen, ikke for mye til høyre eller venstre. Å clutche inn før brems er også en dårlig uvane du burde prøve komme deg over. Høres ut som du er blitt feillært. Clutch før brems kommer vel an på situasjonen? Sant, sant. Men typiske uvaner relatert til det, tenkte jeg på da. Å alltid tråkke inn clutchpedalen, så brems når bilen foran bremser litt, ellers tråkke inn clutch, så brems om du kommer litt for fort inn i en sving eller rundkjøring etc. Da kan det skape farlige situasjoner. Om du kommer inn i en rundkjøring med clutchpedalen inne, og en bil kommer i større fart fra siden, da har du ikke samme sjansen til å gi litt gass for å hindre ulykke, Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Clutch før brems kommer vel an på situasjonen? Føreren og vel, personlig girer jeg ned og bruker motorbremsen før jeg bremser. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Du har ikke klagerett over sensors skjønnsmessige (løpende) vurdering. Dersom avslaget er ulovlig eller har karakter av usaklig forskjellsbehandling / myndighetsmisbruk er dette forhold som kan påklages, men jeg ser for min del ingen holdepunkter for dette. 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Høres ut som det er kjørelæreren din som ikke har gjort en god nok jobb her, ja. Husker selv at når jeg så på girspaken var dette noe jeg måtte legge av meg med en gang, og plassering i veibanen mente han var det aller viktigste- du skal ligge midt i veibanen, ikke for mye til høyre eller venstre. Å clutche inn før brems er også en dårlig uvane du burde prøve komme deg over. Høres ut som du er blitt feillært. Clutch før brems kommer vel an på situasjonen? Hva slags situasjon snakker du om da? Aldri kommet i en sånn en. Ikke som jeg kommer på akkurat nå. *tenker* Endret 14. oktober 2010 av Andzel Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvis man virkelig føler at oppkjøringen gikk "kjempebra", er man kanskje ikke så selvkritisk som man burde være før man får førerkort. 3 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg har selv fått smekk for bruk av klutsj før brems (senest idag ). Kjørelæreren la opp til at hvilken pedal ville jeg brukt først hvis et barn kom løpende ut på veien? Hadde jeg brukt klutsjen ville jo bilen skutt rett frem. Har også fått kommentar på rattgrepet mitt. D: Men det kommer seg sikkert. :] Endret 14. oktober 2010 av Ahnjo Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ganske rart at kjørelæreren din har latt deg gå opp til førerprøve, når du ligger på det nivået . Det er han du burde klaget på. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Angående rekkefølgen for clutch og brems; who cares, så lenge kjøretøyet stopper i tide? EDIT: For min egen del har jeg ofte ved en kontrollert nedbremsing giret ned før jeg bruker bremsepedalen, og bruker så motorbrems og pedalbrems samtidig. Dette gir meget god bremseeffekt, men er muligens en manøver som krever noe trening. Endret 16. oktober 2010 av tor_erik Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Er mye tryggere å bremse skikkelig, derfor winer dem om rekkefølgen. Du merker det lett når det er glatt på veien hva som er riktig. Det med motorbrems som du nevner er skikkelig fyfy sa kjørelæreren min. Endret 16. oktober 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Motorbrems er ikke fyfy. Dette er anbefalt for å få motoren til å hjelpe med nedbremsinga, og for å slite mindre på bremsene. Når dette er sagt, må du nødbremse for en hindring, så tråkker du bremsen i bånn. Du fikler ikke med gir og clutch for å få motorbrems i en sånn situasjon, med mindre du er dreven på dette. Personlig bremser jeg veldig lite, og bruker motorbrems ved alle mulige anledninger. 1 Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det med motorbrems som du nevner er skikkelig fyfy sa kjørelæreren min. Fått kontra-ordre der av både kjørelærern og sensoren. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Nå sa jeg motorbrems som han nevnte det, altså inn mot kryss og rundkjøringer. Brems ned i det giret du ligger i, så skifter du gir. Motorbrems i lang nedoverbakker er en selvfølge. Endret 17. oktober 2010 av dotten☻ Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Motorbrems er ikke fyfy. Dette er anbefalt for å få motoren til å hjelpe med nedbremsinga, og for å slite mindre på bremsene. Når dette er sagt, må du nødbremse for en hindring, så tråkker du bremsen i bånn. Du fikler ikke med gir og clutch for å få motorbrems i en sånn situasjon, med mindre du er dreven på dette. Personlig bremser jeg veldig lite, og bruker motorbrems ved alle mulige anledninger. Lyser bremselyset ved motorbrems da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå