Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett VS Netshop

Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Ok, dette kommer sikkert litt for sent i og med dette innlegget er såpass gammelt, men du er klar over at hvis du bestiller gjennom firmaet til faren din så er du ikke dekket av forbrukerkjøpsloven, bare kjøpsloven. Da må du se langt etter 2/5 års reklamasjonsrett, angrefrist etc. Dvs du er mye dårligere stilt ved en reklamasjonssak. Du har kun produsentens garanti å stole på, vanligvis ikke mer enn ett år. Å handle kompliserte produkter gjennom firmaer for å spare litt mva er tullete, da det kan bli en dyrkjøpt erfaring hvis noe går galt!

Det er snakk om en pc mus, som jeg skal bruke.. Overlever den lengre enn et år er det et mirakel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte lett å se seg blind på pris.

Netshop er kjent for sin notorisk dårlige RMA behandling og prøver ofte å "lure" seg unna ved å skylde på brukerfeil o.l.

Husker at det var utallige stygge saker rundt RMA på strømforskyninger for noen år tilbake. Gjaldt vel Mist og Hiper (?) hvis jeg ikke husker feil. Mener å huske at Netshop fikk såpass mye juling bl.a. på dette forumet at de plutselig bråsnudde og endret praksisen totalt.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Ok, dette kommer sikkert litt for sent i og med dette innlegget er såpass gammelt, men du er klar over at hvis du bestiller gjennom firmaet til faren din så er du ikke dekket av forbrukerkjøpsloven, bare kjøpsloven. Da må du se langt etter 2/5 års reklamasjonsrett, angrefrist etc. Dvs du er mye dårligere stilt ved en reklamasjonssak. Du har kun produsentens garanti å stole på, vanligvis ikke mer enn ett år. Å handle kompliserte produkter gjennom firmaer for å spare litt mva er tullete, da det kan bli en dyrkjøpt erfaring hvis noe går galt!

Det er snakk om en pc mus, som jeg skal bruke.. Overlever den lengre enn et år er det et mirakel!

Skulle du ikke kjøpe en PC også da?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Skulle du ikke kjøpe en PC også da?

Den ble utsatt pga han fikk evt en billigere enn gjennom selve firmaet han jobber for.

Lenke til kommentar

Helvette, står fortsatt "frigjort for plukk", 4 dager etter bestilling. Må ha PC'en før BO releases.

Fått pc'n ? Jeg synes de har blitt utroooooooolig treige.... Har i alle de år bestilt varer hos de, men det gjør jeg desverre ikke flere ganger. Det tok de 2 uker å plukke varene, og deretter 3 dager å sende.. Ja jeg skjønner at det er flere som bestiller varer, og at de er blitt ganske store, men 2uker+3dager? Absolutt alle delene mine var på lager osv, så min erfaring med komplett idag = dårlig. Mulig de scorer bedre på "Vi er her også etter at du har kjøpt varen", noe jeg skal finne ut av nå som HK'et mitt har røket :)

Lenke til kommentar

Helvette, står fortsatt "frigjort for plukk", 4 dager etter bestilling. Må ha PC'en før BO releases.

Fått pc'n ? Jeg synes de har blitt utroooooooolig treige.... Har i alle de år bestilt varer hos de, men det gjør jeg desverre ikke flere ganger. Det tok de 2 uker å plukke varene, og deretter 3 dager å sende.. Ja jeg skjønner at det er flere som bestiller varer, og at de er blitt ganske store, men 2uker+3dager? Absolutt alle delene mine var på lager osv, så min erfaring med komplett idag = dårlig. Mulig de scorer bedre på "Vi er her også etter at du har kjøpt varen", noe jeg skal finne ut av nå som HK'et mitt har røket :)

Bestille varer er en ting, bestille en maskin som skal bygges av Komplett er en annen ting. Når du mener 3 dager å sende den, mener du da fra de hadde sendt til til du hadde den? I såfall hadde Komplett ingenting med det å gjøre, men Posten hadde ansvaret der.

2 ukar for bygging er nok litt lenge, men det står ca 5 virkedager å få maskinen bygget. Siden det er 5 virkedager i en uke så kan det fort ta to uker før pakken er sendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...