morgan_kane Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hei, Størrelsen på billene er sånn ca 1mm bred og 3-4 mm lange. Mistenkte lenge veggdyr, men uten synlige bitt og pga at bredden er mindre en 3mm og at kroppen ikke er flat så har jeg kanskje utelukket dette. Disse greiene jeg finner trives å krype rundt på gulvlistene rundt sengen min, og rundt skruvepulten min. Skrivepulten min grenser til kjøkkenet og på denne veggen har jeg i det siste funnet minst 3 slike biller krype på denne veggen. Ved senga mi er det krøpet ca 3-4 opp i sengehøyde. Ellers så er det masse som kryper rundt listene fra senga til skrivebordet. De ligner på disse bare at de er svarte http://www.uoguelph.ca/pdc/Factsheets/ImagesFactsheets/springtailentalb01.jpg[/image] er noen likheter på denne og. Dette fant jeg ved å søke på pantry bugs. Fant flere som lignet ved søk på pantry bugs. Så foresten at den ene hadde samme stripeformasjon som veggdyr, Men er usikker på om det var ryggen eller magen av insektet. Er ikke så ulik denne heller; http://no.wikipedia.org/wiki/Borebiller Er sånne bittesmå hull i veggen som varierer i størrelse også. som regel ikke større enn 2mm. Veggene består av panel. Endret 11. oktober 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Chanettemarie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Tror det er lurt av deg å si i fra til husvært eller ta en bille med til skadedyr folk slik at de kan se va det er for noe. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Tror det er lurt av deg å si i fra til husvært eller ta en bille med til skadedyr folk slik at de kan se va det er for noe. Har lagt flere på teip, må de ha dem levende og i god behold eller? For mange av deg jeg har fanget med teip er nokså flatklemte... Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Fikk slike biller med en pose grovt mel en gang. Uheldigvis så havnet denne melpakken bakerst i kjøkkenskapet(før billene ble oppdaget). Det gjorde at billene fikk yngle og spredte seg rundt i hele huset, før vi fikk lokalisert kilden. Lenke til info Vi kastet alt som var av tørrvarer og andre uforseglede matvarer. Tømte alle skap og vasket grundig med salmiakk. Etter den tid er alle slike produkter, som mel o.l. oppbevart i lukkede plastbokser. Problemet forsvant etter noen uker++ Kan det være dette du har problemer med? Bilder av 'bolet' hadde vært kjekt å se, om du finner det. OBS! Fare for avsmak for mel, havregryn og generelt alle kornprodukter i lang tid etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå