Gå til innhold

Enkleste måte og overføre kontakter fra en x10 mini til en htc legend?


Etaten

Anbefalte innlegg

Overskriften sier egentlig det meste... Hva er den enkleste måten? Hadde endel kluss når jeg skulle overføre fra min SE C905 til x10 mini'n pga kontaktene heter noe annet når det gjelder smartpohones? Skulle det da bety at de heter det samme hos minien og legenden? All hjelp og bistand taes imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

? Beklager min uvitenhet, men åssen ordner en seg slik en da med tanke på kontakter og slikt? Trodde kanskje tele2's løsning kunne funke jeg, men de har utrolig nok ikke htc legend på sine lister over telefoner til tross for at det er der den er kjøpt... :/

Endret av Etaten
Lenke til kommentar

Android som er operativsystemet som er brukt både på x10 og HTC Legend er utviklet av google.

 

Når du legger inn detaljene om google kontoen din på telefonen (ikke påkrevd, men må nesten gjøres for å utnytte telefonen fullt ut) så vil telefonen automatisk synkronisere kontaktene dine opp mot google kontoen din. Dette vil si at alle kontakter du har i gmail vil bli lagt over på telefonen din, og alle kontakter du har på telefonen vil bli lagt over på gmail (google)

 

Når du deretter tar i bruk en ny Android telefon og legger inn google kontoen din, vil denne gjøre akkurat det samme og du vil få overført alle kontaktene dine til telefonen fra gmail (google)

 

Man kan selvfølgelig slå av denne funksjonaliteten, men den er så vidt meg bekjent slått på som standard på alle android telefoner forutsatt at du legger in google konto detaljer.

 

Alternativt så kan du ta i bruk en tredjeparts løsning slik som MyPhoneExplorer som du finner på http://www.fjsoft.at/en/

Da må du installere et program på telefonen fra market i tilleg med samme navn (gratis) og du kan synkronisere kontaktlisten din mot din egen PC og videre til en hvilken som helst annen android telefon. Men som sagt så får du dette gratis av google allerede bare ved å bruke en android telefon :)

 

Håper dette gjør det litt klarere.

Lenke til kommentar

? Beklager min uvitenhet, men åssen ordner en seg slik en da med tanke på kontakter og slikt? Trodde kanskje tele2's løsning kunne funke jeg, men de har utrolig nok ikke htc legend på sine lister over telefoner til tross for at det er der den er kjøpt... :/

 

Hei Etaten,

 

dersom det er Mobil Backup du tenker på, så støtter dessverre ikke denne Android og iPhone per dags dato. Dette jobbes det imidlertid med, men har foreløpig ingen informasjon om når dette er klart.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...