EddieVanHalen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hallo. Er medlem i et band. Vi lurer på å kalle oss for "Codec Moment"... Saken er at codec egentlig burde vært "Kodak", siden det betyr noe... Men saken er... Må bandnavn kunne oversettes og bety noe??? Vi kunne jo egentlig hetet 93kmmvmsmmwfmme liksom??? Det er da lov? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 nei et bandnavn MÅ ikke direkte bety noe men det er vel vanlig at det representerer musikken til bandet eller noe som har en betydning for bandet på en eller annen måte Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Et bandnavn er jo bare et navn på et band, og kan dermed være hva-som-helst etter min mening.. Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Navnet behøver vel ikke ha noe med musikken å gjøre i det hele tatt, men hvis fem gamle kjerringer som spiller harpe kaller seg, Trygve and the Saxophone Boys, så blir det litt feil, kan man si. 1 Lenke til kommentar
Anarkhos Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) «Codec Moment» - eit bel i tid og rom då du innser at du har problem med kodeken til spelefilmen du nyst lasta ned ulovleg. Endret 12. oktober 2010 av Anarkhos Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det behøver ikke bety noe. Men det bør klinge bra. Spørs om det er mulig å finne noen ubrukte geniale bandnavn lenger. De er vel oppbrukt.. Lenke til kommentar
Wendelinho Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Fornavn Etternavn Mellomnavn Ellers foretrekker jeg; The Icebear-Kings Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg er ganske uenig og mener bandnavn bør bety noe. Ihvertfall for dere. Det viser at dere har visjoner med musikken deres. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 JA DE MÅ BETY NOE! Ellers kommer politiet. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Spørs om det er mulig å finne noen ubrukte geniale bandnavn lenger. De er vel oppbrukt.. Det sa de for 30 år siden og Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg er ganske uenig og mener bandnavn bør bety noe. Ihvertfall for dere. Det viser at dere har visjoner med musikken deres. Sier meg enig i dette. Yndlingsbandene mine, Dream Theater og Disturbed, har begge navn som rett og slett reflekterer musikken og budskapet i musikken deres. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 De fleste bandnavn betyr noe, men det kan jo være litt ymse hva de betyr: 1. Vi bor ved Frognerparken, og spiller skikkelig urban gangsta, så vi kaller oss "Daniel & Christoffer in da hood". 2. Men først spelte vi pønk. Musikken vår var så steinhard at mora til Petter sa vi måtte øve i garasjen istedet for i kjelleren. Da het vi "Rabies attack". 3. En gang på en fest så røyka vi nesten pot, det vil si at noen andre gjorde det og vi inhalerte lukta, så ble vir skikkelig psykedeliske assa. Så da fant Daniel på at vi kunne hete "Lucy in the sky with diamonds". Helt sykt liksom, bare kom til ham mens vi satt i parken etterpå og cool'a. 4. Så ble vi 17 og hadde den erfaringa, men visste ikke hva vi skulle spille lenger. Vi spelte gangsta asså, (hvorfor ellers skulle vi gå med solbriller og caps i november), men faren til Christoffer sa at hvis han ikke skulle bruke gitaren lenger så måtte lillebroren hans få arve den. Så vi lurte på om vi skulle spille psykedelisk fuzz-gangsta og døpe om bandet til "Lucy in da hood with rabies"... .... 15. Ja det var tider det, Daniel. Se her er annonsen vår i Akersposten: "Lørdag 23. november i TV-stuen på Lille Aker sykehjem: Gryta hennar mor! Hyggekveld med Daniel og Christoffer." Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå