XuserX Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hei Har leid ei vps server, linux debian med plesk panel. PHP Version 5.2.6-1+lenny9 Tidligere hadde jeg hosting fra hostgator, problemet er at siden funket utmerket hos hostgator men når jeg flyttet over til ny server funker ikke kodingen på websiden sikkelig. <?php include"db.php"; if ($action == "") { $sql="SELECT URL FROM radiodb WHERE AD='$radio'"; $result=mysql_query($sql); $varmi=mysql_num_rows($result); if($varmi >0){ $data=mysql_fetch_assoc($result); $URL=$data['URL']; } else{ $sql="SELECT URL FROM radiodb WHERE AD='$radio'"; $result=mysql_query($sql); $data=mysql_fetch_assoc($result); $URL=$data['URL']; } } ?> Og brukte følgende metode til å vise data i siden <?=$URL?> Hva kan dette skyldes siden den ikke funker hos mitt server? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg tipper at short tags er slått av. Gå inn i php.ini, finn «short_open_tag = No» og bytt ut med «short_open_tag = Yes». Restart deretter apache med /etc/init.d/apache restart. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Jeg tipper at short tags er slått av. Gå inn i php.ini, finn «short_open_tag = No» og bytt ut med «short_open_tag = Yes». Restart deretter apache med /etc/init.d/apache restart. Sjekket php.ini den er allerede åpent. short_open_tag = On Edit: fant problemet, register_globals var vist off skiftet til on og nå funker det. Endret 12. oktober 2010 av XuserX Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 FYI angående register_globals: "This feature has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0. Relying on this feature is highly discouraged." Les mer om det her: http://php.net/manual/en/security.globals.php Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Som sagt, ikke bruk register_globals og IKKE bruke verdier fra form direkte i SQL spørringer. DET ER FYFY. Bruk enten mysql_escape_string(), eller lær deg PDO. Anbefaler uansett å lære deg PDO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå