Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bærbar vil ikke starte opp, skjermkort artifacts?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2 år gammel Asus F8Sn-B1 kjøpt i USA. Bærbaren har funka dårlig i det siste, i dag under surfing begynte skjermen å flimre plutselig og pc'en hengte seg, også restarta den av seg selv, ingen blåskjerm. Fikk kun startet den opp i sikkerhetsmodus, og dessuten skjermen delt opp i flere "ruter" når jeg er inne på Windows, muligens at skjermkortet er ødelagt? Vedlegger et bilde for å vise. Nå er det klin umulig å starte den opp, kommer ikke lenger til Windows loading før den henger seg opp. Hva er det som har skjedd med bærbaren min?

Bruker forøvrig Vista som fulgte med maskinen.

Endret av akira7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske typisk defekt skjermkort fra det jeg ser desverre.

Men det er enkelt å teste. Last ned ubuntu live (google det) som du kan boote direkte inn i fra CDen utne å gjøre noen permanente endringer (du går tilbake til normal etter reboot). Hvis skjermkortet plutselig fungerer der og fortsetter å fungere en stund (surf litt rundt på nettet mens du tester for eksempel eller last ned et gratis 3D spill for linux for å stresse det), så må det jo være noe annet enn fysisk hardware defekt og i værste tilfelle burde da en reinstall eller reparasjon eller bytte av drivere fungere.

Men som sagt - det SER typisk ut som en skjermkort defekt. Om du er innenfor 5 års reklamasjonsrett eller har garanti igjen på maskinen bør du benytte deg av en av de to etter du har bekreftet feilen via Ubuntu.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...